PDA

View Full Version : Wat kan ik hier voor vragen?



Schuey
7 januari 2013, 21:16
Ik heb besloten mijn gitaarspulletjes te verkopen, vicieuze cirkel van te weinig tijd, minder oefenen, minder plezier, etc..

Nu ben ik totaal niet in prijzen van gear thuis, dus ik vroeg me af wat de waarde zo is voor ik het op marktplaats gooi.

Het gaat om:

Epiphone Les Paul Custom (chineesje)
Boston koffer (bruin)
Korg pitchblack
Holy grail reverb (groot model)
LPB-1 Booster
Boss CE-5 (japans geloof ik)
EHX Metal Muff top boost model
Pedalen bak, was een hype om daar een case van een mixer voor te gebruiken :P

Hier zit nog een naamloos waardeloos versterkertje bij, maar daar reken ik niks voor..

Boeken:
Stuff good guitar players should know - Hal Leonard
The guitar handbook - Ralph Denyer


Ik ben van plan alles in een set weg te doen, mooi voor een beginner denk ik, aangezien het letterlijk plug and play is. Het is eenmaal geen topspul, dus heel erg veel moet het dan ook niet kosten.

Dit is mijn eigen berekening als ik marktplaats naga, graag jullie mening:

gitaar 250
koffer 40
pedalenbak 15
boss ce-5 60
holy grail 30
metal muff 50
korg pitchblack 30
LPB-1 booster 10
1spot 5
guitar handbook 7,5
stuff book 10
versterkertje gratis
kabels 5

totaal 505

Het klinkt als meer geld dan de gemiddelde beginner wil besteden, maar als deze prijzen realistisch zijn, dan laat ik gewoon bieden tot het rond die koers komt ;)

Zit ik veel te hoog? Dan hoor ik graag wat wel de marktconform prijzen zijn ;)

Braindead
7 januari 2013, 21:59
Die CE-5 kan volgens mij nooit een Japanse zijn. In 1988 is de productie al verplaatst naar Taiwan en de laatste Japanse CE is de CE3 geweest waarvan zowel Japanse als Taiwanese van zijn. Voor de rest kan je de artikelen gewoon op bieden zetten en dan vanaf (bodemprijs) in je adv zetten.

Voor de rest ben ik bang dat je post nogal wat "Spam snuivers" zal aantrekken.

Schuey
8 januari 2013, 08:43
Ik zal vanavond eens naar de serienummers kijken van de CE-5, ik heb er natuurlijk velcro overheen geplakt :soinnocent: Er staat me iets van bij dat ik het plaatje had omgedraaid en velcro aan de binnenkant had geplakt, maar als dat net zo accuraar is als mijn eerdere bewering ;)

Veel lager dan 400 zal ik niet willen gaan, aangezien ik (tot mijn verbazing) een soortgelijke gitaar al voor 400 op marktplaats zag staan. Dit zal vast geen chinees zijn geweest, maar dan nog vind dat nogal veel voor dit model. Spaar dan nog even door en je hebt een mooie gibson studio, tenminste dat was een paar jaar geleden dacht ik.

Spam snuivers? Tja, er staat juist nog niks op marktplaats om te voorkomen dat straks in het dubieuze advertenties topic de marktplaats waakhonden weer wakker worden en moord en brand schreeuwen. Zo kun je het natuurlijk nooit goed doen ;)

TimS
8 januari 2013, 14:20
Ik zou het niet als set verkopen, je bent er waarschijnlijk veel snelle vanaf als je de effecten los verkoopt van de gitaar + versterker.

patrick0108
8 januari 2013, 15:08
Los aanbieden op MP en met een beetje mazzel nemen ze de gitaar en wat effecten mee, de gitaar met versterker heeft wel wat voordelen. De complete set zou voor een beginner te veel zijn voor 500......

TeleK
8 januari 2013, 15:20
IK zou gitaar + koffer (+ gratis versterker!!) als 1 koop aanbieden en de pedalen per stuk. Dan heb je een schappelijk geprijsde beginnersset en pedalen zijn flink duurder geworden de laatste tijd dus die raak je per stuk veel sneller kwijt op MP.

Schuey
8 januari 2013, 16:26
Bedankt! Klinkt goed, en de pedalen in prijs gestegen? Dat is een grappig feit, vandaar dat ik de prijzen op marktplaats voor deze pedalen nog redelijk hetzelfde vond als 2 jaar geleden :)