PDA

View Full Version : Verschil MKI en MKII??



Theije
20 juni 2003, 00:53
Wat is nou eigenlijk precies het verschil tussen de Hughes and Kettner Triamp en de Triamp MKII??

kokeleko
20 juni 2003, 09:21
Eerst de cosmetische uitstraling die MK-2 wel geniet, mooi plexiglazen plaat met neonlicht.
De MK-2 is beter getuned en komt uit de Custom Tube serie, de gewone Triamp was op het laatst met EL34 of 6L6 te krijgen, en de gewone Triamp heeft een spring-reverb aan boord. Wat wel jammer is aan de Triamp is dat er geen tweede master volume op zit.
Ik heb zelf een Duotone en die klinkt als een klok, beter dan mijn IE4 en VHT set.

Willlem
20 juni 2003, 09:42
"Wat wel jammer is aan de Triamp is dat er geen tweede master volume op zit."

Ik weet niet precies wat je ermee bedoelt, maar met de fx-loop kun je, als er geen effect doorloopt, ook een tweede volume-instelling oproepen met je footswitch. Hoe verder je de fx opendraait, hoe lager (!) het volume wordt. Ik heb zelf de oude Triamp tweedehands gekocht, en nog altijd aan het klooien met instellingen, als iemand voorbeeldpresets heeft ...

kokeleko
20 juni 2003, 09:46
Een tweede master volume is idd gewoon twee volumes voor alle kanalen met footswitch op te roepen, ik heb dus 3 kanalen met een xtra volume voor alle 3 kanalen.

Rectifier
20 juni 2003, 12:54
De Mk.2 klinkt ook moderner en beter dan z'n voorganger.
Jammer dat er std. geen midi op zit. Een midi module moet je er weer los bij kopen en kost een paar honderd Eur.

Theije
20 juni 2003, 23:35
Maar de MKI heeft toch ook zo'n plexiglazen voorkant?

Het zijn wel prijzige versterkers opzich, hoe is die Duotone verder trouwens? ik ben eigenlijk alleen geïnteresseerd in de scheur.

kokeleko
20 juni 2003, 23:41
De Duotone scheurt als de donder, hij is twee kanaals, maar met op het overdrive-kanaal een gain boost, dus kanaal 2&3 hebben gedeelde toonregeling.
Het is een lekkere rock amp, van vette crunch tot highgain, en het cleane kanaal is ook echt clean. Plus een paralle fx-loop, en dubbele master volume, goede top.