PDA

View Full Version : Hulp vervangen kapotte potentiometer



route66
8 januari 2013, 17:29
Hallo, ik heb een Boss pedal met kapot gedraaide potentiometer. Op de pot staat 'Japan 361F 1MB'. Nu zit ik o.m. bij Conrad te kijken maar ik zie door het grote aanbod niet welke pot nu gebruikt kan worden om de oude te vervangen.

Kan iemand helpen? Of bestaat er in Nederland een service voor repareren van Boss pedals? Op zich moet het niet moeilijk zijn. Vervangen betekent 2 draadjes solderen.

Dirk_Hendrik
8 januari 2013, 18:06
1Megaohm Lineair dus. Ik kan je daar zo mee helpen maar als je ook maar een heel klein beetje handig bent kun je het zelf.
Vervangend type is wss het gemakkelijkst met een 16mm Alpha. Conrad idd maar Newtone is ook een snelle optie. Om welk Boss pedaal gaat het?

route66
8 januari 2013, 18:12
Het gaat om een Boss OD-1. De site van Conrad werd ik echt geen wijs uit vanwege de mij onbekende type aanduidingen. Ik heb net deze 1MB pot besteld bij guitarparts (http://www.guitar-parts.nl/index.php?p=product&id=2417&parent=0). Deze lijkt het meest op de origenele pot die vervangen moet worden heb ik de indruk. Solderen gaat wel lukken alleen hopen dat dit de juiste pot is.

Dirk_Hendrik
8 januari 2013, 18:15
Prijzig. Dat wel. Had voor een kwart van die prijs gekund. Maar verder gaat ie het prima doen ;) Ik hoop alleen dat het echt een 16mm pot is. Anders wordt het heel krap. Slecht te zien op de foto.

route66
8 januari 2013, 18:18
Nog een tip waar betaalbare en goede pots te kopen?

P.s. ik zie trouwens nu pas dat je ook mods en reparaties doet. Zit je in het noorden?

Dirk_Hendrik
8 januari 2013, 18:30
Nee. In het midden

Volgens mij gaf ik in de eerste reply op dit topic al 2 tips. ;)

Newtone-online.nl dus

Op conrad zoek je op best nr 450043 - 89

route66
8 januari 2013, 18:49
Je hebt gelijk, ik zit te slapen! Bedankt DH.