PDA

View Full Version : forgiveness is a six gun - devildriver cover



YannickH
5 januari 2013, 15:16
http://www.youtube.com/watch?v=SDxHlKT2XA8

hier mijn 2de devildriver cover.
hope you guys like it:)

arcane
5 januari 2013, 15:20
Ik meen me te herinneren dat je vorige DD cover veel beter was qua geluid. Ik kan hier bijna niets uithalen, het is een grote brei :(

-edit- Onee toch niet, heb die andere ook nog snel even beluisterd. Waarschijnlijk komt het dat ik die andere beter ken, en me de muziek erbij kan voorstellen.

YannickH
5 januari 2013, 15:27
ik denk toch dat het geluid redelijk is hoor...

arcane
5 januari 2013, 15:39
Ben ik weer, ik was vergeten de settings op de versterker weer aan te passen, had daarstraks de versterker afgestoft en de knoppen stonden nog niet zo als het hoorde.:hide:

Het valt idd wel mee.

Henri H
5 januari 2013, 15:46
Ik heb het één minuut volgehouden....

YannickH
5 januari 2013, 16:00
Ik heb het één minuut volgehouden....
en nu liefst iets zinnigs zeggen?

je kan bv. zeggen: ik vind je niet om aan te horen, je kan niet spelen en daarom heb ik het maar 1 minuut volgehouden.
of: ik vind de muziek zelf verschrikkelijk en heb het daarom maar 1 minuut kunnen volhouden...

zo moeilijk is het toch niet he?

harrie-beton
5 januari 2013, 16:09
Je hebt een moeilijk genre en ook nog een nummer met een snelle riff. Je rechterhandtechniek ziet er goed uit maar door de beperkingen van je opname is het allemaal moeilijk terug te horen en te zien. Een close up van je gitaar kan soms helpen en of een betere opname.
Is dit direct van een camera? Als je met drop D speelt krijg je een mooie knor in je toon maar met deze opname hoor je dat niet echt terug en is jammer.
Wat ik hoor is dat het wel strak gespeeld is.

YannickH
5 januari 2013, 16:22
dit is direct van de camera zelf. ik ben ook nog aan het zoeken naar de juiste settings op mijn amp en daarom dat het nog niet helemaal op punt staat:)
maar ik doe m'n best.

Stratman70
5 januari 2013, 16:45
Vet en strak hoor! Niet mijn ding, maar vet en strak is het!

YannickH
5 januari 2013, 16:53
erg bedankt:)

Duhsjaak
6 januari 2013, 11:08
Hi c
Hoe komt het toch dat jij met jouw skills blijft hangen in het naspelen van andermans muziek?
Waarom ga je niet zelf iets schrijven in dit idioom, want kennelijk voel je je daarin als een vis in het water.

En als je dat al hebt geprobeerd, dan heb je vast een vriend/vriendin die het componeren goed onder ge knie heeft.

Dat ik het niet zo goed vind heeft weinig met jou en jouw gitaar te maken. Die vind ik best kicken. Ik ben niet zo goed in die grunt dingen. En apestront verwend. Ooit (1997?) in Paradiso Sepultura gezien en dan wordt een heleboel daarna toch min of meer minder als je het daarmee vergelijkt.

Het leuke (vind ik - misschien vind jij het een akelige opmerking), die melodieuze motiefjes, die ik zo leuk vind en die een paar maal langskomen, worden gedaan met een techniek die mijn moeder tot voor kort op haar mandoline deed.
Horen die bij het origineel of heb je die er zelf bijgemaakt?

We gaan een nieuwe sub stijl ontwikkelen: grunten met elektrische mandoline en head bangen. Smiley.

Los van alles:
- verdraaid leuk gespeeld
- op zoek naar origineler repertoire (sorry die hards!!!)
- lekker verder gaan, want je hebt een verhaal te vertellen in deze stijl
- henri H, ik vind dat je een minuut of 4 te vroeg bent afgehaakt
Vriendelijke groet, Gus

Henri H
6 januari 2013, 11:54
Sorry jongens, maar dit vind ik een klassiek voorbeeldje "Takkeherrie", bovendien vind ik de opname kwaliteit erg slecht, en stoor ik me mateloos aan het in de camera loeren van TS.

YannickH
6 januari 2013, 17:51
@ Duhsjaak: bedankt voor de commentaar. ik heb het helemaal gespeeld zoals het origineel is. bij dit filmpje heb ik niets bijverzonnen.
ik heb zelf al "muziek" gemaakt maar ik kan nooit een heel nummer afmaken. ik heb 100 verschillende stukken klaarliggen maar ik slaag er toch in om geen 1 enkel nummer helemaal af te krijgen:p
nu ik speel wel graag covers en ga er in de toekomst nog veel bijmaken en hopelijk ook eigen nummers daarna;)

@ Henri H: Devildriver klinkt niet bepaald als de naam van 1 of andere jazz of blues groep dus waarom luister je dan als je toch al weet dat het takkeherrie gaat zijn?
en ik maak die videos om techniek te laten zien.
en ik kijk naar het schermpje van mijn camera, niet in de camera zelf. plus dat als argument gebruiken is beetje bijdehand en zwak.
het gaat om het spelen, niet om hoe ik er op sta.
volgende keer klik je het gewoon weg en ga je in een ander topic zeiken:ok:

marter544
6 januari 2013, 19:15
Shit is strak gespeeld! Het geluid is idd kloten maar daar is al genoeg over gezaagd, ga zo door!

Duhsjaak
6 januari 2013, 21:03
Hi cOb
ik ben niet er niet voor om jou langs de maatlat te leggen.
Henry en ik zijn het vaker en op andere gebieden oneens. Als iemand hier komt en op behoorlijke manier zijn/haar mening ten beste geeft, maakt diegene gebruik van de mogelijkheid die een forum als dit biedt.

Terecht. Daar is dit forum voor.

Als ik in Amsterdam in een kroeg meldt, dat ik vind dat iemand zeikt, wordt ik niet gelijk op mijn bakkes geslagen, maar het wordt er toch niet direct gezelliger op. Of constructiever, qua dialoog.

Iemand heeft de moeite genomen je post open te klikken en geeft te kennen dat het niet naar zijn smaak is.
Ik persoonlijk zie niet in wat daarmee mis is.

Een paar dope heads pissen op hun eigen publiek en trekken daarmee een soort publiek die dat nog lekker vinden ook. Het lijkt mij een goede gedachte als je probeert die kliek te vermijden. Tenzij dat je van mening bent dat 27 jaar oud genoeg is en dat het daarna niet verder meer hoeft.

Als je lekker op je zolderkamer zit te kloten, heb je niks te vrezen. Qua kritiek.
Als je publiceert, al is het maar op een forum als dit, stelt zich open voor kritiek. Als je die krijgt, stel ik voor, accepteer je die met even veel waardigheid als wanneer je complimenten krijgt. En ik stel voor dat je fatsoenlijk met je publiek omgaat.
Vriendelijke groet, Gus

YannickH
7 januari 2013, 11:40
Ik vind het helemaal niet erg als ik negatieve commentaar krijg maar dan heb ik wel graag dat ze het zeggen zodat ik er iets aan heb en wat ik verkeerd doe...
Als ze zeggen dat het takkeherrie ofzo is dan weet ik niet of ik goed of slecht hebt gespeeld en dat stoort mij.