PDA

View Full Version : De beste gitarist van Nederland



Stratman70
9 januari 2013, 14:22
Ik kwam er gisteren achter dat er wel een leuke competitie wordt georganiseerd door De Roodshow (radio2) en Gitarist:
een cover of solo maken van een nummer uit de Top2000.
Ik had net daarvoor al een versie van Skyfall opgenomen en omdat dit nummer in de Top2000 staat, stuur ik mijn versie ook maar in, al maak ik me echt geen illusies, want er zijn veel betere gitaristen in Nederland, maar ik vind het wel een leuk initiatief.

Zijn er hier meer mensen die mee gaan doen? De hoofdprijs is een jam met Mark Knopfler en een gesigneerde gitaar, wat toch een leuke prijs is.

De beste gitarist van Nederland (http://avro.nl/roodshow/bestegitarist/default.aspx)

Als je mee doet, is het misschien leuk als je hier ook jouw inzending post.
Hier mijn inzending.


http://www.youtube.com/watch?v=VMw6u9vFuNI

Stratman70
9 januari 2013, 14:25
Al doet de 'verstuur' knop op het online formulier het niet bij mij. Iemand een idee hoe dat komt? Hebben meer mensen dit?

hoofd
9 januari 2013, 14:30
Dat is geen 'verstuur'knop, dat is de eerste selectie. :D

Stratman70
9 januari 2013, 14:37
Dat is geen 'verstuur'knop, dat is de eerste selectie. :D:seriousf:
Dát zal het zijn!

Lexdelorre
9 januari 2013, 16:20
The world is full of kings and queens,............Zo''n zanger zoek ik

arjanb01
9 januari 2013, 16:31
Er is er maar 1 de beste gitarist van Nederland en dat is...... TIMO SOMERS !!!! :rockon:

The Bertman
9 januari 2013, 16:53
Leuk topic, maar ik parkeer hem in Sounds.

USofguitar
10 januari 2013, 14:06
Cool contest. Ik moet hieraan deelnemen. :)
Ik vind je spelen erg mooi, Stratman. Het zou beter gemixed kunnen zijn maar je timing, geluid, vibrato en gevoel zijn "spot on".
Hier en daar zou ik misschien iets meer aan de frazering doen, maar het is nu een kwestie van smaak!

Success!

Stratman70
12 januari 2013, 18:37
Cool contest. Ik moet hieraan deelnemen. :)
Ik vind je spelen erg mooi, Stratman. Het zou beter gemixed kunnen zijn maar je timing, geluid, vibrato en gevoel zijn "spot on".
Hier en daar zou ik misschien iets meer aan de frazering doen, maar het is nu een kwestie van smaak!

Success!
Dank je wel! Gaaf dat je gevoel en geluid ook benoemd. Zelf ben ik erg blij met mijn geluid en het gevoel wat ik er in heb gelegd, maar op de timing en vibrato ben ik zelf wat kritischer. Had nog net ietsje beter gekund, m.n. de vibrato, die ik soms nog wel eens vergeet op momenten dat ik daar achteraf ook vibrato wilde hebben.
Wat betreft de mix: ik hou er altijd wel van om de gitaar wat dieper in de mix te zetten, zodat het samen 1 geheel wordt.
Ook bedankt voor je toffe reactie op Youtube! Ben benieuwd naar jouw inzending. Ik zie 'm hopelijk wel verschijnen.
Helaas heb ik het gitaarspelen autodidactisch geleerd en daardoor een verkeerde manier van spelen aangeleerd (o.a. pols en vingerzetting), wat inderdaad ten koste van de frasering gaat en dat hoor ik zelf ook. En wat je eenmaal verkeerd hebt aangeleerd, leer je ook weer moeilijk af helaas.
Maar ik ga er weer eens meer aandacht aan besteden.

Ondertussen zijn er trouwens al wat inzendingen te zien op de site van de Roodshow.
Best leuk om naar te kijken, er staan leuke dingen tussen.

Overzicht deelnemers (http://avro.nl/roodshow/overzicht/bestegitarist)

Zijn er hier nog meer mensen die mee (willen) gaan doen?

pasqual
12 januari 2013, 18:57
Ik heb me ondertussen ook aangemeld met "Shine on you crazy diamond" nadat jij dit topic opende omdat ik dat filmpje eigenlijk net had ge-upload. Ik zie net dat er nog iemand is geweest met hetzelfde lied. Maar waar staat jouw versie van Skyfall dan? Ik zie alleen maar een Skyfall van ene Jarek en dat ben jij toch niet Edwin, of is dat jouw artiestennaam?:???::)

Stratman70
12 januari 2013, 19:18
Ik heb me ondertussen ook aangemeld met "Shine on you crazy diamond" nadat jij dit topic opende omdat ik dat filmpje eigenlijk net had ge-upload. Ik zie net dat er nog iemand is geweest met hetzelfde lied. Maar waar staat jouw versie van Skyfall dan? Ik zie alleen maar een Skyfall van ene Jarek en dat ben jij toch niet Edwin, of is dat jouw artiestennaam?:???::)
haha, nee, die van mij staat er nog niet op. Mijn filmpje werd niet goedgekeurd (zie beginpost), dus moest ik 'm opnieuw opnemen, als ' bewijs' dat ik het nummer wel zelf had ingespeeld. Die heb ik nu dit weekend opgestuurd, met dus een filmpje waarin ik zelf te zien ben. (afschuwelijk, maar ja...).

Was trouwens wel benieuwd wat jij van mijn Skyfall (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?158949-) vindt.
Op dit moment zit ik op mijn werk, dus kan je filmpje niet bekijken, maar is dat dezelfde uitvoering als die jij een tijdje terug hier hebt gepost? Of heb je 'm ook weer overnieuw gedaan omdat je er nog een video bij moest maken? Zodra ik thuis ben, ga ik 'm eens even bekijken en er een reactie bij zetten.
Ik hoop dat in de loop van de komende week mijn Skyfall inzending (http://www.youtube.com/watch?v=lZhnWit7zOA) op de site van de Roodshow te zien is.

Bassa
12 januari 2013, 21:49
Geweldige contest! Jammer dat ik geen goede opname apparatuur enz. heb maar ik ga het toch maar proberen met de iphone van me vader :) er zijn genoeg van die filmpjes zonder goede opnameapparatuur ingezonden. Ik ga denk ik rolling in the deep doen van Adelle (deels door jou ;) ). Proberen kan geen kwaad, ook al speel ik pas 1 jaar :)

pasqual
12 januari 2013, 22:28
@Straman70: Mijn inzending komt van dit topic af: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?158956-NAD-Blackstar-HT-Club-40
Dit is een "korte" :soinnocent: versie van SOYCD. Tot nu toe zijn er maar 13 inzendingen wat ik best wel weinig vind. Er zitten best een paar mooie tussen ( gelukkig ).
Ik heb in het begin al naar jouw Skyfall geluisterd met de gedachte dat ik er later op terug zou komen maar dat heb ik dus nog niet gedaan. Check je originele topic maar even, daar zet ik even mijn mening neer.
Ik vind het wel een raar gevoel om je eigen naam op zo'n website te zien staan:hide:. Dat zelfde gevoel had ik ook toen onze toetsenist onze website van de band klaar had...

Anyway, ik ben eens benieuwd waar het schip strand!

bluegate
13 januari 2013, 11:05
Leuk, heb me ook aangemeld met mijn versie van Hocus Pocus.

Stratman70
13 januari 2013, 14:03
@Straman70: Mijn inzending komt van dit topic af: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?158956-NAD-Blackstar-HT-Club-40
Dit is een "korte" :soinnocent: versie van SOYCD. Tot nu toe zijn er maar 13 inzendingen wat ik best wel weinig vind. Er zitten best een paar mooie tussen ( gelukkig ).
Ik heb in het begin al naar jouw Skyfall geluisterd met de gedachte dat ik er later op terug zou komen maar dat heb ik dus nog niet gedaan. Check je originele topic maar even, daar zet ik even mijn mening neer.
Ik vind het wel een raar gevoel om je eigen naam op zo'n website te zien staan:hide:. Dat zelfde gevoel had ik ook toen onze toetsenist onze website van de band klaar had...

Anyway, ik ben eens benieuwd waar het schip strand!Ik heb mijn reactie er al bij gezet. Ik vind jullie versie mooier dan die andere. Dat is dan gelijk een groot compliment, omdat ik die andere ook erg mooi vind. Maar jij bewaart de rust en dat vind ik erg essentieel voor dat nummer.
En inderdaad, we zien wel waar het schip strandt. Die Melle is inderdaad een talentje zeg!!!!


Leuk, heb me ook aangemeld met mijn versie van Hocus Pocus.

Ik vind 'm erg geslaagd! Netjes verzorgd, zoals altijd bij jou, maar ook erg goed gespeeld! Ik denk dat je 'm echter wel moet inzenden met jou in beeld, terwijl je dat nummer speelt, want ik kwam er 'zo' ook niet mee weg hahaha, ze vroegen of ik een nieuw filmpje wilde inzenden, waar ik op te zien was, omdat ik wel moest 'bewijzen' dat ik het zelf gespeeld had. ik heb mijn eigen solo maar eens goed uitgeplozen (ik improviseer altijd) en die maar opnieuw mee gespeeld, terwijl ik mezelf film.

Hopelijk vinden jullie het goed dat ik jullie filmpjes hier ook even neerzet? Daar is dit topic namelijk ook een beetje voor bedoeld.

pasqual: Shine On You Crazy Diamond


http://www.youtube.com/watch?v=Cw_4KlWkw8g

Bluegate: Hocus Pocus


http://www.youtube.com/watch?v=hwgTtPYRpWM

Duhsjaak
14 januari 2013, 02:16
Hi
@Bluegate
Heb de heer Akkerman diverse keren live zijn ding zien doen en ben daarom dubbel onder de indruk van jouw versie. Zonder Olga Lawina inderdaad. Een verademing. Hij had gewoon met Brainbox verder moeten gaan. Maar goed, hij heeft nog nooit naar iemand geluisterd en al helemaal niet naar mij.

Misschien naar een van jouw covers? En dat ie dan overstag gaat? Je moet nooit stoppen met hopen.

@Stratman70
Hoe komt het dat ik een weekje mijn gezicht nauwelijks laat zien en dat ik dan niet meer begrijp welke versie je nu eigenlijk post? Zou je mij daarbij willen helpen? De versie onder Sounds/Skyfall? EN nu geloven ze je wel?
Dank!!!

Weirde wedstrijd een beetje hoor, maar afijn. Tijdens de Olympische in NL was architectuur ook nog een Olympische sport. Ik hoop dat het jullie beter vergaat als de NL winnaar.

Vriendelijke groet, Gus

Harald
14 januari 2013, 08:48
Gus loopt achter de feiten aan. Akkerman heeft afgelopen jaar met zijn eigen Brainbox project getourd. Hadden we dus ineens twee Brainboxen in Nederland. Akkerman had Bert Heerink (vandenberg als ik me niet vergis) als zanger. Geen Pierre van der Linden echter meen ik. Vrij unaniem van iedereen die hem de laatste jaren heeft gehoord begrepen dat Kaz Lux niet meer de zanger is die hij ooit was. De keuze van zanger is dus ws. wel slim. Akkerman en Lux hebben ook na Brainbox nog twee in ieder geval best interessante platen gemaakt. Ben geloof ik één van de weinigen die over het geheel genomen Transparantal de leukere vindt. Volgens mij zelfs nooit op cd uitgebracht! Eli heeft wel een paar ERG mooie stukken, en natuurlijk Tranquilizer.

Analie-G
21 januari 2013, 22:39
hey !
gezellig clubje hier...ik had me ook aangemeld...:) ben benieuwd hoe ze te werk gaan......ik doe de Still Got The Blues versie :

http://www.youtube.com/watch?v=pynSaznOaKs

Zal een der dagen ook eens de andere inzendingen beluisteren....Shine On is ook zo`n fijne song om te doen natuurljk.......

Good luck,
A+

Han S
21 januari 2013, 23:01
Hi
@Bluegate
Heb de heer Akkerman diverse keren live zijn ding zien doen en ben daarom dubbel onder de indruk van jouw versie. Zonder Olga Lawina inderdaad. Een verademing.

Teejolledeejolledeejolledeejolledeejolledeejolle pom pom pom.

En dat vind jij niet mooi Gus?

Geniale gitaristen hier trouwens.

Stratman70
22 januari 2013, 01:20
hey !
gezellig clubje hier...ik had me ook aangemeld...:) ben benieuwd hoe ze te werk gaan......ik doe de Still Got The Blues versie :


http://www.youtube.com/watch?v=pynSaznOaKs

Zal een der dagen ook eens de andere inzendingen beluisteren....Shine On is ook zo`n fijne song om te doen natuurljk.......

Good luck,
A+Very nice man!!!!

bluegate
22 januari 2013, 08:19
Mijn filmpje van Hocus Pocus is ook afgekeurd.
Begrijpelijk.
Helaas kan ik geen nieuw filmpje maken, ben geveld door rugklachten mag min. 3 weken niet zitten, staan of tillen.
Leuke reacties! Waarvoor dank.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Analie-G
22 januari 2013, 14:59
Very nice man!!!!

Thanks man ! Appreciated...:)
Had net ook je Skyfall beluisterd en ook netjes gedaan......relax gebleven ipv wilde fratsen te doen , gevoel en sfeer zit erin dus lekker gaan......ach ja, mix blijft een smaakkwestie , ik kan je gitaar duidelijjk horen etc.....waar heb je me opgenomen ?

Analie-G
22 januari 2013, 15:04
Mijn filmpje van Hocus Pocus is ook afgekeurd.
Begrijpelijk.
Helaas kan ik geen nieuw filmpje maken, ben geveld door rugklachten mag min. 3 weken niet zitten, staan of tillen.
Leuke reacties! Waarvoor dank.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

hey jammer man , klonk echt lekker.........! Maar je kunt em toch ook wel liggend inspelen ?? ......anyhow : succes met je rug man.....onze gezondheid is het allerbelangrijkste wat we hebben , de rest komt later wel....

Stratman70
22 januari 2013, 20:38
Thanks man ! Appreciated...:)
Had net ook je Skyfall beluisterd en ook netjes gedaan......relax gebleven ipv wilde fratsen te doen , gevoel en sfeer zit erin dus lekker gaan......ach ja, mix blijft een smaakkwestie , ik kan je gitaar duidelijjk horen etc.....waar heb je me opgenomen ?Hey thanks!
Ik heb ondertussen een nieuwe mix gemaakt, waarbij ik de gitaar echt maar een fractie harder heb gezet.
Ik heb het opgenomen in Magix op mijn laptop:
gitaar->treblebooster->Roland Cube 20-X->laptop. In Magix nog wel veel met EQ wezen rommelen.

Vandaag was ik trouwens al weer voor de tweede 2 keer (!) bij de Roodshow te horen met mijn Skyfall. JW Roodbeen maakte er de opmerking bij dat het maar goed was dat hij niet in de jury zat, omdat ie 'm zo goed vond! Echt gaaf om te horen, terwijl je dan naar de radio zit te luisteren.

http://avro.nl/roodshow/luisteren/ uitzending van vandaag en dan tussen 14.00u en 15.00u, rond de 15 min, na Adele

pasqual
22 januari 2013, 21:00
Jammer dat ik dat gemist heb. Ik heb ook altijd radio 2 aanstaan maar dan ben ik natuurlijk net niet bij de radio geweest op dat moment...
Is trouwens al de vierde gitarist van dit forum die meedoet ondertussen met Analie-G erbij! Wordt nog druk zo:) Jammer van Bluegate!

Dit filmpje moeten we ook nog ff vermelden: hij doolt hier ook ergens rond op dit forum. Helaas niet al te vaak de laatste tijd.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=nVT3B0J2BAk

Stratman70
22 januari 2013, 21:19
Jaja, hij is goed... wow die sound van hem... ik had ook al een reactie op zijn filmpje gegeven op de site van de Roodshow.