PDA

View Full Version : Mijn Skyfall



zoldergitarist
6 januari 2013, 21:49
Even lekker gejammerd op dit stukkie. Hoop dat jullie het mooi vinden.
Tips en commentaar zijn welkom.

http://members.home.nl/zoldergitarist

Henri H
6 januari 2013, 21:54
Niet slecht voor een zoldergitarist, sterker nog, ik hoor Macalpine/Becker invloeden, mooi hoor. :ok:

Stratman70
7 januari 2013, 00:39
Mooi hoor! Ik hoor mooie melodieuze solo's, waar ik graag van wil leren. Mooie sound ook. Je vibrato mag wat meer aandacht hebben denk ik.

Duhsjaak
7 januari 2013, 20:14
Mooi hoor! Ik hoor mooie melodieuze solo's, waar ik graag van wil leren. Mooie sound ook. Je vibrato mag wat meer aandacht hebben denk ik.

Hi Stratman
Effe niet om je te dissen, maar als advocaat van de duvel. Een advocaat van de duvel smiley heb ik niet kunnen vinden.
Je schrijft:

Mooi hoor! Ik hoor mooie melodieuze solo's, waar ik graag van wil leren. Mooie sound ook. Je vibrato mag wat meer aandacht hebben denk ik.

Nou dat heeft ie goed gedaan, denk ik dan. Zijn vibrato heeft zoveel aandacht, dat je er een opmerking over maakt. En dan wordt er aan mij gevraagd in welke coffeeshop ik mijn inkopen doe. Go figure!

Nou heb ik hem net effe gebeld en hij laat mij het volgende weten:
'Nou, ik ben wel errug blij hoor met die aandacht. Heerlijk. Net alsof ik een beker krijg voor de eerste plaats en het advies mee krijg toch vooral iets beter mijn best te doen'.

Ik snap: Je vind mij nu een irritant mannetje.
Jij snapt: Ik word steeds nieuwsgieriger.......

Het staat er echt hoor!

@Zolder
Sorry voor deze wat ruwe onderbreking van je zendtijd. Ik ben vreselijk benieuwd naar zijn reactie. Nou laat ie zich niet voor één gat vangen...

Een opmerking waarmee je nog voorzichtig moet zijn.
Maar Strat is een slimme jongen. Hij redt dat wel.

Over je post: Mooi gedaan jochie!!!!
Vriendelijke groet, Gus

Stratman70
7 januari 2013, 20:46
Haha Gus, wat moet ik dáár nou weer mee? Ik had dan inderdaad misschien moeten zeggen: 'besteed eens aandacht aan het maken van mooie vibrato's', dat was correcter geweest.
Maar ik ga ervan uit dat de TS me wel begrepen zal hebben. En jij... jij post dan iets nadat je uit de coffeshop komt? Zo komt je post wat over... :bulderdebuldervanhetlachensmiley:

No way dat ik jou ooit irritant ga vinden Gus. Jouw onderhoudende verhaaltjes en altijd een vriendelijk woordje voor iemand klaar, zijn hier op dit forum goud waard en dus onmisbaar!

Tot zover mijn onderbreking van de zendtijd, back on topic maar weer...

Duhsjaak
8 januari 2013, 10:10
Hi Stratman
Dank voor het compliment. En ik denk dat jij om je principiële en integere houding ook (overwegend - met een uitgesproken mening roep je altijd voor en tegenstanders op) erg wordt gewaardeerd.

Ik heb geprobeerd je op ludieke manier uit de tent te lokken. Deels is dat dollen met de taal. Deels is dat het gevolg van een half leven coachen.

Dus niet:
- je moet mooier zingen
- je moet beter op je saxofoon blazen

Maar proberen suggesties te bedenken waarmee iemand zichzelf kan verbeteren.
Dus (ik heb namelijk geen idee wat je voor ogen staat hè...)
- speel dat vibrato eens meer uit je pols
- ga eens tijdens het spelen op je drop D swaffelen
- trek eens aan je jankzwengel met je tanden

Ik noem maar eens een paar idiote dingen. En voorzichtig zijn, want we hebben vaak de neiging ons te richten op
- hetgeen minder goed gaat, terwijl juist de goede punten onbesproken blijven
- hetgeen die persoon anders doet dan de rest

Over dat laatste punt. Dat is soms het karakteristieke van die persoon. Het eigene. Daarvan moet je als buitenstaander afblijven.

Ik heb twee pracht opnames in bezit waarop James Brown da Blues zingt. En op één van die twee opnames hoor je de eigenaar van King Records de take onderbreken en via de intercom James B vermanen 'not to holler so much'. De eerste keer dat ik dat hoorde heb ik de machine teruggezet omdat ik mij afvroeg of ik dat goed hoorde.

Punt 1: Dat is één van de redenen waarom James B werd getekend voor dat label.
Punt 2: Als James B dit advies had opgevolgd was James B altijd peanuts gebleven.

Dus weer effe een kort stukkie van Gus: Vertel de gast wat ie in jouw ogen moet verbeteren en vertel s.v.p. ook wat je voor ogen staat. Want als ik zeg: De volgende kleer wil ik een mooiere mevrouw wippen, dan heeft zo'n opmerking wel een gevoel van herkenning, maar concreet weet je nog steeds niks van waar ik het over heb.
Vriendelijke groet, Gus