PDA

View Full Version : double neck - jimmy page



gerte1991
8 januari 2013, 21:30
Hallo Allemaal,

Ik ben op zoek naar een bouwpakket voor een double neck a la jimmy page idee.
Ik weet dat 2 bekende merken zijn boston en pasadena.

Ik weet dat dergelijke pakketten op internet te vinden zijn.
Toch wil ik vragen of er mensen zijn die weten waar ik zo een pakket kan komen?

Ik zelf had het idee om langs de vox humana te gaan om te vragen of zij zo een pakket ook wel kunnen bestellen en hoeveel dat mij dan zou gaan kosten..

Heeft er iemand ideeën of suggesties?

alles is welkom.

Groetjes
Gert-Jan

Bassa
8 januari 2013, 21:49
Zoiets?
http://www.hjmusic.nl/Webwinkel-Product-12985511/Bouwpakket-Double-Neck.html

gerte1991
8 januari 2013, 22:30
Naar zoiets was ik inderdaad op zoek.
Helaas is hij uitverkocht bij hjmusic..
dus ik ben op zoek naar alternatieven.

Paul Schermer
8 januari 2013, 23:08
strat model uit duitsland: http://www.gitarre-bestellen.de/products/Gitarren-Bausaetze/E-Gitarren-Bausatz-Style-I-Doppelhals-12-u-6-saitig.html
SG model kan ik zo even niet vinden.

Op Ebay wordt ook veel van die handel aangeboden. de een wat duurder dan de ander.

Jedeel
8 januari 2013, 23:30
Niet dat ik ga zelfbouwen, maar ik sta er toch wel van te kijken
dat je voor zo'n 200 euri's al een dubbelneckbouwpakket hebt :???:

edje kadetje
9 januari 2013, 01:03
Niet dat ik ga zelfbouwen, maar ik sta er toch wel van te kijken
dat je voor zo'n 200 euri's al een dubbelneckbouwpakket hebt :???:

Met je symphoband kun je toch eigenlijk niet zonder minimaal 2 van die apparaten ;->
minimaal 1 met 6 en 12 en 1 met bass en 6.

Ik kan het weten, ik speel in een symphoband: wij hebben er maar 1 en zijn nooit doorgebroken. Daar moet een causaal verband zijn.

(ik heb een ibbi copy sg 6en12, met heul veul mojo maar weinig speeluren).

Die stratocaster met 6&12 ziet er niet gek uit ...

RS-Rik
9 januari 2013, 03:51
Voor 200 euro kan prima, dat is ongeveer de waarde van de onderdelen. Maar verwacht geen SD humbuggies aftermarket humbuggies.


Wat denk je dan een Harley Benton kost in onderdelen? Een paar tientjes hooguit.

Jedeel
9 januari 2013, 17:06
...
Ik kan het weten, ik speel in een symphoband: wij hebben er maar 1 en zijn nooit doorgebroken. Daar moet een causaal verband zijn.
...


Oh..... daarom zijn wij natuurlijk ook nog nooit doorgebroken :sssh:

gerte1991
9 januari 2013, 19:31
strat model uit duitsland: http://www.gitarre-bestellen.de/products/Gitarren-Bausaetze/E-Gitarren-Bausatz-Style-I-Doppelhals-12-u-6-saitig.html
SG model kan ik zo even niet vinden.

Op Ebay wordt ook veel van die handel aangeboden. de een wat duurder dan de ander.

Paul, je bent geweldig. Op die duitse site is echt zo veel keuze! Waarschijnlijk word het de stratocaster double neck. Daar kan je ook wel heel veel leuks mee doen!
Iemand ervaring met deze site?

groet

peter_heijnen
9 januari 2013, 19:51
Met je symphoband kun je toch eigenlijk niet zonder minimaal 2 van die apparaten ;->
minimaal 1 met 6 en 12 en 1 met bass en 6....
Xaa naa duuhuuu.... :)

Maar idd zeg wat een prijzen voor een dubbelnek, al was het maar voor alleen aan de muur.

Swaag
9 januari 2013, 22:00
Ze hadden daar ooit ook een Telecaster dubbelnek. Maar die is nu niet meer op de site te vinden.

Paul Schermer
10 januari 2013, 19:17
Ik heb er zelf m'n lespaul kit vandaan, geen vriendelijke mensen, maar ze leverde keurig wat ik besteld had.

Kwaliteit van het pakket is niet altijd briljant, maar als je 'm netjes schuurt en dekkend lakt kan het een heel mooie gitaar worden!

In mijn geval is de top niet recht op de body gelijmd en er zaten wat lijm resten op, maar die waren goed weg te schuren.
Gezien de double neck pakketten schaars zijn zou ik 't zeker doen!

gerte1991
12 januari 2013, 22:02
het gaat hem toch worden.
de stratocaster double neck 6/12
Ik ga hem kopen zodra mijn salaris binnen is!

ik zat te denken aan een green burst.
Moet nog wel uitzoeken hoe je dat dan lakt.

Ook dacht ik aan kinman of fender elementen.
Wel moet ik een wiring diagram zien te vinden voor de gitaar.
heb wel wat kunnen bedenken en op papier weten te zetten, wat moet kunnen werken.
Maar het liefst zou ik weten hoe zulke gitaren normaal in elkaar zitten, zodat ik een beetje een gelijkwaardige gitaar kan bouwen.

Hoor graag of iemand mij kan helpen en of er nog verdere ideeen zijn.
Dan kan ik lekker aan de slag om te beginnen een verslagje te schrijven over mijn gitaar

groetjes, gert-jan

Pontimic
13 januari 2013, 13:20
Ik heb daar een jaguar bouwpakket gekocht, en vond de service zeer goed/snel. En idd ze zijn niet perfect, maar niks wat niet met een beetje handigheid is op te lossen (sommige schroefgaatjes zaten niet helemaal op de goede plaats... Ik kreeg er ook een verkeerde trem arm bij. Dit was ook snel opgelost en ik kreeg een kompleet nieuw tailpiece inclusief arm toegestuurd!! Grote klasse.
En zo is ie geworden:
http://i1293.photobucket.com/albums/b587/pontimic/PC313256_zps2b473124.jpg