PDA

View Full Version : Piezo voor strat fixed bridge / hard tail



PGR
5 januari 2013, 20:30
Hi,

Ik denk over het samenstellen van een Warmoth gitaar met een fixed bridge / hard tail van het strat-type. Ik wil er ook een piezo systeem op hebben. Welke mogelijkheden zijn daarvoor beschikbaar?

Ik weet van de volgende:

L-R Baggs - x-bridge fixed bridge
- voordelen: complete brug, makkelijk te installeren
- nadelen: routing verschilt van de standaard US strat fixed bridge

Ghost saddles
- voordelen: kunnen op een bestaande brug worden gemonteerd
- nadelen: heeft een draadje voor elk zadel. Ik wil een rear routed body, dus het wordt lastig om al deze draadjes handig weg te werken

Weet iemand meer mogelijkheden qua systemen/leveranciers etc.?

O ja, ik wil geen tremolo. Ook heb ik geen uitgebreide werkbank/boorset om makkelijk en goed gaten te boren. Ik heb dus een voorkeur voor een systeem wat makkelijk te installeren is.

dml
5 januari 2013, 20:53
Ik heb het Ghost-systeem ook, heb dit voor het eerst (zelf) geïnstalleerd op een front routed gitaar (Musicman Silhouette). Daarna overgezet op een rear routed gitaar waarbij ik de 6 kabeltjes van iedere zadel
via het gat van de brug-humbucker naar de elektronicaholte leidde. Aan de brugkant van het elementraam had ik zes kleine sleufjes gemaakt waar ieder kabeltje ook weer onder kon. Dus vanaf de brug zie je nog geen centimeter kabeltjes.

alias
5 januari 2013, 21:44
Zoiets als DML had ik ook, alleen gingen de 6 kabeltjes gezamenlijk door een enkel sleufje (cm lang) in het elementraam, en dus liepen ze er in een V-tje naar toe. Moest wel een beetje schuiven zodat er niet eentje klem kon komen bij een vibrato duik. Maar dat probleem heb je met een hardtail strat natuurlijk niet. Werkte prima verder.

PGR
7 januari 2013, 23:39
Dat klinkt als een handige oplossing. Maar zonder draadjes zou toch mooier zijn. Misschien toch voor de L-R Baggs gaan en een manier vinden om hem op de Warmoth body te monteren...