PDA

View Full Version : 5-snarige bas keuze, hulp gevraagd :)



JimiDylan
5 januari 2013, 23:09
De bassist uit mijn band is op zoek naar een nieuwe bas, hij is zelf een beetje een digibeet dus ik help hem met het onderzoeken van de mogelijkheden. Hij is al een jaar of 3/4 in het bezit van een Mexicaanse Fender Jazz Reggie Hamilton signature bas, in principe een ok bas, maar we hebben het idee dat het een beetje een maandagochtend-exemplaar is, nek is enigszins getordeerd en de actie is niet laag te krijgen zonder allerlei andere problemen te ontwikkelen, daarnaast is de sound niet altijd heavy genoeg voor wat we maken en zou een extra snaar wel prettig zijn ;-). We maken progressieve rock/metal, dus hij heeft een bas nodig die veelzijdig is en zowel het harde en zachte werk aan kan, hoewel hij zijn oude bas wel houdt (en dus waarschijnlijk ingezet gaat worden voor het zachtere werk). Het budget is helaas niet zo hoog, het liefst rond de 500 euro, iets meer kan, maar 700 euro is wel de absolute max. Wij zijn alle twee ontzettende fans van de sounds van Colin Edwards (Porcupine Tree). Dat zit lang niet alleen in de bas natuurlijk, maar het geeft wel aan waar we ongeveer naar op zoek zijn. We hebben samen natuurlijk al wat rond gekeken, toen kwam we uit op deze bas: http://www.espguitars.com/basses/ltd-standard-deluxe/b-335.html

Maar nu is de vraag dus, zouden jullie ons verder kunnen helpen, zijn er nog andere bassen die binnen deze parameters vallen? Alvast hartelijk bedankt voor jullie medewerking!

Basileia
5 januari 2013, 23:16
Heel veel verstand heb ik niet van bassen, maar de bassist van de progrockband waar ik jaren in gespeeld heb speelde op een Ibanez SR505. Was een heel chique basje voor ongeveer 600 euro, en goed geschikt voor het genre.

arcane
5 januari 2013, 23:18
Ik heb zelf een Peavey grind bxp 5 snaar. Een veelzijdige bas. Als je die tegenkomt zeker eens proberen.

JimiDylan
5 januari 2013, 23:22
Die Ibanez valt inderdaad precies binnen de eisen, goeie toevoeging, hartstikke bedankt, gaat zeker gechecked worden!

Edit: thanks Arcane, gaat er ook bij!

Markmoos
6 januari 2013, 23:25
Colin Edwards heeft veel cd's ingespeeld met zijn Wal basgitaar, en speelt live meestal op Bongo en Spector bassen. Helaas alledrie boven je budget. Als je een goedkopere variant van een spector zoekt zou je bij Warwick kunnen kijken, zoiets bijvoorbeeld: http://www.thomann.de/nl/warwick_rb_streamer_std_5_hv.htm

DarknessAwaits
7 januari 2013, 12:38
Ik heb je een PM gestuurd!

JimiDylan
13 januari 2013, 20:24
Waarschijnlijk gaat hij nu alsnog z'n oude bass verkopen, voor 400 ongeveer, waardoor het budget omhoog gaat naar 1000 euro, zijn er mensen die voor die prijs wellicht nog andere alternatieven hebben?

7ender
2 februari 2013, 16:22
Als de hals van een Fender bas ( nčt achter de kop ) tordeert , dan is ie naar de klote !

Dat moet je zo niet willen verkopen :confused: