PDA

View Full Version : Bassman cabinet



scabiosa
6 januari 2013, 18:49
Vrienden,

In ons repetitiehol staat mijn goede oude bassmancabinet (2x15inch, hoort bij SF bassman70).

Nu zou onze bassist daar graag over repeteren met zijn ampeg svt classic (300w RMS) nu vraag ik mij af of deze kastjes al dit heerlijke geweld aankunnen... De speakers die er in zitten kunnen elk op hun gemak 300 w aan, dat is het probleem niet.
Ik maak mij eerder zorgen over het cabinet zelf, daar er uit mijn bassman 70 bijlange niet zo veel doom komt als uit die ampeg vrees ik een beetje dat het cabinet gewoon uit elkaar zou trillen, en het cabinet is ondanks zijn stoere look toch behoorlijk licht...

iemand een idee?

vielen dank!

e

JaKemp
6 januari 2013, 20:33
Die bassman's werden gemaakt om bass over te spelen, dus ik zou denken dat een bassman cabinet dat ook wel aankan...

Dat is maar een veronderstelling dus misschien kan iemand anders dit met zekerheid zeggen!

scabiosa
6 januari 2013, 20:40
mja, d'er is gewoon nogal een groot verschil in volume tussen beide versterkers, dus ook in trillingen veronderstel ik...
ik denk nu ook wel niet dat ie binnen de kortste keren zal kapot trillen, maar ja miss toch na verloop van tijd...