PDA

View Full Version : Straplocks op andere riem monteren



prs
19 juni 2003, 23:43
Hallo allemaal,

Ik ga een nieuwe gitaarband kopen, heb nu een soort van autoriem materiaal, maar ik wil een levy tiger kopen voor mijn PRS custom 24.
Goede gitaar aan een goede stevige en onpijnlijke band.
Ik heb nu straplocks gemonteerd op mijn oude riem.
Om ze extra vast te zetten, heb ik er blanke nagellak op gedaan.
Nu zit ik met een probleem, want ik weet niet hoe ik die straplocks van mijn ene band op de andere zet? Dit moet toch kunnen? Of moet ik ook nog nieuwe straplocks kopen?
Met andere woorden: Hoe krijg ik ze gedemonteerd?
Het zijn overigens Schaller straplocks.
Bedankt!
PRS

JV
20 juni 2003, 00:08
nagellakremover

prs
20 juni 2003, 00:46
Hallo JV
Die nagellak is het probleem niet, maar ik weet niet hoe ik die straplocks eraf krijg. Moet je die losschroeven ofzo? Want er gewoon "uitduwen" lukt dus nooit, maar dat lijkt me normaal.
Dus moet er geschroefd worden.....?
PRS

JV
20 juni 2003, 00:48
hehe jah. je moet een bako (of een ringsleutel oid) op dat zeshoekige dingen zetten en dan de andere kant tegenhouden met je hand

alhambra
20 juni 2003, 08:43
Okee en nu heb ik er genoeg van, ben ik nu echt de enige die bij dit soort vragen denk "ben je zo dom of wat ??????" . Trouwens het antwoord is ook niet veel slimmer "zeshoekigedingetje" "bako ofzoiets". Vroeger liep ik altijd te kankeren over ouderen die maar zeiden "wat leren jullie toch op school tegenwoordig" :???: :???: :???: naarmate ik ouder wordt begrijp ik deze mensen nu veel meer.

telebluespicker
20 juni 2003, 10:37
Ik kan haast niet geloven wat ik hier lees!!!???? Je IQ is niet veel hoger dan het aantal snaren op je gitaar! Zijn dit nu onderwerpen voor dit forum?? Ik ben weg.... :-(

prs
20 juni 2003, 11:04
Hallo heren,
Zeg een beetje rustig he, dit is een normale vraag die ik fatsoenlijk wens te hebben beantwoord, JV bedankt! Nu is het weer duidelijk!
En voor die andere 2 heren, ik zou met jullie ons IQ wel eens willen vergelijken, ik geloof dat je dan je mond gesnoerd krijgt.
Jullie zijn waarschijnlijk alleen maar goed in technische dingen, maar laat me eens zien wat je nog meer kan? Dan kom je vast niet ver!!!
Met (on)vriendelijke groeten,
PRS
(JV, bedankt!)

Ibanez RuleZ
20 juni 2003, 11:10
wat een kinderachtig geneuzel dames. Niet iedereen is even technisch en ok, al lijkt de vraag misschien wat minder slim, who cares.

en dat gezeik over IQ, mensen, hoe triest kan je worden?

Harrald

telebluespicker
20 juni 2003, 11:23
Ga je het ook nog een beetje voor deze gast opnemen? Dit is geen normale vraag en dit heeft ook niets met techniek te maken. Dergelijke vragen stel maar op www.K3.be misschien krijg je daar een fatsoenlijk antwoord. Ze kunnen je daar in ieder geval meer over nagellak vertellen.... :???:

telebluespicker
20 juni 2003, 11:39
Normaal vraag=normaal antwoord
Domme vraag=dom antwoord
Niet iedereen is technisch, ok, maar je bent toch niet zo onnozel dat je
niet weet hoe je een moer los moet draaien. En dan zijn er ook nog mensen op het Gf die reageren zoals die iba.

prs
20 juni 2003, 11:42
Telebluespicker is duidelijk iemand die geen verstand van zaken heeft, en buiten dat ook nog niet begrijpend lezen kan, anders wist hij waarom ik de term naggellak had aangehaald. Ik ga verder niet in discussie met je, en ik laat je dus links liggen. Jij zult dit misschien zwak vinden, maar ik ga de sfeer op dit forum niet verzieken. Ik zal dus ook niet meer op de berichten in deze thread van jou reageren.
Nog 1 ding, mag ik je herinneren aan je uitspraak in je vorige post, je zei er "ik ben weg :-(.....doe dat alsjeblieft!!!!
Groeten,
PRS

iam
20 juni 2003, 11:46
slotje aub, probleem opgelost dus er niet meer over zeiken

Mithrandir
20 juni 2003, 11:47
Normaal vraag=normaal antwoord
Domme vraag=dom antwoord
Niet iedereen is technisch, ok, maar je bent toch niet zo onnozel dat je
niet weet hoe je een moer los moet draaien. En dan zijn er ook nog mensen op het Gf die reageren zoals die iba.

Blaat man Blaat.

Domme vragen bestaan niet he, alleen domme antwoorden en in dat opzicht is jouw antwoord zeer dom. Die jongen krijgt gewoon zijn straplock niet los, op zich simpel op te lossen, maar je moet het maar even weten. Maak je niet druk......

telebluespicker
20 juni 2003, 11:52
Telebluespicker is duidelijk iemand die geen verstand van zaken heeft, en buiten dat ook nog niet begrijpend lezen kan, anders wist hij waarom ik de term naggellak had aangehaald. Ik ga verder niet in discussie met je, en ik laat je dus links liggen. Jij zult dit misschien zwak vinden, maar ik ga de sfeer op dit forum niet verzieken. Ik zal dus ook niet meer op de berichten in deze thread van jou reageren.
Nog 1 ding, mag ik je herinneren aan je uitspraak in je vorige post, je zei er "ik ben weg :-(.....doe dat alsjeblieft!!!!
Groeten,
PRS


Helaas moet ik constateren dat het hier idd gaat om een theekransje met de juiste sfeer... koekie erbij? Lekker teuten over van alles en niks. Nou, ik zal je niet langer storen....

Sorry, maar je hebt gelijk. Domme vragen bestaan niet, maar ik kan me ook niet serieus voorstellen dat er zulke domme mensen zijn die niet weten hoe ze een moer moeten losdraaien.

telebluespicker
20 juni 2003, 12:02
slotje aub, probleem opgelost dus er niet meer over zeiken


Iam... Waarom ga je niet lekker een potje Basketballen?

HE PRS... is het probleem al opgelost?

moretel
20 juni 2003, 12:09
Sjit,

ik heb nu geloof ik 3 riemen met straplocks, ben de tel kwijt, wist ook nooit hoe ze eraf moesten en aangezien er nog geen forum was kocht ik maar nieuwe, wel makkelijk hoor trouwens verschillende gitaren , verschillende riemen,
:-D :-D :-D


alleen laatst met een jamsessie was er iemand zijn band vergeten en dan is een band met straplocks onhandig om uit te lenen.

Ibanez RuleZ
20 juni 2003, 12:17
Ga je het ook nog een beetje voor deze gast opnemen? Dit is geen normale vraag en dit heeft ook niets met techniek te maken. Dergelijke vragen stel maar op www.K3.be misschien krijg je daar een fatsoenlijk antwoord. Ze kunnen je daar in ieder geval meer over nagellak vertellen.... :???:

ik neem het voor niemand op, lijkt me duidelijk. ik heb zowel mr PRS met zijn IQ gezeik (alsmede de ander die over dat zijn IQ even hoog is als het aantal snaren, wel een grappige opmerking trouwens :D) er over medegedeeld wat ik dr van vind, alsmede het geouwehoer van mensen die een serieuze vraag of ie nou dom is of niet af te lopen zeiken. dat vind ik allebei onder het kopje

kinderachtig gedrag

staan

harrald

telebluespicker
20 juni 2003, 12:22
Mijn vermoedens over het niveau op het GF worden nu toch bevestigd! Je wist niet eens dat die dingen losgedraaid konden worden...!!??? Dan is PRS toch niet zo onnozel als ik dacht, want hij had tenminste een vermoeden dat hij iets met een moertje moest doen (??).

Dit is een goede tip voor PRS: Koop gewoon een nieuwe draagband. HaHaHa :)
stelletje....

telebluespicker
20 juni 2003, 12:24
Ga je het ook nog een beetje voor deze gast opnemen? Dit is geen normale vraag en dit heeft ook niets met techniek te maken. Dergelijke vragen stel maar op www.K3.be misschien krijg je daar een fatsoenlijk antwoord. Ze kunnen je daar in ieder geval meer over nagellak vertellen.... :???:

ik neem het voor niemand op, lijkt me duidelijk. ik heb zowel mr PRS met zijn IQ gezeik (alsmede de ander die over dat zijn IQ even hoog is als het aantal snaren, wel een grappige opmerking trouwens :D) er over medegedeeld wat ik dr van vind, alsmede het geouwehoer van mensen die een serieuze vraag of ie nou dom is of niet af te lopen zeiken. dat vind ik allebei onder het kopje

kinderachtig gedrag

staan

harrald

Volgens mij ben jij nog best wel een simpatieke gast :roll:

telebluespicker
20 juni 2003, 12:33
Sjit,

ik heb nu geloof ik 3 riemen met straplocks, ben de tel kwijt, wist ook nooit hoe ze eraf moesten en aangezien er nog geen forum was kocht ik maar nieuwe, wel makkelijk hoor trouwens verschillende gitaren , verschillende riemen,
:-D :-D :-D


alleen laatst met een jamsessie was er iemand zijn band vergeten en dan is een band met straplocks onhandig om uit te lenen.

Ik heb vorige week een nieuwe gitaar gekocht, ik kreeg de band die ik met bierrubbertjes had bevestigd niet meer los :)

Het is ook zo lastig om een gitaar uit te lenen zonder band... dus ik denk ik koop maar een nieuwe.....
Ik heb zo'n goedkoop dingetje gekocht... PRS custom 24

Dude
20 juni 2003, 12:39
My god PRS..... did you eat STUPID for breakfast...... :o :o :o



draai dat moertje er af en los is het.... sorry hoor maar dat snapt zelfs een vrouw man...

telebluespicker
20 juni 2003, 12:45
Bedankt Dude!!!
Ik ben dus niet de enige "normale" persoon tussen deze mafkezen!

Nou PRS, ik neem aan dat de boodschap is overgekomen.

telebluespicker
20 juni 2003, 12:52
Volgende week op het GF?
PRS : hoe maak je snaren los?
Hoe verbindt je je electrische gitaar met een versterker?
Mijn koffer is dicht gevallen, hoe krijg ik hem open?

Help!!!

lupoloco
20 juni 2003, 12:53
ambetant...

Ibanez RuleZ
20 juni 2003, 12:57
Volgende week op het GF?
PRS : hoe maak je snaren los?
Hoe verbindt je je electrische gitaar met een versterker?
Mijn koffer is dicht gevallen, hoe krijg ik hem open?

Help!!!

sommige delen van jouw karakter vallen volgens mij daar niet onder (sympatieke gast, red.) met dat http://www.evilmetalhead.com/spawn/smilies/sw11.gif van jou

harrald

telecastermaster
20 juni 2003, 13:05
Slotje aub!

Ik denk dat PRS 'm nu wel vanaf krijgt

telebluespicker
20 juni 2003, 13:19
Slotje aub!

Ik denk dat PRS 'm nu wel vanaf krijgt


Optimist

moretel
20 juni 2003, 13:19
ambetant...

uuh


slotje ?

het wordt steeds leuker, beetje humor heren kom op.
Trouwens heb net een nieuwe vertsterker gekocht maar er komt geen geluid uit en aan de voorkant zit geen knopje.

telebluespicker
20 juni 2003, 13:27
ambetant...

Ambetant is nu zo'n typisch belgisch woord. Als jij (als Belg) nu de vraag had gesteld "hoe moet ik straplocks op een andere riem monteren" dan was dat algemeen geaccepteerd geweest. Sterker nog, het was nog best een slimme vraag geweest voor een....

Ja, ik vind het ook vervelend....

telebluespicker
20 juni 2003, 13:30
ambetant...

uuh


slotje ?

het wordt steeds leuker, beetje humor heren kom op.
Trouwens heb net een nieuwe vertsterker gekocht maar er komt geen geluid uit en aan de voorkant zit geen knopje.

Maak er een nieuw topic van, dit is off topic. Het hoort ook bij de afdeling
versterkers. Maar ok, ben de beroerdste ook niet. Ik denk dat het knopje
verstopt is door de makers van de versterker. Na een grondig onderzoek zou het knopje wel eens gesignaleerd kunnen worden aan de bovenkant. In enkele zeldzame gevallen plaatsen ze het ook wel eens aan de achterkant, om het erg moeilijk te maken.
Het verdient tevens de aanbeveling om de stekker in een stopcontact te
douwen, misschien gaat er een lampje branden.

Versterker zonder geluid, toch geen top zonder cabinet gekocht?:)
Is een beetje zoals een riem zonder straplock...

JV
20 juni 2003, 13:34
wat een gezeik.


minder slimme mensen is 1 ding. maar arrogante mierenneukers toch wel een 2e. dan vind ik die 2e groep toch wel erger persoonlijk. ik ga nu geen namen noemen, maar jullie snappen zelf wel of je erin past of niet

moretel
20 juni 2003, 13:52
Kijk je kan in een topic blijven schelden maar humor werkt beter, kan je nog eens lachen, zou je ook moeten doen,

weet trouwens niet of ik slim genoeg ben om te beoordelen of ik in categorie 1 of 2 val,

eureka
Knopje gevonden !
Dank dank

telebluespicker
20 juni 2003, 14:15
Kijk je kan in een topic blijven schelden maar humor werkt beter, kan je nog eens lachen, zou je ook moeten doen,

weet trouwens niet of ik slim genoeg ben om te beoordelen of ik in categorie 1 of 2 val,

eureka
Knopje gevonden !
Dank dank

Hij heeft het knopje gevonden
Heeft ie al geluid? Kan de gitaar erin.
Pas op, nooit een gitaar met een straplock om je hals doen. Dit is nl zeer
moeilijk te verwijderen. Deze beruchte straplock klem heeft al enkele
slachtoffers geeist. Daarom gaan er al geruchten op om een totaal verbod op straplocks af te kondigen. Het laatste slachtoffer had zijn straplocks extra beveiligd met nagellak. Dankzij dit hoogstaand technish feit was het
slachtoffer nog te identificeren. De chirurg die de straplock moest
verwijderen heeft een bericht geplaatst op het GF. Dankzij de medewerking van enkele GF-vrienden is het slachtoffer er zonder noemenswaardig letsel afgekomen. De invloeden van overmatig nagellak gebruik waren helaas al in een te vergevorderd stadium...

telebluespicker
20 juni 2003, 14:29
wat een gezeik.


minder slimme mensen is 1 ding. maar arrogante mierenneukers toch wel een 2e. dan vind ik die 2e groep toch wel erger persoonlijk. ik ga nu geen namen noemen, maar jullie snappen zelf wel of je erin past of niet



JV, was jij niet de degene die als eerste reageerde met; "gebruik maar nagellakremover..."
HUMOR!!!!!!!!!??... van een dood paard

JV
20 juni 2003, 14:56
dat was niet echt humoristisch bedoeld anders

telebluespicker
20 juni 2003, 15:16
En dat van die wezenuitkering van 1200 piek?? Wat dat ook serieus bedoeld?

alhambra
20 juni 2003, 17:28
ghehehe ik zeg ook weer is wat hoor. Ik was alleen erg verbaast dat iemand die nagellak erop doet om hem vast te laten zitten dan niet weet/ziet dat dat ding gewoon met een moertje vast zit ik bedoel waar heb die dan de nagellak opgesmeert op zijn band ???????

hmmmmmmmm misschien had ik het woord DOM niet moeten gebruiken maar ik verbaas me toch redelijk vaak over vragen hier die mensen met een beetje zoeken makkelijk zelf kunnen beantwoorden.
En dan heb ik het b.v. wie weet de website van XXXXXXX of wie weet waar ik info over XXXX kan vinden, vaak tik ik dan ff het merk/type in en ja hoor informatie te over. Dan denk ik "KAN JE DAT GVD ZELF NIET !!!!!!!!!!!!!!!!!"



Hmmmmmmmm toch maar ff een paar smileys voor de zekerheid :-D :) :( :???: :-? :o :wink: :roll: :evil: :cry: :x 8) 8-) :cool: :lol: :oops: :razz: :P

O ja PRS het was niet zozeer tegen jouw bedoeld meer in zijn algemeenheid dus.

moretel
20 juni 2003, 19:25
Alhambra we worden oud

tis de jeugd van tegenwoordig

gaat niet om wat je weet maar hoe je het te weten komt,
gelukkig zijn er altijd nog mensen die iets weten

JV
20 juni 2003, 19:56
En dat van die wezenuitkering van 1200 piek?? Wat dat ook serieus bedoeld?

kijk nu wordt je gewoon ronduit vreselijk vervelend.

ja mijn ouders leven niet meer, mijn moeder 1 oktober 2000. men vader 23 juli 2002 ok. dus ik zou toch maar eens 3 keer nadenken voordat je zomaar dit soort dingen vraagt. opzich een hele normale vraag, maar met deze spottende toon van jouw bericht ben je nu in ieder geval al mijn respect kwijt.

de groeten.

Marshallover
21 juni 2003, 08:17
Vrede op aarde....vrede op aarde :roll:

telebluespicker
23 juni 2003, 11:10
En dat van die wezenuitkering van 1200 piek?? Wat dat ook serieus bedoeld?

kijk nu wordt je gewoon ronduit vreselijk vervelend.

ja mijn ouders leven niet meer, mijn moeder 1 oktober 2000. men vader 23 juli 2002 ok. dus ik zou toch maar eens 3 keer nadenken voordat je zomaar dit soort dingen vraagt. opzich een hele normale vraag, maar met deze spottende toon van jouw bericht ben je nu in ieder geval al mijn respect kwijt.

de groeten.

Nee, dit is nu van mijn kant niet lullig bedoeld maar serieus. Ik vind het best om een beetje te stangen op een "dom" onderwerp, maar heus niet met dit soort dingen. Ik verbaasde me nogal over de manier waarop jij dit soort dingen naar voren brengt in een andere topic. Je kwam er immers zelf mee. Ik kan me voorstellen dat dit gevoelig ligt, maar als de vraag gesteld wordt (in die andere topic dus) waar je je gitaar gear van koopt/betaald dan kom jij op een beetje een merkwaardige manier met die uitkering op de proppen. Zelf dacht ik meteen "dat vertel je toch niet op die manier op een forum?? wat gaat een ander dat aan??", maar dat moet je natuurlijk zelf weten. Je klonk nogal trots... Alleen was ik dus in de veronderstelling dat jij in die topic een beetje zat te spotten. Bleek dus niet zo te zijn. Excuus hiervoor.

JV
23 juni 2003, 12:46
nee ik spot er zeker niet mee. mensen vragen mij wel vaker hoe ik in hemelsnaam voor al dat geld voor die gear kom. dan geef ik altijd maar zo'n soort grapperig antwoord bij, want ik heb eigenlijk ook niet zoveel zin in ellelange verhalen daarover. zeker niet trots ook, ik had het liever andersom gehad natuurlijk.

maargoed. no more hard feelings