PDA

View Full Version : EVH Frankenstein Humbucker in strat bouwen.



SRV2000
6 januari 2013, 17:19
Hallo Netters,

Ik heb er aan gedacht om mijn sunburst stratocaster te verkopen gezien ik momenteel alleen nog maar hard/classic rock speel.
Momenteel zitten er customshop 69`PU`s in maar deze hebben te weinig output in combinatie met mijn JCM900 klinkt het ontzettend schel.

Nu zit ik er wel aan te denken om mijn strat om te bouwen met een HSS configuratie. ( Humbucker in de brug ) zodat ik een iets dikker geluid krijg.

Nu kwam ik de EVH Frankenstein Humbucker op het internet tegen: http://www.thomann.de/nl/evh_frankenstein_humbucker.htm?gclid=CKLm8ZSK1LQCF ePHtAod3TsAbA

Ik heb een slagplaat van een HSS liggen dus dat is geen enkel probleem.

Mijn vraag is: Moet ik verder nog iets aanpassen, pots enz?

en heeft iemand ervaring met deze pickup?

Alvast bedankt

polviggen
6 januari 2013, 18:40
Je kan de volumepot veranderen naar een 500kOhm, maar dat hoeft niet per se. Nu zal er waarschijnlijk een 250kOhm inzitten.

maar ik zou het eerst zo proberen, als het te dof klinkt kan je nog een andere volumepot erin stoppen

Fiendish
7 januari 2013, 11:29
Laat me je een advies geven; blijf VER uit de buurt van die EHV pickups.
Hoor een hoop gemengde verhalen over die dingen; sommigen zijn er zeer lovend over, maar ik heb vooral veel slechte verhalen erover gehoord.
Kan me nog herinneren dat een kennis van me er een in z'n strat had laten zetten; was een doffe ellende.
Hij kocht uiteindelijk een tweedehands BKP VH-II, dat klonk echt zó veel beter...

fred dons
7 januari 2013, 11:32
ik heb er 1 in een hard ash body zitten en ben er erg blij mee, ik heb ook de BKP VH 2 (en ook de GFS versie) maar ze zijn eigenlijk niet vergelijkbaar, de Franky is meer vintage PAf terwijl de VH 2 een "modernere" pickup is
als je niet voor een EVH sound gaat zou ik eerder een Seymour Duncan JB in de brug zetten, is wat veelzijdiger

jerome
7 januari 2013, 20:39
Laat me je een advies geven; blijf VER uit de buurt van die EHV pickups.
Hoor een hoop gemengde verhalen over die dingen; sommigen zijn er zeer lovend over, maar ik heb vooral veel slechte verhalen erover gehoord.
Kan me nog herinneren dat een kennis van me er een in z'n strat had laten zetten; was een doffe ellende.
Hij kocht uiteindelijk een tweedehands BKP VH-II, dat klonk echt zó veel beter...

Hoe kan je nou zeggen dat TS er ver weg van moet blijven omdat sommige mensen er niet tevreden over zijn? Terwijl anderen, je zegt het zelf, er zeer lovend over zijn?
Het is zó smaak gebonden en hangt zo af van de gitaar en de rest van je gear.
Een slecht element zal het huis niet zijn, zijn naam komt er echt niet op te staan als het troep is...
Ik kan alleen maar tegen TS zeggen, proberen, dan weet je het pas!

da Liks
7 januari 2013, 20:43
Das niet helemaal waar Jerome.. dat kan los staan van elkaar!
leuk prijsje trouwens :)

jerome
7 januari 2013, 20:46
Overigens, wat voor houtsoort is de Stratbody?
Ik heb zelf 3 Strats met een alder body.
De DiMarzio Super Distortion klinken imho erg lekker in Strats met een alder body.
Lekker dynamisch, redelijk veel laag en mooi hoog (niet scherp)
Reageren lekker op de volumepot, van clean tot heavy.
En ze zijn ook enkelspoelig schakelbaar, ook handig en lekker in een Strat.... ;)

jerome
7 januari 2013, 20:49
Das niet helemaal waar Jerome.. dat kan los staan van elkaar!
leuk prijsje trouwens :)

Noem dan eens een product met EVH erop dat troep is?

da Liks
7 januari 2013, 20:55
Ik bedoel dat onzin is om te beweren dat iets geen troep kan zijn omdat een bekende gitaarspeler zijn naam eraan verbindt. hoe je het ook wendt of keert, dat staat los van elkaar. Zijn naam staat op wel meer producten, omdat ie er op die manier geld aan verdient. Zo werkt de wereld nou eenmaal. en daarmee zeg ik NIET dat die pickup troep is. Wist niet van het bestaan af zelfs. Alleen je redenering viel een beetje op.

Noem dan eens een product met EVH erop dat troep is?