PDA

View Full Version : GT6



quo vadis
19 juni 2003, 23:21
ik hoor veel over GT6, is het echt het ultieme van effecten? ik weet dat je der bijna alles uit kan halen kwa sound maar is het ook allemaal wel goed ect? en wat is een goed prijsje voor zon ding tweede hans (ik weet iemand die hem wil verkopen over internet maar hij wist nog geen prijs, de GT6 is nog niet zo oud en doet het nog perfect).

skabouter
19 juni 2003, 23:36
hoi, ik heb een GT-6. ik ben er tevreden mee. eerst vond ik hem echt HELEMAAL geweldig. nu (half jaar later) krijg ik er meer geluid uit dan eerst, maar neemt het enthousiasme wat af. blijft een goed ding, maar we zijn wel mooiere dingen. hoewel hij volgends mij op multieffect gebied wel aan de top ligt.

ik heb wat klachten over sommige dingen enzo, maarja, zal je altijd houden. maar hij kan veel, en vooral met geduld kan je veel mooie dingen eruit krijgen. sommige effecten vind ik echt mooi. de reverb, delay en de (stereo) chorus. maar de Flanger vind ik rond uit KUT ik kan geen mooi geluid eruit krijgen. en ook van die rare effectjes, zoals de harmonist, pitchshifter en pedal bend enzo vind ik niet zo mooi.
maar de HOOFD effecten zijn ok. de Pre-amp sectie is ook vrij goed

een redelijke prijs zou ik vinden 400 en alles daaronder. nieuw is hij 550. dus veelmeer dan 400 moet je er niet voor geven vind ik.

quo vadis
20 juni 2003, 01:31
Hey, bedankt voor je info! iets waark wat aan heb.

ik zal iig eerst even naar die gast toegaan met die GT6, dattie hem daar ff demonstreerd natuurlijk :).
ik had laatst een filmpje gezien van iemand die bijna al zijn effecten uit dat ding haalde en hij liet wat dingen zien en idd die chorus klonkt echt heel goed (helaas liet ie maar weinig zien).

naja ik zal iig rond de 400 bieden alsk tevreden met de GT6 ben (wak vast wel ben)

meer info is altyd welkom! :cool:

skabouter
20 juni 2003, 11:50
hangt ook gewoon van jezelf af. ik ben eigenlijk steeds weer op zoek naar wat beters. ik had eerst een Zoom 4040. maar ik wou meer. toen nam ik een GT-6. ik ben tevreden, en ga voorlopig niet voor meer, maar ik weet zeker dat dit niet tot in het einde der mijn levensdagen in mijn behoefte zal voorzien

maar opzich is het gewoon weg een prima ding, waar je een heele tijd mee vooruit kan :)

en zorg gewoon inderdaad even dat je hem goed gedomonstreerd krijgt !
en hou er ook rekening mee, met wat die gast ook laat zien: hij kan altijd meer. de mogelijkheden zijn echt oneindig :)

veel succes ermee.

maar het zou trouwens wel fijn zijn als anderen ook hen mening geven. 1 zo`n mening van een bezitter nog wel, zegt natuurlijk weinig

Ic3gl0vE
20 juni 2003, 13:12
Ik ben zelf een gt3 bezitter, maar de Gt6 en gt3 hebben veel overeenkomsten en ik ken de gt6 ook wel een beetje. Het kost wel aardig wat tijd en kennis van het apparaat om en goed geluid uit een GT te halen, maar je kunt er zeker mooie dingen mee doen! Zelf gebruik ik 'm om rechtstreeks de PA in te gooien als ik m'n versterker niet mee kan nemen wanneer ik met de band repeteer. Ik heb ook wel eens opgetreden met als opstelling: GT3-->zelfbouw buizeneindtrap-->marshall 4x12 en dat klonk echt geweldig!

Als ik gewoon over m'n eigen versterker speel gebruik ik de gt3 trouwens nauwelijks/helemaal niet meer. Ik gebruik 'm met de band meestal voor m'n stem (als reverb) omdat ik eigenlijk niet meer zoveel behoefte aan effecten heb. Toch is het wel een heel fijn apparaat als je veel effecten wilt en de effecten zijn van goede kwaliteit.

skabouter
21 juni 2003, 02:57
GT-3 is inderdaad ook een optie, dan heb je iets minder van alles, maar wel evengoed, en het scheelt een hoop in prijs. een nieuwe GT-6 is 2x zo duur als een 2ehands GT-3, maar je krijgt er lang niet 2x zo veel voor terug

dus denk ook eens na over de GT-3. is ook een prachtding !

ohw, en ICGlove, ik vind sommige effecten gewoon niet zo mooi. dingen als pitchbend en flanger, krijg jij daar goede sound uit ?
ik krijg bij pedalpitch nooit een mooie (bijv 1 octaaf verhoging) van mijn oorspronkelijke geluid, maar altijd een stomme computer achtige toon die die GT-6 ervan maakt. ook de flanger vind ik heel erg computer-achtig, en niet mooi warm enzo.

Avatar
21 juni 2003, 08:54
GT-3 is inderdaad ook een optie, dan heb je iets minder van alles, maar wel evengoed, en het scheelt een hoop in prijs. een nieuwe GT-6 is 2x zo duur als een 2ehands GT-3, maar je krijgt er lang niet 2x zo veel voor terug


Is beslist niet waar. Heb ze allebei zelf gehad, de GT-6 is kwalitatief stukken beter dan de GT-3, das geen vergelijk, de GT-6 is op alle punten een verbetering. De distortions zijn stukken beter, de delay is helderder, chorussen klinken beter, speaker/cab sims zijn beter, wahs zijn een enorme verbetering. Het enige nadeel is dat er een aantal functies beperkt zijn, wat wel kon op de GT-3, zoals het toewijzen van bepaalde effecten aan bepaalde pedalen in 'Manual'mode. Als je het kunt betalen ga dan gewoon voor een GT-6, een GT-3 is leuk, en kleiner dus makkelijker mee te nemen, maar kwalitatief toch minder.

skabouter
21 juni 2003, 20:17
ohw, ok. zo goed ken ik de GT-3 ook niet. de andere gitarist heeft die. dus ik hoor het alleen. maar ik ga er zelf nooit mee om.
de GT-6 heeft wel een manuel mode, hoor.das juist watik altijd gebruik,

heej, maar het komt goed uit dat ik jou spreek, aangezien je allebei hebt. weet jij dit :

kan je ook met je CTL pedal met 1 druk op de knop 2 effecten aanzetten bij de GT-6 ??? bijv dat als je er op drukt dat je dan bijv reverb EN chorus aanzet ? mij lukt dat niet

en ik snap gewooon niets van die assigns. wat zijnd at ? kheb wel manuel, maar wordt er niets wijzer van :???:

TB
21 juni 2003, 23:57
heb je de boss ME-50 wel eens gecheckt ? wel wat minder maar stukken goedkoper en toch errug vet

Oviv
22 juni 2003, 09:26
kan je ook met je CTL pedal met 1 druk op de knop 2 effecten aanzetten bij de GT-6 ??? bijv dat als je er op drukt dat je dan bijv reverb EN chorus aanzet ? mij lukt dat niet en ik snap gewooon niets van die assigns. wat zijnd at ? kheb wel manuel, maar wordt er niets wijzer van :???:

Met die assigns kan je dmv je ctl, exp, exp pedal sw, etc er voor kiezen om (meerdere) effecten aan en uit te schakelen of om en om te schakelen. Ik gebruik vaak de ctl pedal voor het schakelen van meerdere effecten en de exp pedal sw alleen voor de wah.

Het gebruik van de assign is vrij simpel. Je wilt een reverb en chorus gelijktijdig aanschakelen begrijp ik. Nou daar gaan we;

1. ga via de knop pedal assign en de knop > naar assign1.
2. hier aangekomen zet je hem aan, met de knop pedal assign.
3. ga met de knop > naar assign1 target en draai met de patch/value knop (die grote knop rechts naast de patchlevel) totdat je rev:on/off ziet staan in je display.
4. druk op knop > totdat je assign 1 source ziet in je display. Hier kan je kiezen met welke "schakelaar" je de effecten aan en uit wilt schakelen. We kiezen hier voor ctl pedal dmv weer aan de patch/value knop te draaien.
5. druk weer op de knop > en je kan hier de mode kiezen. Hij staat standaard op normal maar draai aan de patch/value knop en zet hem op toggle.
6. druk net zolang op de knop > totdat je assign 2 ziet in je display en herhaal alle stappen die hiervoor zijn omschreven alleen kies je nu voor het effect chorus (ce:on/off). Je kan maximaal 8 assign's in 1 keer schakelen als je het zou willen.

Dit is de manier zoals ik meerdere effecten in 1 keer aan/uitschakel. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Ik zal dit verhaaltje van de week ook op m'n site zetten, kan je het altijd terug vinden

Groeten Richard
www.ravivo.nl

skabouter
22 juni 2003, 13:01
heel erg bedankt ! ik moet het nog uitproberen, maar het staat er vrij duidelijk. khoop dat het lukt.
het ging met niet echt om chorus en reverb, hoor dat was maar een voorbeeldje :)

gebruik ook altijd de exp voor WAh, en de CTL voor ander effecten. alleen meerdere lukt te dus nog niet. maar misschien nu wel :)
bedankt !

Ic3gl0vE
22 juni 2003, 21:07
ohw, en ICGlove, ik vind sommige effecten gewoon niet zo mooi. dingen als pitchbend en flanger, krijg jij daar goede sound uit ?


Ik gebruik beide eigenlijk niet. de flanger heb ik wel eens gebruikt en vond 'm wel vet eigenlijk, aardig Rage Against the Machine achtig. De harmonizer (die dus in te stellen is als pitchbend) gebruik ik niet als pitchbend. Als je een stuk omlaag of omhoog gaat blijft er inderdaad niets van je geluid over. Ook is mijn Gt3 van versie 1.01 of 1.02, waardoor er een bug in de harmonizer zit. Bij sommige patches komt er echt alleen maar tyfusherrie uit dat ding dan. Ik moet nog steeds een keer contact opnemen met Roland BeNeLux om m'n Gt3 te laten updaten. In tegenstelling tot de Gt6 kan dit namelijk alleen door de ROMchip te vervangen en dit moeten ze bij een Roland/boss service center doen. Gelukkig is het wel gratis :)