PDA

View Full Version : CCR - I put a spell on you solo (work in progress, 1st part)



dagrim1
5 januari 2013, 00:57
Weet niet 100% zeker of dit forum hier ook voor bedoeld is maar ik heb mezelf voorgenomen dit nummer te leren, speel nu zo'n anderhalf a 2 jaar gitaar en nog steeds volop lerende. Heb dit nummer zoveel mogelijk zelf getabbed (vond de tabs op internet net niet helemaal goed) maar om dat dan ook nog te spelen is weer een ander verhaal, vandaar nog een fout hier en daar...

Hoop vooral te horen of ik op de goede weg ben (en er dus de tijd in moet steken om hiermee op dezelfde weg verder te gaan) en of er nog dingen zijn waar ik op moet letten. Het tempo (dit is de normale snelheid) is nog net wat te hoog voor me, en de rest van de solo gaat op zich wel, maar hopelijk volgt het geheel binnenkort nog eens.

(En als iemand tips heeft om het geluid te benaderen, zou fijn zijn... vind ik ook nog erg lastig. Dit is gespeeld op een Vintage V6 Icon icm een Fender Mustang I, opgenomen met reaper). Thanks voor opmerkingen en tips alvast :)

https://www.box.com/s/idvahnf2us2082hyzsd3

Henri H
5 januari 2013, 01:04
Prima toch? Sound is misschien (iets) te clean, mag wel een randje hebben denk ik?
Ik doe het je niet na in ieder geval, en ik speel al meer dan 25 jaar gitaar op hobbymatige basis.

Edit: Het feit dat de "backingtrack" ook sologitaar bevat maakt het beoordelen wat moeilijker.

dagrim1
5 januari 2013, 01:22
Prima toch? Sound is misschien (iets) te clean, mag wel een randje hebben denk ik?
Ik doe het je niet na in ieder geval, en ik speel al meer dan 25 jaar gitaar op hobbymatige basis.

Edit: Het feit dat de "backingtrack" ook sologitaar bevat maakt het beoordelen wat moeilijker.

Dank voor de snelle reactie :)

Iets ruwer mag idd wel, maar best lastig om de balans te vinden... Ook eens met het feit dat de backingtrack met gitaar het wat lastiger maakt. Had enkele pogingen ervoor een andere backingtrack zonder gitaar geprobeerd maar toen zat het nog niet goed genoeg in mijn hoofd om het soepel te laten lopen. Vandaar deze (gewoon het nummer) zodat ik een beetje houvast en een leidraad heb.

Hopelijk dat ik met een paar dagen eea soepel(er) kan spelen (ben hier denk ik een dag of 3 a 4 geleden mee begonnen, dus het zit er nog niet in gebrand allemaal) en dit met een gitaarloze backingtrack (en het hele nummer) kan spelen :)

*Edit* Gitaar verwijderd uit track en beetje distortion/fuzz via een reaper-filter toegepast... Nieuwe versie staat nu online...

grayfink
5 januari 2013, 08:56
Ja prima gespeeld hoor, zeker voor iemand die nog maar relatief kort speelt.
Geluid kan nog wel iets rauwer en minder galm wat mij betreft.

Duhsjaak
5 januari 2013, 10:28
Hi D
Nice!
Wij hadden hier een NL versie van vroeger:
Ik prik een speld in jou
omdat je van mijn bent*
je moet stoppen met wat je doet
ongelogen, ongelogen*
ik neem het niet
je neukt wat rond
je blijft hier zitten
op je kont
ik prik een spelt in jou
omdat je van mijn bent

*duidelijk een gevalletje van dialect rock lang voordat de achterhoekers stoer gingen doen. Mijn uit te spreken als mèèèn. Hetzelfde geld voor ongelogen. Als je iets sterks beweerde, kwam daar altijd ongelogen achteraan.

Verder stel ik voor dat je minder oefent, minder je best doet en dat ik één keer per maand een klap met een honkbalknuppel op je hand kom geven. Als je na zo'n korte tijd al zo'n inzicht in de opbouw van een solo hebt, kan (ken) ik wel met pensioen.

Heel fijn gast.
Keep on keepin' on.
Vriendelijke groet, Gus

dagrim1
5 januari 2013, 11:07
@grayfink: Dank je! Ik denk dat ik nu inderdaad maar eens goed ga uitvogelen hoe ik een geluid kan krijgen wat ik wil uit mijn versterker, die galm kwam trouwens doordat ik per ongeluk aan een ander knopje had gedraaid terwijl ik de versterker instelde... Kwam er alleen te laat achter (en vond het op dat moment ook iets minder kaal klinken).

@Gus: Haha, leuk! Enne, zullen we een compromis sluiten? Ik oefen de komende tijd wat minder en dan laat je mijn handen met rust? (Dat minder oefenen is een belofte aangezien mijn vakantie bijna voorbij is en het werkende leven dan weer begint...). Maar thanks, waardeer de complimenterende woorden zeer (en kan jouw posts in het algemeen altijd goed waarderen trouwens)!

En goed om te horen dat het de goede kant op gaat, hoor zelf vooral altijd wat nog niet goed is (beetje irritante eigenschap soms) dus fijn om deze positieve geluiden te horen! Ik ga er rustig mee verder en de volgende post van dit nummer zal een final versie zijn... Hoewel, er is natuurlijk altijd ruimte voor verbetering ;)

Gegroet!