PDA

View Full Version : Ibanez GAX06ltd VS. Ibanez GRGR121EX



sidescrollerbob
7 januari 2013, 16:00
Hallo Iedereen,

Ik heb op dit moment een Ibanez GAX06 ltd.
Ik kan een GRGR121EX overkopen van een kennis.

Ik weet dat het beide beginnersgitaren zijn, maar is er een beter dan de ander?
Zo ja welke, en waarom?

alvast bedankt.

Bob

TuningGamer
7 januari 2013, 19:18
Ik denk dat er een paar dingen belangrijk zijn:

Vind je de gitaar lekker spelen?
In welke staat is de gitaar?
Klinkt-ie goed?
Hoeveel moet het kosten en heb je dat er voor over?

Je kunt immers ook beide gitaren houden, want het zijn best verschillende gitaren.

Ik ken de GRGR121EX niet persoonlijk, maar als de brug een beetje solide is, lijkt het me een prima gitaar. En anders zou je die brug misschien nog kunnen vervangen voor een beter exemplaar (bijna alle andere onderdelen zijn sowieso te vervangen als je dat leuk/nodig vindt).

Carpe Diem
7 januari 2013, 19:34
ik snap Ibanez niet met hun type aanduidingen. bij een Fender of Gibson is het zo duidelijk en dan komt Ibanez met GRGR121EX en GAX6754T etc.

succes met je keuze ;-)

sidescrollerbob
8 januari 2013, 08:31
Hartelijk dank voor de reactie.

Ik kan de gitaar voor € 80,- kopen.

Maar gaat het veel toevoegen?

Nismorack
8 januari 2013, 09:28
Als ik de plaatjes zo zie die ik via Google kan vinden heeft de GAX alleen een humbucker bij de brug. De GRG heeft er ook een bij de neck.

Elementen bij de nek hebben veelal een diepere klank dan die bij de brug. Wat het vooral geschikt maakt voor bepaalde stijlen clean/jazz/etc ook rock en anderen. Bij de brug is populairder bij metal. Let wel, dit is ' over het algemeen' er zijn altijd voorkeuren en alternatieve aanpakken van spelers.

Het beste wat je kunt doen is vragen of je de gitaar een keer mag bespelen met je eigen versterker en kijken of je het zelf leuk vind klinken.

marter544
8 januari 2013, 09:41
Vette no-nonsense gitaar. Ik vind hem mooier dan de gax, kwalitatief zal er weinig/geen verschil tussen zitten.. Het zal geen vooruitgang zijn.

TuningGamer
8 januari 2013, 11:32
Dat ligt er aan, als je de RG lekkerder vind spelen of er een andere klank uit krijgt, dan kan het je mogelijkheden vergroten en voor 80€ is dat best een verbetering IMO.

Ik zou 'm uitproberen en bedenken of het de 80€ waard is. Een tweede gitaar zou je bijvoorbeeld ook als back-up kunnen hebben als je een optreden hebt, of om in een andere stemming te spelen.

Kingfisher
8 januari 2013, 12:38
ik snap Ibanez niet met hun type aanduidingen. bij een Fender of Gibson is het zo duidelijk en dan komt Ibanez met GRGR121EX en GAX6754T etc.


Er zijn 16 verschillende strats momenteel in de Fender catalogus, van American Deluxe tot Vintage HotRod, zonder de customs, squiers, dealer select, MIM, MIJ,;..Allemaal met andere specificaties: S-S-S, S-S-H, tremolo, locking tuners,.... Een kat vindt er haar jongeren niet in terug.