PDA

View Full Version : Boss GE 7 & Boss DS-1



baden
7 januari 2013, 13:48
Hoi,

ik speel het turkse instrument SAZ , mischien is het wel verkeerd dat ik mijn vraag hier stel maar kan geen andere optie vinden.
vraag= ik heb een boss ge7 en boss ds1 besteld en ik wil deze geluid uit speakers hooren?
want hij gebruikt een flightcase en dus kan ik niet zien wat er in zit? maar ze zijden dat hij naas een eq en distortion ook DI BOX gebruikt?

en in welke volgorde moet ik mijn pedalen in mijn case zetten? trouwens zijn er ook case waar gelijk ingang hebt naast het case ipv het case openlaten?
http://www.youtube.com/watch?v=-qp-YOZIW0Y ,










ik ben nieuw op het forum dus kan het zijn dat ik het verkeerde plaats heb gepost

Harry
7 januari 2013, 14:37
ik weet niet precies wat je bedoelt, maar die pedalen zet je tussen je (electrische?) saz en je versterker. Met een DI box zou hij het spul rechtstreeks in het mengpaneel kunnen prikken, maar dan heb je alsnog een monitor nodig om het goed terug te kunnen horen.

baden
7 januari 2013, 14:50
ik wil mijn *saz aansluiten op mijn "flightcase" (waar mijn effecten in zitten) en mijn flightcase naar het mengpaneel aansluiten ...maar kan ik met BOSS GE 7 en BOSS DS-1 die geluid krijgen net als op het video?
of heb ik nog een effect of iets anders nodig?

*mijn saz is het zelfde net als op het video bespeelde witte saz met elementen.

Nitefly7
7 januari 2013, 23:21
hai Baden en welkom op het forum,

zou je je vraag iets gerichter kunnen stellen, over welk gedeelte van het filmpje je het bedoelt (het filmpje duurt best lang).
Het grootste gedeelte van de tijd hoor ik niks anders dan de saz die versterkt wordt als een normale akoestische gitaar.
de 2 pedalen die je hebt, zullen daar niet veel aan toe voegen...
het geluid dat ik de 1e 10 minuten hoor, is niet anders dan een saz die versterkt wordt door een (gitaar)versterker, of een saz die m.b.v. een DI-box aangesloten is op een mengpaneel waar ook zijn microfoon op aangesloten is.
de 2 pedalen heb je daar dus niet voor nodig.

eerst even een uitleg over de doosjes DS-1, GE-7 en 'DI'
de GE-7 kun je gebruiken om je klank te veranderen (het is een equalizer die de lage/midden/hoge tonen van je saz kan benadrukken of zachter laat klinken)
de DS-1 wordt gebruikt om een rauw/'rock' geluid te krijgen; dit is niet iets wat ikzelf bij een saz zou bedenken.
het kan wel heel tof klinken, maar het wordt al snel heel vlak en klinkt het als een kettingzaag...
een DI box wordt gebruikt om (meestal akoestische) instrumenten op een mengpaneel aan te sluiten.
De meeste DI's doen vrijwel niks met de klank van het instrument zelf.
Je hebt dus wel iets nodig om je saz met een kabel aan te sluiten.
Je saz heeft dus een 'element' of 'pickup' nodig.

vraag 1:
heeft je saz een aansluiting voor een kabel om 'm aan te sluiten op een versterker of een mengpaneel?

vraag 2: heb je een versterker (liefst voor akoestische gitaar) of een mengpaneel met speakers?