PDA

View Full Version : wil vandaag een gitaar ophalen advies is welkom



dttd
9 januari 2013, 10:45
hallo,

ik heb gisteren een gitaar appart laten zetten en die wil ik strax oiphalen en hoopte nog even op jullie advies.
het gaat om het gitaar in de link. ik ben een beginner.

http://www.muziekhuisarons.nl/product.php?prd_id=907

Rizz
9 januari 2013, 11:03
Waarom een gitaar met versterking? Heb je die nodig? Anders zou ik het zonder doen en gaan voor een cort earth 70 of 100, die hebben tenminste nog een massief bovenblad. En dat zou beter moeten zijn! En je hoeft niet te betalen voor je versterking en dus meer gitaar voor je geld, plus dat de goedkopere elemntjes niet heel best zijn. Je kan later altijd nog een element in laten bouwen als je wat zekerder van je zaak bent..

Edit: De cort earth 70 hebben ze daar ook en die kost ongeveer hetzelfde..

En anders een earth 100 2e hands

LaurentB
9 januari 2013, 11:42
Cort is een goede keuze in die prijsklasse, en wat Rizz zegt klopt ook wel.

Swaag
9 januari 2013, 12:42
Rare volgorde. Eerst iets klaar laten zetten en daarna info inwinnen of het wat is. Leuk voor de verkoper als je besluit om toch maar niet te kopen....

Bassa
9 januari 2013, 12:53
Wat Rizz en Swaag zeggen.

dttd
9 januari 2013, 13:10
Rare volgorde. Eerst iets klaar laten zetten en daarna info inwinnen of het wat is. Leuk voor de verkoper als je besluit om toch maar niet te kopen....

de verkoper bood het me aan omdat ik nog niet zeker was van mijn zaak. maar goed bedankt voor je nutige input.

Swaag
9 januari 2013, 13:24
Graag gedaan!!
Oh, en je bent een "t" vergeten in "nuttige".

En nu even serieus: zoals jij je bericht schreef komt het gewoon over alsof je iets besteld hebt en daarna eens bent gaan nadenken of het wel wat zou kunnen zijn. En laten we nu gewoon eerlijk zijn: dat is de verkeerde volgorde.
Nu zeg je dat de winkel dat heeft voorgesteld, da's wat anders ja.

Rizz
9 januari 2013, 13:29
de verkoper bood het me aan omdat ik nog niet zeker was van mijn zaak. maar goed bedankt voor je nutige input.

Geen verkeerd aanbod, ook hij weet wel dat er negen van de tien keer (ofzo) niets van komt, maar zowel, heeft hij iig een service verleend waardoor je later misschien weer terugkomt.. In mijn winkeldagen deed ik het ook altijd en het heeft weldegelijk nut!

En hoe vaak is het gebeurd dat ik op verzoek iets apart legde, of zelfs bestelde en dat het niet opgehaald werd? Misschien niet juist, maar ik kon me daar op een gegeven moment ook niet meer druk om maken, al helemaal niet als ze een aanbetaling hadden gedaan..

dttd
9 januari 2013, 13:35
net even gekeken nog en wat vinden jullie van deze.

http://www.muziekhuisarons.nl/product.php?prd_id=1445

ik hoefde de gitaar niet te kopen ze hebben hem een dag voor me gereserveerd. idd mischien stom opgescheven. maar goed on topic

Rizz
9 januari 2013, 13:42
net even gekeken nog en wat vinden jullie van deze.

http://www.muziekhuisarons.nl/product.php?prd_id=1445

ik hoefde de gitaar niet te kopen ze hebben hem een dag voor me gereserveerd. idd mischien stom opgescheven. maar goed on topic

Da's min of meer dezelfde gitaar als de earth 70, wat versoberd denk ik.. Laat er ff op spelen (op allemaal) als je daar bent en bepaal hoe jij de klank vindt.. Uiterlijk zou ondergeschikt moeten zijn daaraan.. Hou ze in je handen en voel, welke voelt het lekkerst (voor zover je dat kan bepalen)

Op de erth 70 zit wel een slagplaat en die kan in het begin nog wel wat voordelen opleveren, puur omdat je nog niet weet wat je doet.. En als je een beetje haggelt, krijg je die ook wel met tas voor 211 euri.. En dan nog, een eenvoudige tas kost rond de 25-30 euro en die 15 euro moet dan ok niet meer uitmaken..

Swaag
9 januari 2013, 13:44
Lijkt mij ook. Neem iemand mee die kan spelen of laat dat door de verkoper doen en neem diegene die in jouw oren het mooist klinkt.

dttd
9 januari 2013, 13:48
Ik heb net gebeld en de earth 70 was er neit en komt over 3 weken pas weer binnen. deze was een sombere versie waar nog meer inergie in de gitaar was gestoken en niet in versieringen. Hun zeiden dat deze nog weer net wat meer gitaar was, maar goed ook deze hebben ze appart gezet (hun aanbod ;) )

ik ga er strax heen

Rizz
9 januari 2013, 13:56
Top! Als je 'm hebt, wel ff een fotootje plaatsen, hee? Succes!

jplm
9 januari 2013, 20:09
Ik heb net gebeld en de earth 70 was er neit en komt over 3 weken pas weer binnen. deze was een sombere versie waar nog meer inergie in de gitaar was gestoken en niet in versieringen. Hun zeiden dat deze nog weer net wat meer gitaar was

Hallo.

Ik weet niet waarom, maar het komt in gevallen waarbij een klant een model vraagt wat niet in de zaak op voorraad is, opvallend vaak voor dat de verkoper verteld dat het exemplaar wat wél in de winkel aanwezig is stomtoevallig nét ietsje beter is dan het model dat de klant eigenlijk zou willen hebben :).

dttd
9 januari 2013, 20:28
Hallo.

Ik weet niet waarom, maar het komt in gevallen waarbij een klant een model vraagt wat niet in de zaak op voorraad is, opvallend vaak voor dat de verkoper verteld dat het exemplaar wat wél in de winkel aanwezig is stomtoevallig nét ietsje beter is dan het model dat de klant eigenlijk zou willen hebben :).


ik heb hem gekocht de cort earth grand OP. de zou nog beter moeten klinken doordat er geen sierstrips of wat dan ook op zitten.

dttd
9 januari 2013, 20:31
bij deze een fototje


https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/543328_321613834610179_1120852859_n.jpg

Rizz
9 januari 2013, 20:35
ik heb hem gekocht de cort earth grand OP. de zou nog beter moeten klinken doordat er geen sierstrips of wat dan ook op zitten.

:)

Laat je niet zomaar wat op de mouw spelden, dat is nl klinkklare onzin! De bindings hebben echt geen invloed op het geluid.. Een slagplaat daarentegen weer wel, maar dat wil niet zeggen dat het er slechter van wordt.. Hij kan best beter klinken en het is in essentie dezelfde gitaar als de Earth 70, maar je hebt wel gekocht wat zij wilden! Dat geeft verder niet en laat je hierdoor niet ontmoedigen.. Allang leuk dat je het echt gedaan hebt!

Ze beloven op hun site trouwens dat ze 'm gratis voor je afstellen, dus daar zou ik nog even mee terug en vraag of ze dat willen doen, inclusief intoneren!

Gefeliciteerd en heel veel plezier met oefenen, laat je niet ontmoedigen door de pijn in je tengels!

dttd
9 januari 2013, 21:02
ze hebben hem helemaal afgesteld enzo. deze was uiteindelijk ook wat goedkoper als de 70 zat namelijk ook nog een mooie tas bij.
die had er bij de andere nog bij moeten doen.

zoon van Piet
10 januari 2013, 11:59
Hallo.

Ik weet niet waarom, maar het komt in gevallen waarbij een klant een model vraagt wat niet in de zaak op voorraad is, opvallend vaak voor dat de verkoper verteld dat het exemplaar wat wél in de winkel aanwezig is stomtoevallig nét ietsje beter is dan het model dat de klant eigenlijk zou willen hebben :).

En dat IS ook zo. om de simpele reden dat die ene gitaar aanwezig en dus bespeelbaar is, en de andere is niet aanwezig en dus..onbespeelbaar! :p

On topic: Je gitaar ziet er prima uit en er is wel wat te zeggen voor een simpele sobere uitvoering, waar de prijs niet opgejaagd is door versierselen en onnodige extra's. Als ie bovendien inderdaad goed afgesteld is, lijkt dit me een prima gitaar om mee te beginnen! succes!

Jilles
10 januari 2013, 18:06
Ik zou willen dat ik zo'n gitaar had toen ik begon.. :D

Muzieknono
11 januari 2013, 08:01
Fijne gitaar, heb er laatst bij Arons ook even op gespeeld en vond hem voor de prijs eigenlijk geweldig, veel plezier ermee.
Mvgr. Dirk Jan :B

LaurentB
11 januari 2013, 11:56
Ik vind die Corts heel netjes afgewerkt voor hun prijs, en het is ook een serieus merk hoor, ze maken gitaren tot in de hoge middenklasse/lagere hoge klasse.