PDA

View Full Version : heeft iemand nog oude hondo onderdelen voor restauratie?



Just-KonstMade
5 januari 2013, 22:12
hey

ik heb pas geleden een hondo h76 gekocht..
Hondo? het is niet een top merk door de multiplex boddy maargoed
ik ben nog bezig met mijn eerste project (zie - hals veranderen..)
maar ik had deze gekocht voor de hals (als vervanging van de hals van het eerste project)
nou heeft een hondo een neckpocket van ik denk 58 mm dat is veel smaller dan de hals die ik nodig had.



Dus ja ik had al 1L vintage blue gekocht voor dat eerste projectje en dacht als ik er tog niks mee ga doen
dan kan ik het altijd nog voor de hondo h76 gebruiken..

(nu heb ik ondertussen bij de Action 1 bus wit gekocht en 1 bus blanke lak wand ik vind het tog zonde om die
verf nu te gebruiken)

Gister een slagplaatje via Mp. gekocht voor 5,- (fender.. heb ik nu niet veel aan)
ik een beetje gekeken hoe het ging worden maar het zit me toch niet echt met zo een anderen slagplaat..

Dus De vraag is..

Wie o Wie
Heeft een van jullie ergens onder het stof nog onderdelen van een hondo h76 liggen?
Slagplaat.. tuners.. decal`s.. enz. enz.


ik heb al op: Marktplaats , Speurders en Ebay gekeken
omdat deze gitaar al aardig wat jaartje`s oud is blijken die onderdelen verdomt schaars zeg!

Trouwens nog even een dingetje..
Ik had geen idee waar ik deze vraag moest posten dus vandaar hier.. het is tenslotte voor een ''restauratie"

alvast bedankt

Leoncaster
5 januari 2013, 22:54
Hi,


Als de h76 de sss stratcopy is heb een nagenoeg complete liggen. Zal morgen foto posten, tenminste als dat het type is die je zoekt.

Groet Leon

Just-KonstMade
5 januari 2013, 23:20
eindelijk
na even zoeken op google of een hondo H76 een sss strat. copy is
het blijkt dat dat hem dus wel is.
ik dacht dat dat een ander model hondo was.. maar nee!

ben benieuwd naar uw foto`s!

Jilles
6 januari 2013, 09:22
Ik heb geen onderdelen, maar ik wil wel even zeggen dat je posts écht vooruit zijn gegaan wat spelling betreft! Chapeau!

Just-KonstMade
6 januari 2013, 13:30
hahaha!

DAT vind ik nou een GENIALE reactie :P
ben nu die ''houd het netjes'' Verrekte hondo aan het schuren
heb nu de voorkant en rechter zijkant gedaan.. het moet lukken om hem vandaag in de eerste laag te zetten...

nog even een vraagje hierover

ik heb.. ja -_- Action verf gekocht en heb nog Suzuki blauw staan (autolak dus :D)
http://www.olho.nu/van-halen/_img/instruments/charvel/evh-art-series-gallery/guitar-building_gallery1_05.jpg

zo iets word het hopelijk maar dan dus - Metalic dark blue Striping - White finish - Blanke lak

hoe moet ik nu te werk gaan?
moet ik eerst grondverf erop smijten of vervangt de afgeschuurde oude laklaag de grondverf?
ik moet dan eerst de hele gitaar
blauw maken..
dan afplakken..
dan wit..
fijn (hoe fijn trouwens) opschuuren
Wit..
Fijn opschuren
laatste keer Wit
Blanke lak

zou een van jullie.. ja ik doe weer even zo.. SNEL kunnen typen hoe ik het moet doen?
wil vandaag de eerste laag nog aanbrengen.. ik krijg morgen via Thomann mijn onderdelen als het goed is binnen
dan kan hij dus woensdag af zijn
(maandag tot 4 uur school -> half 5 thuis en ik moet rembours betalen dus dan word het dus dinsdag)

Hoop het tog nog door te krijgen!!

(p.s. leon? hoe stuur jij die foto`s?)

LemmyNL
6 januari 2013, 13:34
Mag ik hier op inhaken? Ik ben eveneens op zoek naar een slagplaat, al gaat het mij vooral om de vorm. Ik ben een strat aan het bouwn op basis van een Hondo body en zal een nieuwe slagplaat moeten maken. Ik heb alleen een mal nodig voor de vorm hiervan... dus een originele zou dan vanzelfsprekend waanzinnig zijn. Kan iemand hier een klein hulpje in bieden? Een kopie, mal, verzin het maar, zoiets?

Just-KonstMade
6 januari 2013, 13:47
lemmyNL

uhhhmm mag ik vragen waar je ergens woont? ik heb mijne dus hier liggen.. wil hem wel erbij houden als detail (orgineele onderdelen altijd bij het orgineel zelf houden) maar hoe en wat je precies wilt begrijp ik alsnog niet heel erg...
wil je een kopietje?
uitgezaagd uit triplex plaatje?
vierkant triplex plaatje met de afdruk erop van de slagplaat?

hoor het wel..

IEMAND NOG VERF INFO?

da Liks
6 januari 2013, 13:49
elk van die drie is wel bruikbaar..

Just-KonstMade
6 januari 2013, 13:56
damn!

das nog wel een leuk idee!
ik ga zelf ook een slagplaat maken voor m`n hondo uit triplex! dan beitz ik hem in een donkere kleur
op een witte gitaar (zonder die blauwe troep dan) is het wel mooi denk ik!

nu even terug naar het vorige..
heeft iemand een snel schema of een site waar je in stappen kan zien hoe je het resprayen van een gitaar moet doen?

Leoncaster
6 januari 2013, 14:00
Kan de fotos posten, mailen, postduif hoe je het maar wilt. Zal het later in de middag doen, moet zo eerst even op pad. Gr Leon.

Tabula Rasa
6 januari 2013, 15:06
Die foto van die zwarte body met tape..... Die heeft toch helemaal geen slagplaat?

Just-KonstMade
6 januari 2013, 16:09
Das ook niet mijn gitaar!!
haha :p
is een voorbeeld

Leoncaster
6 januari 2013, 19:49
Stephann, heb je net per mail dropbox link gestuurd voor de foto's.

groeten Leon

KoenB
6 januari 2013, 22:11
Is een hondo slagplaat zo veel anders dan een fender?

En tuners hoeft niet per se hondo spul te zijn, mits je het goede setje koopt (een 6-in-line set) past het altijd, en past het niet, dan zijn de gaten redelijk eenvoudig ruimer te boren.

KoenB
6 januari 2013, 22:15
damn!

das nog wel een leuk idee!
ik ga zelf ook een slagplaat maken voor m`n hondo uit triplex! dan beitz ik hem in een donkere kleur
op een witte gitaar (zonder die blauwe troep dan) is het wel mooi denk ik!

nu even terug naar het vorige..
heeft iemand een snel schema of een site waar je in stappen kan zien hoe je het resprayen van een gitaar moet doen?

Zie net deze post van je: kan, maar triplex kan wel lekker rafelen aan de randen als je het gaat bewerken. Wat je ook kunt doen: op zoek gaan naar een stuk plastic ergens (ikea of blokker, zoek snijplanken prullenbakken etc) en daarmee aan de slag gaan. Extreem low-budget maar met een beetje werk prima resultaat mee te behalen!

Just-KonstMade
6 januari 2013, 22:24
agja ik heb mijn fender slagplaat die ik eergisteren heb gekocht liggen weet niet wat ik ermee doe
of ik hem doorverkoop met winst kan ook nog :D en ja er zit veel verschil in..
je kan het gerust passend maken maarja orgineel is tog het mooiste ook voor de handel :)
m`n hondo hangt nu te drogen in de schuur van 1e laag verf
kijken hoe het uitpakt.
slagplaten maken me nog niet zo heel veel uit..
als ze maar niet onder de krassen zitten en super verkleurd zijn vind ik het best

tot morgen 5 uur dan ben ik thuis zie jullie dan!

LemmyNL
7 januari 2013, 09:56
Ben ik weer. Ik kom uit Rotterdam, maar ben van tijd tot tijd in Hoofddorp, misschien valt er wel iets op te verzinnen.

Just-KonstMade
7 januari 2013, 19:43
Leoncaster
ik heb je gister na jouw mail nog een mail terug gestuurd weet aleen niet of je die hebt gelezen en ontvangen?
ik dacht ik vraag het wel even zo voordat ik hem 2x verstuur :metal:

S.k

LemmyNL
10 januari 2013, 20:43
Doet dit topic het nog? JustKM? Lijkt me erg tof om iets af te spreken maat!