PDA

View Full Version : Advies gevraagd mbt aanschaf Blade Texas x gitaar



dagrim1
6 januari 2013, 16:54
Hi allen, op dit moment ben ik nu zo'n anderhalf jaar echt bezig met gitaarspelen (waaronder lessen) en de interesse en lol is nog steeds hoog. Heb op dit moment 2 strat modellen, een yamaha 412v (mijn eerste gitaar) en een Vintage V6 icon... Beide bevallen op zich prima, maar ben toch wat verder aan het kijken naar de volgende stap. Ik kreeg als tip eens te kijken naar Blade gitaren en na wat onderzoek ben ik daar goed enthousiast over geworden, men is unaniem positief en qua prijs kwaliteit zijn het wereld gitaren.

Tweedehands zijn ze lastiger te vinden (op 2 advertenties geboden maar geen reactie en de andere was opeens al verkocht) dus kijk ik nu naar een nieuwe en zie deze tussen de 570 en 650 staan...

Ik raak alleen een beetje in de war door de verschillende modellen, zo zie ik vooral de volgende namen/modellen:

Texas Standard Pro
Texas Classic
Texas Pro

Wat zijn de grootste verschillen tussen deze modellen? IK kijk vooral naar de Standard Pro maar zie af en toe ook de andere 2 voorbij komen (en soms de plaatjes headstock van het ene model bij een advertentie van de ander, etc).

Daarnaast, voor mij is het anderhalf a 2 uur reizen naar de plek waar ik hem wil kopen... Laat hem dus liever versturen. Is dat in deze een verstandige optie? (Mijn idee, bij deze gitaren zal een en ander standaard wel prima afgesteld/etc zijn en is het dus minder noodzakelijk om een specifiek exemplaar goed te testen).

Een beetje een algemene vraag maar hoop dat jullie hier advies in kunnen geven, thanks! :)

*Edit*
2 pdfjes gevonden van de texas classic en standard pro, grootste vershcil is afwezigheid van VSC in de classic zo te zien...

JaKemp
6 januari 2013, 17:45
Een gitaar 'blind' kopen, dus zonder te testen, zou je moeten vermijden! Dat zal iedereen hier wel beamen.

Ze kan goed afgesteld zijn maar de feel van de gitaar kan je zomaar even niet liggen. De half is te dik, te dun, de elementen klinken toch niet hoe je zou willen, het fretbord speelt niet lekker... Dat wil niet zeggen dat het een slechte gitaar is maar of een gitaar goed speelt of niet vind ik nog altijd iets persoonlijk.

Zo heb ik ook al eens bijna een miskoop gedaan, Hagstrom Viking model was dat doen, kreeg niets als goede recensies op internet maar toen ik ze zelf vast had viel dat toch aardig tegen voor mij persoonlijk...


Testen is de boodschap!


Edit: Qua specificaties en verschillen tussen de modellen kan je vast wel op de Blade site terecht.

bat
6 januari 2013, 18:31
Blade maakt hele fijne gitaren met een prima prijs/kwaliteitverhouding. Jij bent in de markt voor de (Standard) Pro, dat is hun model in de betaalbare middenklasse, het speelveld van bijvoorbeeld ook de Fender Standard serie (de mexicanen dus). Om die reden zou ik je juist vooral adviseren om de gitaar eerst te proberen. Die Vintage die je hebt is namelijk ook al best goed en de vraag is of je er zoveel op vooruitgaat als je denkt/hoopt.

Op marktplaats staan momenteel toch echt wel een paar Blades, waaronder ook een R-4 voor 700 euro, dat lijkt me ook zeker de moeite van het bellen waard: http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m631941006-blade-r4-gary-levinson-stratocaster-model.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

vulvasonic
6 januari 2013, 20:21
Op marktplaats staan momenteel toch echt wel een paar Blades, waaronder ook een R-4 voor 700 euro, dat lijkt me ook zeker de moeite van het bellen waard: http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m631941006-blade-r4-gary-levinson-stratocaster-model.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

De R4 is zelfs meer dan goed. Hij is rrrretegoed. En mooi! Vooral de paarse variant vond ik altijd da bomb.
Toch was het niks voor mij. Hij was me te perfect.
'Te perfect, zei u?'
Jazeker. Te perfect. Ik had liever een gitaar waar je op moest werken om er iets goeds uit te krijgen. :D

Zonder gekheid, €700,- voor een Blade R4 is een mooie prijs voor een geweldig goede gitaar. :)

dagrim1
6 januari 2013, 21:13
Thanks voor de reacties! In principe moet ik hem dus echt even in mijn handen houden, lastig dat het allemaal niet bepaald in de buurt is maar vooruit... Ik zat inderdaad op de blade texas versies te zoeken, die kom ik wat minder tegen op marktplaats maar wellicht toch verstandiger me hier eerst meer in te verdiepen (en helemaal als het misschien niet eens zo'n vooruitgang is ten opzichte van de vintage die ik op dit moment heb).

Had gelezen dat de blade texas standard pro zich soms zelfs kon meten met de American Made Fender strats, vandaar de interesse voor dit model (en de betaalbaarheid). Moet heel eerlijk zeggen dat de R4 me totaal niet aanspreekt (qua looks), helaas :P

Ugh, toch nog maar even verder rondkijken en zien of ik er ergens in de buurt een kan proberen... Lastig die impuls aankoop neigingen ;) Dank iig voor de opmerkingen en raad allemaal!