PDA

View Full Version : Samick LP afdek plaatjes



Tettie
8 januari 2013, 11:13
Ik ben bezig om mijn Samick Artist Series LP uit 1998 te customisen. Ik heb daarvoor nieuwe afdekplaatjes gehaald, maar deze passen niet allemaal. De ring die om de switch zit (treble en rythm) is prima, de knoppen passen prima, maar de afdekplaatjes aan de achterkant niet. De pasvorm is denk ik puur voor de Epi's en Gibsons en kennelijk heeft Samick daar een iets ander formaat voor.

Maar aangezien ik toch al bezig ben zou ik toch graag die plaatjes (nu creme, wordt zwart) vervangen. Dan kan ik ze of specifiek voor die Samick gaan zoeken (gok weinig kans) of ze zelf maken. Dat laatste lijkt me op zich niet heel ingewikkeld en is vast al eerder gedaan.

Maar hoe kom ik aan het juiste plastic (dikte, glans) en wat heb ik nodig om het te bewerken (verzonken schroefjes, uitzagen). Hoe zorg ik dat het niet gaat rafelen of scheuren bij het zagen, etc.

Kortom: wie heeft hier ervaring mee of andere nuttige tips?

DarknessAwaits
8 januari 2013, 11:17
Het mooiste resultaat krijg je met een malletje (bijv. van mdf) en een freestafel. Anders is een fijn zaagje in de decoupeerzaag ook een optie maar dat werkt toch minder secuur.

Voor het verzinken van schroeven heb je speciaal bitjes voor je boormachine.

DarknessAwaits
8 januari 2013, 12:07
Plastic zou je overigens kunnen bestellen bij guitarsupplies of tonefactory of halen bij Vox Humana.

De juiste dikte is waarschijnlijk een kwestie van opmeten en navragen, een te dikke plaat kun je wel dunner schuren - andersom niet.

Tettie
10 januari 2013, 09:18
Thanks! Dat wordt denk ik toch proberen met de decoupeerzaag. Bitjes voor verzinken zullen wel niet zo duur zijn dus die haal ik wel.