PDA

View Full Version : TC Electronic Ditto Looper



Bassa
9 januari 2013, 17:05
Ik zie net op facebook een berichtje van rockpalace voorbij komen dat tc elec. met een nieuwe looper komt. De Ditto Looper. Alleen 1 simpele volume knop en aan/uit knop. Lijkt me wel een voordeel dat ie zo klein en ook goedkoper maar je hebt wel weinig opties.

http://www.youtube.com/watch?v=IZCok4OYVOk
http://www.rockpalace.com/product/TC-Electronic-Ditto-Looper
Voor 100 euro meer heb je een digi looper met heel veel meer opties. Zouden jullie De Ditto kopen of een (veel) grotere, duurdere maar wel meer opties looper kopen?

Bas.

Tankman
9 januari 2013, 17:15
Ik vind juist omdat hij weinig functies heeft dit wel een interessante looper. Bij Boss en Digitech raak ik altijd de weg kwijt door alle funties. De Looper in de Flashback en de Flashback X4 zijn de enige waarme ik overweg kan. Voor mij is dit dus de ideale looper!

DaveItUp
9 januari 2013, 20:16
Precies wat ik nodig heb, een looper die gewoon loopt en niets anders. Heb een Boss, die haat ik en gebruik ik nooit.

DarknessAwaits
9 januari 2013, 20:59
Lijkt me een prima uitvinding, less is more!

orangerocker
9 januari 2013, 20:59
Op zich een goed idee, en ik dacht er toevallig vandaag nog aan dat zoiets als dit op de markt moest komen maar toch hebben ze hun eigen glazen al ingegooid met de Flashback. Die kost nieuw 3 tientjes meer, is tweedehands voor 100 euro te vinden en is daarnaast natuurlijk ook nog een veelzijdig delaypedaal. Het enige wat de Ditto wel heeft is undo/redo maar als je gewoon thuis een looper gebruikt om overheen te solo-en dan lijkt dat me niet noodzakelijk.

caliban
9 januari 2013, 22:33
Wel nice dat het spul zo klein is, maar bij een looper vind ik dingen als reverse toch wel leuk...

DaveItUp
10 januari 2013, 00:04
Ik snap de reacties niet zo goed van een aantal gearfreaks op internet. "Ja hij heeft dit niet en dat niet". Ehmm dat is de bedoeling juist en zijn er niet al zat van die dingen vol met functies?

Ik denk dat dit precies iets is voor een grote groep mensen die live een eenvoudige looper willen hebben.

caliban
10 januari 2013, 00:55
Ik snap de reacties niet zo goed van een aantal gearfreaks op internet. "Ja hij heeft dit niet en dat niet". Ehmm dat is de bedoeling juist en zijn er niet al zat van die dingen vol met functies?

Ik denk dat dit precies iets is voor een grote groep mensen die live een eenvoudige looper willen hebben.

Extra gitarist in de band nemen?

peter_heijnen
10 januari 2013, 10:04
Het enige wat de Ditto wel heeft is undo/redo...
Volgens mij was er ook nog iets met 5 minuten rec tijd ipv de 40 sec of zo op de flashback... ;)

Riky
10 januari 2013, 12:14
De eerste interessante Looper voor mij.

DaveItUp
10 januari 2013, 12:35
Extra gitarist in de band nemen?

Ja, iedereen die af en toe een looper gebruikt kan beter een extra gitarist in de band nemen. Iedereen speelt ook alleen maar leads over een slagpartij met die dingen natuurlijk.

JanVrm
10 januari 2013, 14:13
Soms zit een 2e gitarist in de band ook wel eens een beetje in de weg.

Vind het wel een interessant ding. Vraagje: met gebruik van de 4 kabelmethode komt deze dan tussen de send van GT8 en de input versterker te zitten?

peter_heijnen
10 januari 2013, 14:24
Het meest flexibel ben je als je een looper na alle fx zet. Dan kun je een loop inspelen met een bepaald geluid en daarover heen met een heel ander geluid.

Gretsch 5120
13 januari 2013, 15:02
Hou er wel rekening mee dat als je al je effecten voor de looper zet dat bij lange delay- en reverbinstellingen je tail van je signaal afgekapt kan worden. Ik plaats meestal zowel delay en reverb voor als na mijn looper, bij lange soundscape/ambient-achtige dingen gebruik ik dan deze effecten na de looper...

The Lo Lands
15 januari 2013, 10:19
Ik dacht even dat dit pedaal wel tof zou zijn maar besef me net dat dit pedaal niet stereo is!! Met mijn stereo chorus, delay en reverb pedaal zou deze aan het einde van de keten in mono aangesloten moeten worden. Zou dus toch eerder kiezen voor de Flashback X4 die wel stereo is!!

Nils47
16 januari 2013, 22:51
De eerste interessante Looper voor mij.

Inderdaad, live gewoon lekker loopen zonder gekkigheid. Of gewoon om snel een 2e gitaarpartij te bedenken zonder quantize functies, rythmguides en andere fratsen uit te zetten of in te stellen.

Ik vind dat ze goed bezig zijn bij TC Electronic.

Geronimonl
4 september 2013, 18:46
i have and i luv it

GuitarL91
5 september 2013, 23:06
Even een bump: ik ben inmiddels ook in het bezit van een Ditto. Alhoewel er genoeg info op internet is te vinden, zal ik eens kijken of ik dit weekend wat gebruikerservaringen kan posten.

onrust nv
15 september 2013, 23:21
Zijn er meer van dit soort eenvoudige loopers in omloop? Of is TC de enige? Want ik zoek een dergelijke looper met een stillere knop, want wanneer ik met contact microfoons(piezo's) werk hoor je bij de flashback vaak de knop bij subtielere geluiden.

telecastermaster
16 september 2013, 15:40
Je weet toch wel dat een looper Digitaal is, he??? Met analoog-digitaalomzetters enzo....

In jouw geval zou ik deze adviseren:
Gewoon zelf nog even een voetschakelaartje erop solderen, en klaar ben je......


http://www.google.nl/url?sa=i&source=images&cd=&docid=Ab9hrt-Ur0cRwM&tbnid=PUmY36YzaYprLM:&ved=0CAUQjBwwAA&url=http%3A%2F%2Fwww.photo-dictionary.com%2Fphotofiles%2Flist%2F5853%2F7644ta pe-recorder.jpg&ei=8Ak3Uu3mDYrStAaC5YGYDA&psig=AFQjCNE-6eP3ldPzD5h2BOeN8Iul5JQm0w&ust=1379425136288631

Einzeln
19 september 2013, 21:09
Die digitech jamman express doet min of meer hetzelfde. Dus spelen opnemen en dat is het. Maar die heeft een sync! Da's leuk met die nieuwe korg serie (volca) Of lekker met andere looper gebruikers. Ik heb de solo xt. Leuk uitgebreidt en maar 160 euro.

Einzeln
19 september 2013, 21:11
Zijn er meer van dit soort eenvoudige loopers in omloop? Of is TC de enige? Want ik zoek een dergelijke looper met een stillere knop, want wanneer ik met contact microfoons(piezo's) werk hoor je bij de flashback vaak de knop bij subtielere geluiden.
http://static.bax-shop.nl/images/resized/227/1365689/200x200/Digitech_JamMan_Express_XT_looper_1.jpg

Even wachten op deze:
http://www.bax-shop.nl/looper/digitech-jamman-express-xt-looper/product-details.html?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=googlesearch&gclid=CM-m6feU2LkCFbHItAodPWEACQ

Geronimonl
19 september 2013, 21:19
Lijkt idd veel op de TC Ditto. Alleen dan stereo en 5 min meer tijd. Voor hetgeen waar ik m voor gebruik is de TC helemaal goed. Enkele lagen inspelen en dan heerlijk improviseren. TC heeft ook een naam hoog te houden, al maakt Digitech ook geen slecht spul.

Dit is een mooi verbeeld van de Ditto zijn kunnen. Gitaarmeneer weet ook wel wat ie doet trouwens ;)


http://www.youtube.com/watch?v=k-ouNW8qEjk


http://static.bax-shop.nl/images/resized/227/1365689/200x200/Digitech_JamMan_Express_XT_looper_1.jpg

Even wachten op deze:
http://www.bax-shop.nl/looper/digitech-jamman-express-xt-looper/product-details.html?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=googlesearch&gclid=CM-m6feU2LkCFbHItAodPWEACQ

Pilot
21 september 2013, 13:12
De levertijd van de JamMan Express XT is zojuist voor de derde keer uitgesteld. Dit maal is de beschikbaarheid op 10 weken gezet. In april was er nog sprake dat ie in de eerste week van september zou komen. Ik begin te geloven dat Digitech een probleempje met de levering van die Express heeft.

Ik zit er zelf al een behoorlijke tijd op te wachten, maar nu denk ik dat ik gewoon maar een tweedehandse jamman solo of rc-2 van ga zoeken.

Einzeln
21 september 2013, 15:48
Was met de solo xt hetzelfde. April besteld en augustus in huis. Prijs zakte ondertussen behoorlijk.

Rooker
21 september 2013, 17:28
Ik heb op de Ditto zitten spelen en toen ik dacht, deze moet het worden realiseerde ik me dat het in bandverband helemaal niet handig is. De hele band moet zich dan aanpassen aan de loop. Iets wat mij live met veel omgevingsgeluid voor een drummer bijvoorbeeld al niet te doen lijkt. Als je een loop in stelt voor een couplet en hem dan na het refrein weer wilt gebruiken in het maar de vraag of de drummer weer op exact dezelfde snelheid zit. Het is geen robot. Of zie ik dat niet goed?

Einzeln
22 september 2013, 12:23
Dat zou alleen werken met loops voor refrein, couplet, brug etc. Dus meerdere loops en dan switchen. Of tap tempo. Gaat met ditto niet lukken.

onrust nv
23 september 2013, 10:36
http://static.bax-shop.nl/images/resized/227/1365689/200x200/Digitech_JamMan_Express_XT_looper_1.jpg

Even wachten op deze:
http://www.bax-shop.nl/looper/digitech-jamman-express-xt-looper/product-details.html?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=googlesearch&gclid=CM-m6feU2LkCFbHItAodPWEACQ


Hier zit zo'n lawaaierige knop op wat gebruik met miccrofoons in de weg zit. Boss RC-2 lijkt me ook wel wat.

onrust nv
23 september 2013, 10:38
Ik heb op de Ditto zitten spelen en toen ik dacht, deze moet het worden realiseerde ik me dat het in bandverband helemaal niet handig is. De hele band moet zich dan aanpassen aan de loop. Iets wat mij live met veel omgevingsgeluid voor een drummer bijvoorbeeld al niet te doen lijkt. Als je een loop in stelt voor een couplet en hem dan na het refrein weer wilt gebruiken in het maar de vraag of de drummer weer op exact dezelfde snelheid zit. Het is geen robot. Of zie ik dat niet goed?

Kan je toch gewoon live doen, dan speel je hem realtime in en zit je precies goed in't nummer. Je moet alleen bij breaks of tempo wisselingen weer ingrijpen.

Geronimonl
23 september 2013, 10:53
Klopt, en dat heeft de TC ook. Wel een fijne no-nonsense apparaatje.


Hier zit zo'n lawaaierige knop op wat gebruik met miccrofoons in de weg zit. Boss RC-2 lijkt me ook wel wat.

onrust nv
23 september 2013, 12:59
Nou inderdaad, ik ga'm zeker aanschaffen om gecircuitbend speelgoed te loopen. Moet alleen nog een stil exemplaar opde kop zien te tikken.

vidar
23 september 2013, 17:26
Ik heb de ditto een tijdje, en vind het een fijn apparaatje. Geluidskwaliteit is super, mede door analoog signaalpad voor je directe signaal en hij kost eigenlijk ook verdacht weinig. Overigens maakt de momentary footswitch heel weinig tot geen geluid. Als je een diehard looper bent zul je idd meer gebaat zijn bij een normale jamman o.i.d., maar het compacte formaat maakt dat je hem prima op je pedalboard kwijt kunt, bediening is eenvoudig, gewoon prima apparaatje voor als je zo nu en dan met een looper wil spelen!

apekop
25 september 2013, 23:48
Ik heb op de Ditto zitten spelen en toen ik dacht, deze moet het worden realiseerde ik me dat het in bandverband helemaal niet handig is. De hele band moet zich dan aanpassen aan de loop. Iets wat mij live met veel omgevingsgeluid voor een drummer bijvoorbeeld al niet te doen lijkt. Als je een loop in stelt voor een couplet en hem dan na het refrein weer wilt gebruiken in het maar de vraag of de drummer weer op exact dezelfde snelheid zit. Het is geen robot. Of zie ik dat niet goed?

Live werken strakke getimede loops zonder midi sync of click track bijna nooit goed. Tenzij je een 100% strakke drummer hebt en zelf 100% strak kan loopen, wat meestal nooit het geval is. Met ambient-achtige niet getimede loops kan het natuurlijk wel. Maar voor die doelgroep is de Ditto niet interessant genoeg en veel te beperkt. Als je gewoon thuis wat schema'tjes wilt loopen voor overheen te spelen
dan is hij prima. Nadeel is dat dat snel saai wordt als je het in een muzikaal stuk gaat gebruiken.