PDA

View Full Version : tannhauser - house of sleep



jasses
7 januari 2013, 10:57
Aloha wederom,

nu onze vooropgestuurde ep verteerd is, is de nieuwe tannhauserplaat is af, mooi op schema, en ik vind 'm erg goed. Maar ik geef toe dat mijn mening mogelijk wat gekleurd is ... daarom graag die van jullie!

Je kan hier luisteren:
http://soundcloud.com/tannhauserbelgium/sets/the-house-of-sleep

Benieuwd wat jullie te zeggen hebben...

jasses
14 januari 2013, 10:14
en voor de enthousiastelingen die mij van persoonlijke kritiek willen dienen: het nummer auditioning is eigenlijk het enige waarin mijn inbreng substantieel is, voor de rest is mijn rol op deze plaat beperkt geweest tot wat backing vocals...

Moest dit nummer je bevallen, luister even verder. Moest het je niet bevallen, luister ook even verder, het is niet het meest representatieve nummer voor de plaat...

jasses
17 januari 2013, 13:29
Na tien dagen dan toch maar voorzichtig polsen: Geen nieuws goed nieuws? Of geen nieuws, geen liefde..

witterwit
17 januari 2013, 14:20
het lijkt me nogal "trance" . hier moeten de echte liefhebbers een oordeel over geven.

Kefding
17 januari 2013, 18:20
Ik ben niet zo thuis in deze muziek, maar ik zal toch proberen een oordeel te vellen.

Allereerst vallen me de eigenzinnigheid en diversiteit op; toch klinkt het alsof het bij elkaar hoort. De zang en met name de mix houden de boel bij elkaar. Er zitten veel verassingen in; ik hou van gekke dingen en deze muziek is gek. Ik weet niet of ik hier meer dan een half uur naar zou kunnen luisteren omdat de overvloedige galm en het sterk aanwezige gitaargeluid me wel vervelen. Misschien moet ik hier even doorheen, maar nogmaals: het is niet mijn genre :)
De zang vind ik ook niet verkeerd, leuke koortjes.

Al met al knap gedaan; hoewel ik het zelf iets te langdradig vind klinkt het in mijn oren behoorlijk goed. Verzorgd. Veel details. Nummers die je vaker kunt luisteren. Een bepaalde sfeer.

Mijn favoriete nummer: Slowburn.

Eindoordeel: Nice! Ik probeer 'm binnenkort weer, met minder licht. En een whisky wellicht.

pasqual
17 januari 2013, 22:08
Dhr Kefding vat het eigenlijk heel goed samen. Dit is zeker geen verkeerde muziek maar je moet er wel van houden, maar eigenlijk is dat met alles natuurlijk zo:???: Wat ik mij ook afvraag is of het live ook goed klinkt met zo'n berg aan galm? Verzuipt de gitaar niet in het geheel?

jasses
28 februari 2013, 12:10
Oei, een wat late reactie van mijnentwege.
De vraag over het live geluid kan ik helaas wat moeilijk beoordelen, dat is er eigenlijk eentje voor het publiek... Ik heb op youtube toch één filmpje vanuit het publiek teruggevonden:

http://www.youtube.com/watch?v=C35AsutQvOY

(niet te streng op zijn, dat was ons eerste optreden in die bezetting). Gitaar lijkt hier te veel op de achtergrond te zitten, maar ik denk niet dat het aan galm ligt...

Nu moet ik inderdaad wel toegeven dat het tegenwoordig een stuk minder toegankelijk klinkt dan in die dagen. Ik denk dat door de relatief lage interesse van de buitenwereld onze live-intensies wat zijn afgenomen, en dat daardoor de experimentele factor en de galmknop wat verder werden opengedraaid.

Duhsjaak
1 maart 2013, 05:15
Hi J
Ik vind het heel apart en met een eigen smoel.
Klinkt helemaal niet verkeerd.

Technisch is er van alles op aan te merken. Het laat effecten horen die ik toeschrijf aan een oud bandje van een videorecorder, zoals het geluid willoos en zonder enig doel tussen het linker en rechter kanaal zwabbert.

Het is natuurlijk een gegeven dat afname van interesse ervoor kan zorgen dat een band moed verliest en stopt. Het brengt in het mooiste geval het tegenovergestelde teweeg: Bandleden worden closer, gaan minder 'op de smaak van het publiek spelen' en gaan op zoek naar hun sterke punten en hun eigenheid. Dat lijkt hier te gebeuren. En daar kun je alleen maar trots op zijn.

Het beste bewijs dat go with the flow alleen maar flauw Amerikaans geleuter is en muziek een zaak is van wilskracht. En teamwork in het geval van een band. Geen geniaal gepiel maar frisse en heldere melodielijnen en een licht excentrisch geluid.

Mijn suggestie: Bouw hier een bescheiden repertoire omheen*en ga daarmee de boer op. Kon nog wel eens tot heel verrassende resultaten leiden.
Vriendelijke groet, Gus

PS*
Edit: Ik bedoel voor op het podium. Een shared bill met een andere sympatieke band uit de buurt uit praktische/lkogistieke redenen.
Leve de shoegaze!!!