PDA

View Full Version : NAD: Blackstar HT Club 40



pasqual
5 januari 2013, 00:18
Vandaag met m'n Laney VC 30 112 naar Maaseik ( LL Music ) gereden ( Vlakbij de grens over... ) om eens wat versterkertjes uit te proberen. Ik heb hier een jaar of 15 geleden eens een Fender Performer gekocht en dat bracht mij weer bij deze winkel. De eigenaar was nog steeds vriendelijk en zag er wat ouder uit. Ik ben ook wat ouder geworden, alleen zie je dat aan mij niet:hide:. Anyway, mijn oog viel op een Blackstar HT 40. Ik heb geen ervaring met dit merk maar heb er hier wel redelijk wat over gelezen en was dan ook nieuwsgierig. Ik heb 'm meteen ingeplugd met een stratje en heb er een dik kwartier op gespeeld en was vrijwel meteen enthousiast.
Ik ben daarna even gaan praten over eventuele inruil en hij kwam tot een aantrekkelijke inruil prijs en toen was de deal snel geklonken. Ik heb de Blackstar meteen naar de oefenruimte vervoerd en er even op oorlogssterkte mee gespeeld met diverse effecten aangesloten en gelukkig nog steeds enthousiast! Ik heb er wel daarna een andere ( in mijn oren een betere ) speaker ( Eminence The Governor ) in gezet en een Beamblocker.
Nog meer ervaringen?

arcane
5 januari 2013, 00:24
Gefeliciteerd!

Met deze heb ik geen ervaring, wel met de ht-5 combo. Daar zit een lekker geluid in. Enig idee of ze een beetje het zelfde geluid hebben?

pasqual
5 januari 2013, 00:26
Goeie vraag! Ik zou denken van wel, qua voicing in ieder geval. Clean zal wel een ander verhaal zijn omdat een HT5 eerder zal gaan vervormen lijkt mij?

arcane
5 januari 2013, 00:38
Goeie vraag! Ik zou denken van wel, qua voicing in ieder geval. Clean zal wel een ander verhaal zijn omdat een HT5 eerder zal gaan vervormen lijkt mij?

Dat lijkt me ook. met een hb vervormt het wel een heel stuk sneller dan bij sc, dan blijft het toch vrij lang clean.

pasqual
6 januari 2013, 22:09