PDA

View Full Version : stel jezelf voor



franka
4 januari 2013, 20:51
ik denk dat het niet helemaal goed gaat maar ik ben sjaak ik wil een gitaar kopen wat voor een gitaar wat voor een versterker ik wil statusquo gaan spelen heren ik hoop dat je mij wat atviezen kan geven ik wil een paar 100 euro uit geven!

JohnLord
4 januari 2013, 21:22
Doe deze (http://nl.wikipedia.org/wiki/Interpunctie) maar.

Han S
4 januari 2013, 21:54
Ik denk dat het niet helemaal goed gaat, maar ik ben Sjaak ik wil een gitaar kopen. Wat voor een gitaar, wat voor een versterker? Ik wil statusquo gaan spelen heren. Ik hoop dat je mij wat adviezen kan geven. Ik wil een paar 100 euro uit geven!

Franka, eerst het voorstelgedeelte: je heet Sjaak en je wilt gitaar gaan spelen. Dat is een uitstekend plan, maar je moet goed beginnen, een goede gitaar kopen, hoeft niet duur te zijn, maar koop je een tweedehands prul waar niet op te spelen valt dan smoor je het in de kiem.

Hoe oud ben je? Ben je van plan les te gaan nemen? Niet? Leer jezelf dan niet eeen verkeerde houdning aan en lees je goed in op dit forum want hier zitten veel uitstekende gitaristen die je ook geweldig kunnen adviseren.

Wil je beginnen met een electrische gitaar plus versterker, of ga je eerst op een akoestische gitaar leren?

StickingFiddle
4 januari 2013, 22:32
Doe deze (http://nl.wikipedia.org/wiki/Interpunctie) maar.

:seriousf:

franka
4 januari 2013, 22:51
bedankt voor het berichtje han.s.ik wil gelijk electries gitaar spelen ik ben 48 jaar. les nemen is wel verstandig denk ik

macwilliams
4 januari 2013, 23:00
bedankt voor het berichtje han.s.ik wil gelijk electries gitaar spelen ik ben 48 jaar. les nemen is wel verstandig denk ik

Lessen volgen is zeker verstandig, ik ben daar het bewijs van. Ik heb nooit lessen gevolgd en ben dan ook hopeloos blijven steken in drie akkoorden liedjes...

Welkom.

aaronstonebeat
4 januari 2013, 23:05
Voor zover ik weet Telecasters, Vox en Marshall. In ieder geval een Telecaster en voor de versterking is vast iets bruikbaars op modelinggebied te vinden.

Duhsjaak
5 januari 2013, 03:49
Hi F
Bespeur ik hier een dyslect? In dat geval is spraak gestuurd typen mogelijk dè oplossing voor je. Software die ervoor zorgt dat dat wat je zegt, foutloos wordt uitgetypt. Kun je ook buiten GitaarNet nog heel veel plezier van hebben.

In heel eenvoudige vorm zit dit in veel auto's. Mijn cursisten snappen dit moeiteloos, want als je 'Bitch' roept in de richting van je telefoon krijg je je schoonmoeder aan de telefoon.

Het is altijd handig een streefniveau te pakken, dat (gezien leeftijd, onder andere) haalbaar is. Wat dat betreft zit je bij de Status Quo goed. De meeste nummers is genadeloos boogiënd over drie akkoorden (iets dat ik heerlijk pretentieloos vind) terwijl dat je volop de tijd geeft om met je haren te schudden en naar de babes op de voorste rij te kijken. En de rij erachter ook.

Niet alleen entertainment voor het publiek, maar de band geniet ook volop. Nah..., is dat mooi of wat?
Welkom hier en veel plezier.
Vriendelijke groet, Gus

B-stone
5 januari 2013, 19:19
Hi F
Bespeur ik hier een dyslect? In dat geval is spraak gestuurd typen mogelijk dè oplossing voor je. Software die ervoor zorgt dat dat wat je zegt, foutloos wordt uitgetypt. Kun je ook buiten GitaarNet nog heel veel plezier van hebben.

In heel eenvoudige vorm zit dit in veel auto's. Mijn cursisten snappen dit moeiteloos, want als je 'Bitch' roept in de richting van je telefoon krijg je je schoonmoeder aan de telefoon.

Het is altijd handig een streefniveau te pakken, dat (gezien leeftijd, onder andere) haalbaar is. Wat dat betreft zit je bij de Status Quo goed. De meeste nummers is genadeloos boogiënd over drie akkoorden (iets dat ik heerlijk pretentieloos vind) terwijl dat je volop de tijd geeft om met je haren te schudden en naar de babes op de voorste rij te kijken. En de rij erachter ook.

Niet alleen entertainment voor het publiek, maar de band geniet ook volop. Nah..., is dat mooi of wat?
Welkom hier en veel plezier.
Vriendelijke groet, Gus

is dat het zelfde als op sommige telefoons en auto's? Spraak gestuurde interface dat je radio roept en dat hij de de instelling voor bandenspanning opent?:seriousf:

Duhsjaak
6 januari 2013, 10:53
Hi
@B Stone
Whaaa, ja de auto industrie maakt er inderdaad niet veel van.
Ik gebruik al een jaar of 8 Dragon Naturally Speaking. Een van oorsprong Belgische ontwikkeling met sinds kort (ach, hoe kan het ook anders) een NL vestiging.

Kleine stukjes, als deze doe ik gewoon op de ouderwetse manier. Om de kunst niet helemaal kwijt te raken. Grotere stukken (4 A4tjes of zo) met Dragon. Geniaal in eenvoud en accuraat werken.

@Franka
Eerste gratis tip is binnen!
Vriendelijke groet, Gus

beruk
6 januari 2013, 11:43
Guttegut, JoeyH. heeft zeker een nieuw IP adres....