PDA

View Full Version : Weet iemand mischien een 2e hands Mesa Class 2.90 te koop?



ThePainMachine
20 juni 2003, 10:36
Eindelijk gaat onze 2e gitarist aan een rack beginnen... hij heeft alleen nog het belangrijkste nodig......... de eindtrap!
Iemand?
Zet het hier maar neer of mail mij effe op MKR2132@hotmail.com
Bedankt!

LordSpeedyShit
20 juni 2003, 10:40
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2539805737&category=21763

hier wel een Mesa Boogie Simul. 395 stereo eindtrap

LordRiffenstein
20 juni 2003, 11:11
Geen 2:90 maar ik denk dat op Ebay-Belgie nog een 395 staat en ik dacht ergens een 50:50 gezien te hebben. Als er interesse is, post ik wel ff een link.

kokeleko
20 juni 2003, 11:49
Ik dacht dat Erik van Haar nog een tweedehands had staan www.haarguitars.nl 1295,- pleuroos.

wimmeltje
20 juni 2003, 16:46
op gitaarmarkt.nl

ff zoeken op mesa, dan staat er ook eentje tussen.

ThePainMachine
21 juni 2003, 02:51
Thanx!!!!!!!!

ben79
22 juni 2003, 18:41
www.limit.be
die hebben er nog eentje 1250€

Polytheme Pam
23 juni 2003, 23:51
MusicForce R`dam - €1350

srv-man
23 juni 2003, 23:57
Hmmm....kennelijk wil iedereen er wel vanaf, een slecht teken....

Rectifier
24 juni 2003, 21:30
Bradshaw zegt dat de 2:90 een supergoeie powerbak is en de enige goeie die Boogie ooit gemaakt heeft.... :???:
Haha, deze mensen hebben vast VHT ontdekt :lol:

Chiel
24 juni 2003, 22:55
nog steeds niet overtuigd dan vht-man :-D

srv-man
24 juni 2003, 23:01
Ja hoor, overtuigd van de VHT ben ik op zich wel, hoewel het Engl alternatief me ook nog wel wat lijkt. Ik vind het alleen nog een hoop centen als ik in de praktijk toch meest mono speel en maar 1 kanaal zal gebruiken. Kan ik toch eigenlijk net zo goed een vette top kopen?

Rectifier
24 juni 2003, 23:09
een VHT pitbull??? :lol:

Ik speel in de praktijk ook vaker mono dan stereo.
Misschien wil vht op "custom" order wel een mono vht 1:50:1 maken voor SRV-man.... :D

Chiel
24 juni 2003, 23:09
Daar heb jij weer gelijk in, alhoewel je dan wel 2 maal zo lang met je buizen kunt doen (ene jaar kanaal A andere jaar kanaal b :D ).

Tja, jammer dat Candyman nu net zijn Diezeltje de deur uit heeft gedaan :-?

srv-man
24 juni 2003, 23:20
Tja, jammer dat Candyman nu net zijn Diezeltje de deur uit heeft gedaan :-?

Da´s zeker jammer, maar in Duitsland zag ik een mooie VHT Pitbull 100 CLX.....erg vet!

Rectifier
25 juni 2003, 12:01
Voordat we commentaar krijgen dat we weer off-topic gaan, ik hoorde laatst een VHT Pitbull 45.
Die klinken goed hey. Mooie ronde warme toon. Geen super mega high gain zoals de andere Pitbulls.
De 45 is meer een blues rock amp. Lijkt me meer iets voor jou SRV-man.

Chiel
25 juni 2003, 12:19
Wellicht heeft srv-man nog nooit een Bogner combootje gehoord? Klinken werkelijk zwaar oké. Een goede muziekvriend van me heeft trouwens een H&K TriAmp (ook in combinatie met een Anderson :P ) dat ook klinkt meeeega vet. De Pitbull heb ik één keertje eventjes mogen proberen (het model van Dennis van Kane). Klonk naar mijn idee wat dieper en vetter als de Diezel. Vond de Diezel een beetje een scheur ijzer, terwijl de Pitbull toch wat veelzijdiger af te stellen is. Overigens is zo'n Rivera top ook de moeite waard. Heb er ooit eentje mogen uittesten bij Feedback (op een Bagendje!). Jammer genoeg had ik toen ff niet genoeg poen, zodat ik met mijn stomme kop toch maar een Koch Powertone (bijenkorf) heb geKocht :oops: . In jou geval zou ik toch maar eens zo'n Triamp of Rivera top aan de tand voelen.

Ik moet wel zeggen dat ik van die Bogner combootjes nog steeds onder de indruk ben :o :o :o

Rectifier
25 juni 2003, 16:01
Idd. de VH4 is een mega scheurijzer (met ook wel lekkere cleans) maar de VHT Pitbull 45 (waar Dennis v.Leeuwen ook op speelt) heeft denk ik iets meer een eigen karakter.

Arnold van Dongen (nu on tour met Ilse de Lange) speelt ook op zo'n top en hij heeft me toch een toon..... :P

De Rivera KHR en Bonehead hebben bij mij meer indruk achtergelaten dan de Bogners.... :wink:

Chiel
25 juni 2003, 18:49
Tja, maar Arnold van Dongen heeft zelfs met een Stagg gitaar en een Gorilla combo nog tooooooooooon!

srv-man
25 juni 2003, 22:53
Ja zeg, nu raken we inderdaad helemaal off topic! Maar vooruit, het mesa-station zijn we kennelijk allemaal gepasseerd, hoewel mijn eindtrap nog steeds een MB 50/50 is.

Hoewel je zou denken dat een SRV-man alleen maar vette texas shuffles zou spelen, gaat het toch meestal wel wat heftiger. En met vrijwel alle genoemde amps ben ik bekend:
- Triamp 2 vind ik echt SUPER
- Rivera KH55R ook, maar iets minder heftig dan de Triamp
- VHT pitbull 45 heb ik ooit bijna gekocht van iemand, maar bij het uittesten ging hij in storing, na reparatie wilde de verkoper hem niet meer verkopen :evil: , had ik hem maar defect meegenomen (voor slechts 1250 gulden!)
- Diezel is ook te gek.
Alleen Bogner ken ik niet, dus daar moet ik nog eens achter aan. Tja, ik ben er gewoon nog niet uit.

Ik heb me trouwens wel eens laten vertellen dat Arnold van Dongen gewoon opneemt met een JMP1 en een G-Force......

Rectifier
26 juni 2003, 02:06
Hmmm, Arnold speelde ook jaren op een Soldano X88.

SRV-man....ik ben't met je eens :wink:
Van mij zou je verwachten dat ik alleen maar metal speel :lol: Niet dus.

Ik ben ook nog steeds zoekende...
Alle merken zijn de revue al gepasseerd en hoewel ik't graag bij 19" wil houden ben ik nog niet een pre-amp tegengekomen die me voldoening geeft.
Engl 580 komt wel in de buurt maar vind ik gewoon errug duur als ik bedenk dat ik voor minder een 3 kanaals top heb met midi.
Klopt, de KHR55 is minder heftig dan ik ook had verwacht.

Bogner is niet wat ik verwachtte. Ik heb alleen de Triamp mk2. nog niet gehoord.

Bates15
26 juni 2003, 08:37
Arnold heeft ook een MXG hehehe

Rectifier
26 juni 2003, 10:47
Daar speelde hij live niet op.
Had een rooie strat. gecustomized met andere pu's en een Blade.

Bates15
26 juni 2003, 16:41
Maar hij heeft er wel een. Heel erg laag serie nr. 1 van de 1e. Ik heb de allereerste.....

Rectifier
26 juni 2003, 17:03
Dus dan heb jij nr. 0 :???:

Chiel
26 juni 2003, 18:54
Arnold heeft ook Bagendjes :-D . Weet overigens niet wat hij nog meer voor'n moois heeft, of heeft gehad. Bij Lois Lane had hij in ieder geval altijd een Blade als hoofdinstrument en een mega vet funk/crunch geluid. Zijn lead geluid kwam overigens overduidelijk uit een Soldano bak, wist alleen nooit welke (thanx Rectifier :) ).

wimmeltje
26 juni 2003, 21:28
VHT heeft een GP3, dat is ook een tegek ding, vooral samen met een 2:90:2 is hij gewoon hetzelfde als een ultra lead. en hij is dan 19".

Ik heb zelf een top opdat ik dus ook niet stereo speel en als ik wil hem straks uit mijn rek kan halen. Maar dat is allemaal nog in de maak...

Bates15
26 juni 2003, 22:56
Dus dan heb jij nr. 0 :???: Serienummerloos.... Alleen een brief van Patrick waarin hij mij verteld wat ie inelkaar heeft gezet.

Rectifier
27 juni 2003, 20:27
En? Wat heeft ie in elkaar gezet?
Staat er wel MXG op de kop of ook niet? :wink:

Nu weten we nog niet of thePIJNmachine nu wel of geen 2:90 heeft gevonden :-?

Bates15
27 juni 2003, 23:54
Ga fototje maken, dan kan je zelf e.e.a. zien. Moet wel ff camera scoren hoor dus ff geduld.....

avioniko
13 oktober 2007, 00:46
Begin jaren Lois Lane speelde hij dacht ik op een 19" Mesa preamp 2HE (weet echt niet welk type) en een Palmer speaker sim in het rack. 2 speaker cabs van Marshall, dacht 1922 of zo iets.

Zou wel precies willen weten wanneer hij op die X88r speelde, en welke sessies, alsmede wat hij nu gebruikt.

Was vroeger een echte held die gast, vaak 'm live met Lois Lane gezien...

morris
13 oktober 2007, 01:26
kom op zeg, een 4 jaar oud topic naar boven halen. Boeiend.