PDA

View Full Version : The Lo Lands | Queen of Hearts (new song 2013)



The Lo Lands
9 januari 2013, 17:43
Ik heb een nieuw instrumentaal nummer opgenomen waarbij ik uiteindelijk nog een videoclip bij wil maken. Het is een tamelijk rustig pop/rock nummer geworden waarbij ik mijn nieuwe Fuzz pedaal van DrNo on the fly heb gebruikt. Daarnaast hoor je in de refreinen een subtiel gebruikt shimmer effect van mijn WET reverb pedaal welke stereo opgenomen.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en als er tips of op- en aanmerkingen zijn wbt de mix dan hoor ik deze graag. Zoiezo handig alvorens de videoclip te maken en af te bakken :)

Queen of Hearts (http://www.thelolands.nl/music.html)

Jedeel
9 januari 2013, 21:11
Ik vind het een mooi nummer, afwisselend opgebouwd met heerlijk gitaarsounds!!

Stratman70
10 januari 2013, 12:42
Ik vind het een mooi nummer, afwisselend opgebouwd met heerlijk gitaarsounds!!
Daar sluit ik me helemaal bij aan! Erg mooi hoor!

-geert-
10 januari 2013, 19:32
Vind em ook cool, gave sounds inderdaad! Ben benieuwd wat voor videoclip erbij komt. Ben zelf alleen niet zo'n fan van de fuzz/distortion sound rond 1:40/1:50. Klinkt net ietsje te iel/schel naar mijn idee, ook omdat je dan alleen die gitaar bijna hoort, maar heeft dan net niet genoeg power/ballen ofzo. Maar dat kan ook gewoon komen doordat ik het luister op mn laplopspeakers hoor :).

The Lo Lands
10 januari 2013, 22:46
Dank allen voor jullie positieve reacties!

En wbt de opmerking over de fuzzsound in het midden van het nummer zit er toch wel een aardig dikke baspartij onder die het op betere speakers toch in combie met de fuzz aardig doet laten klinken. Misschien dat ik met EQ nog wat kan spelen om de fuzzsound iets minder korrelig te maken!? Ik heb het pedaal net één week dus toekomstige opnames zullen meer recht doen aan het pedaal denk ik :-)

Qua videoclip heb ik nog geen concreet idee maar het zal wel een experimenteel clipje met diverse video opnames die ik online heb kunnen vinden gaan worden. Een beetje zoals mijn vorige clip 'Behind the Glass' maar dan dit keer full colour :-)

Nogmaals dank voor het luisteren en reageren!

pasqual
11 januari 2013, 21:37
Wederom een mooi nummer met een voor jouw typische stijl. De nieuwe fuzz is erg geslaagd wat mij betreft, hoewel ik de Swolen Pickle ook erg mooi vond klinken. Ik vind de combinatie van de bas en gitaarrifs erg goed gevonden.

Wil je al die nummers instrumentaal houden of is er wat jouw betreft ruimte voor zang? Ik zou deze liedjes wel eens willen horen met een band en eventueel uitgewerkt met zang. ( hoeft niet, is afhankelijk van hoe de band dit oppikt )

Duhsjaak
11 januari 2013, 22:20
Hi Lo
Wederom hetzelfde patroon: Of ikzelf het allemaal precies hetzelfde zou hebben gespeeld (als ik dat al zou kunnen/ambiëren)???
Maar de klank als geheel is prachtig, warm/dynamisch op fatsoenlijke speakers/headphones.

Ik weet dat je er een lans voor hebt gebroken om mij met een aantal andere gasten een soort collectief te laten vormen.
Ik vond dat bijzonder sympathiek, maar ik ben definitief voorbij de uiterste houdbaarheidsdatum.

Dat laatste geldt niet voor jou; je bent niet alleen veel jonger, je hebt ook meer bagage/talent. Als je nog een jaar of twintig wacht, is jouw datum ook geschiedenis. Zeg ik zonder rancune hè? Ik heb vrij lang moeten wachten tot ik deze leeftijd heb gekregen.
Ik zeg: Geniet ervan, van die muziek. Dat doe ik zeker ook! Ik vind het vreselijk mooi wat ik hier hoor. Maar de suggesties over stukken zang komen niet helemaal uit de lucht vallen. Denk er eens over?

Vriendelijke groet, Gus

Kefding
11 januari 2013, 22:38
Weinig aan toe te voegen, ik heb er van genoten. Erg fijn.

tidalwave_sideburns
11 januari 2013, 22:52
Luistert lekker weg hoor, mooi gedaan. Ik kan me helemaal voorstellen hoe een band zoals dit in de oefenruimtes uren weg kan jammen hierop. Mooi foutloos ingespeeld ook, strak tempo, geen snaar die net niet lekker doorklinkt, alles klar. Goeie productie.

Als luisteraar zou ik wel graag op "iets meer" getrakteerd worden. Spanningsgolven, een groter verschil tussen eb en vloed zeg maar. De akkoorden en harmonieen zijn prachtig, zeer beeldend, maar het blijft net ietsjes te vlak. Leg het er maar gerust iets dikker bovenop. Probeer in het eerste stuk, de eerste 50 seconden zeg maar, de snaren meer te aaien, met je vingers aanslaan werkt vaak goed.

Ga ik snel verder de andere nummers luisteren.

The Lo Lands
12 januari 2013, 00:22
Heren dank voor de nogmaals meer positieve reacties!!

Hierbij enkele reacties van mijn kant:

@ Pasqual: zang is voor mij de slagroom op de cake. Ik ben de cake en van nature speel ik graag in dienst van de zang. Ik heb eigelijk nooit het idee gehad deze muziek met een band te spelen. In dit nummer hoor ik wel zang en deels probeer ik dit in te vullen met sologitaar maar ik heb niet genoeg flair om het helemaal qua solo in te kleuren, dus laat ik veel ruimte (instrumentaal) open liggen. Als een zanger zou aankloppen om er een zangpartij voor in te zingen dan vind ik dat prima en anders laat ik het voor wat het nu is :-)

@ Gus: ik hoop dat iedere levensfase ruimte schept voor creativiteit zoals o.a. muziek. Ik geloof niet zo in houdbaarheid- of vervaldatums :-) Zolang ik het leuk vind om muziek te maken zal ik dat doen. Over twintig jaar vind ik het misschien veel leuker om te schilderen of een andere vorm van expressie. Dat ik er meer mee zou kunnen of moeten doen (met zang bijvoorbeeld) is wel duidelijk maar de drive van mijn kant is daar nu even niet voor aanwezig.

@ tidalwave_sideburns: ik begrijp helemaal wat je bedoeld. Komt mede doordat ik alles alleen doe waardoor ik vanuit het productiematige sneller keuzes moet maken en hierdoor soms niet dieper in speel op de details. Als ik dat wel zou doen ben ik voor mijn gevoel veel te lang met één nummer bezig. Daarnaast ben ik niet een extreem expressieve gitarist/muzikant maar juist eerder beheerst en netjes. Ik werk hier wel aan en soms levert dit ook verassende resultaten op :-) Maar je hebt gelijk wat betreft het contrast / spanning in dit nummer! Neem ik mee naar een volgend nummer...

Duhsjaak
12 januari 2013, 04:09
Hi LO
Mijn dichterlijke vrijheid teveel ingezet.

Ik geloof niet dat datgene wat ik maak er niet toe doet. En als dat wel zo zou zijn, zou het mij toch niet tegenhouden. Zou ik het evengoed maken.

Ik maak alleen meer dan 35 jaar alles alleen. De kans dat je dan nog tot een samenwerking komt zonder bloedvergieten wordt steeds kleiner, omdat je er niet direct flexibeler op wordt.

En natuurlijk is het goed je niet tot een uitdrukkingsvorm te beperken.
Er komen vanzelf weer tijden waarin je de energie wel opbrengt tot uitwaaierende experimenten.
Wat je met je verminderde drive in elkaar zet zou ik (als ik dat zo kon laten klinken) al senang zijn. Vandaar mijn opmerking: Jouw muziek klinkt altijd zo mooi.
Keep on keepin' on!
Vriendelijke groet, Gus

The Lo Lands
12 januari 2013, 09:54
Ik geloof niet dat datgene wat ik maak er niet toe doet. En als dat wel zo zou zijn, zou het mij toch niet tegenhouden. Zou ik het evengoed maken.

Ik maak alleen meer dan 35 jaar alles alleen. De kans dat je dan nog tot een samenwerking komt zonder bloedvergieten wordt steeds kleiner, omdat je er niet direct flexibeler op wordt.

Vind ik ook niet Gus. Het karakter dat jij aan je muziek geeft is zo eigen en daarbij reflecteert het jouw tijdsgeest wat ik op zichzelf al tof vind. Mijn stijl is grotendeels gebaseerd op de 90's en dat zal over het algemeen ook wel zo blijven dus op dat vlak ben ik ook al gedateert ;-) Don't stop until you drop!

Ik maak nu zo'n 6 jaar muziek alleen of soms met iemand erbij. Ik vind het nu al lastig om gelijkgestemden te vinden en ik ben ook niet de makkelijkste om mee te werken als het om eigen werk gaat. Ik ben ongeduldig en kan absoluut niet tegen mensen die er niet voor de volle 100% tegen aan willen gaan. Het is dan wel een hobby maar ik zie het zelf dan meer als werk. Maar dan wel erg leuk werk :-) Maar ik hoop tzt wel weer een leuke band samen te stellen of bij aan te sluiten...

-geert-
12 januari 2013, 14:16
Luister em nu op mn goeie boxen, hoor nu inderdaad de bas erbij , klinkt goed :D. Ik heb zelf ook een fuzz pedaal (big muff van electro harmonix), maar fuzz is best tricky om lekker klinkend op te nemen vind ik zelf. Maar hier is het een goeie sound! Drum je het ook zelf? Of is dat geprogrammeerd?

The Lo Lands
12 januari 2013, 15:20
Luister em nu op mn goeie boxen, hoor nu inderdaad de bas erbij , klinkt goed :D. Ik heb zelf ook een fuzz pedaal (big muff van electro harmonix), maar fuzz is best tricky om lekker klinkend op te nemen vind ik zelf. Maar hier is het een goeie sound! Drum je het ook zelf? Of is dat geprogrammeerd?

Thanks Geert! De fuzz (Kafuzz van DrNo) die ik nu heb is gebaseerd op de EH Big Muff Triangle. Het lastige is inderdaad de verhouding met de bas in de mix. Iets teveel laag en je fuzz verdrinkt in de bas of vica versa. Ik moet er nog iets meer mee spelen om de 'do' en 'dont's' van het pedaal te leren kennen :-) Maar met deze opnames was ik al aardig tevreden.

De drums komen van de Addictive Drums plugin. Vaak gebruik ik standaard AD midi files en pas deze aan waar nodig. Nadeel is dat het me soms ook beperkt in mijn creatieve vrijheid of idee wat ik over een bepaald ritme passage in een nummer heb. Lijkt me wel tof om zelf te kunnen drummen, maar dan zal ik les moeten nemen.