PDA

View Full Version : Skyfall



Stratman70
4 januari 2013, 17:19
Hier een instrumentale versie van Adele's Skyfall.

Zelf ben ik erg enthousiast over mijn sound, die erg dichtbij mijn ideaal komt, maar nog net dat ene mist, wat ik nog maar steeds niet te pakken kan krijgen. Het is het dus nog niet helemaal, maar het komt in de buurt...

Ben erg benieuwd naar wat je er van vindt.

Skyfall (http://www.soundclick.com/player/single_player.cfm?songid=12089016&q=hi&newref=1)

Basileia
5 januari 2013, 01:05
Lekker gespeeld hoor! Vooral wanneer je goed los gaat richting het einde. Het stukje waar je de zanglijnen speelt had van mij iets uitbundiger gemogen, omdat ik daar de schreeuwen van mw. Adelle in m'n hoofd had. Ik vond je een beetje verzuipen in de mix daar. Later in het nummer had ik daar veel minder last van.

En er hangt volgens mij aardig wat ruis aan je gitaartrack, maar daar doe e niet zo veel aan...

Jedeel
5 januari 2013, 01:45
Eerlijk gezegd luister ik liever deze versie dan het origineel!
Ik vind jouw gitaarbends lekkerder om naar te luisteren dan Adele's 'snikken'.

Kortom: Petje af!!!!

grayfink
5 januari 2013, 08:57
Het is weer heel goed, zoals gebruikelijk.

Duhsjaak
5 januari 2013, 10:15
Hi S
Lekker klinkende LP :mmmm:. En dan weet ik niet eens zeker of ik de goeie smiley heb gekozen.

Een prima klinkende backing track help zeker. Maar dat blijft alleen backing als de solist niks bijzonders doet. En je speelt de backers naar de dingest, dus daarover geen klagen.

Je kiest iets meer voor warmere elementen dan dat ik onder die omstandigheden zou hebben gedaan. Daar is niks mee mis, maar je moet dan daarmee een beetje rekening houden met de mix. Die prikken er wat minder door. Verder een puur volwassen stukkie werk natuurlijk. Petje af.

Voordeel van een intumental: Je hoeft niemand in de rug te duwen. Zie het beroemde gebaartje dat onze UK huisvrouw van Dusty Springfield heeft gepikt.

Voor de rest: Zie je sig.
Vriendelijke groet, Gus

vpilot
5 januari 2013, 11:13
Mooi gespeeld!

Stratman70
5 januari 2013, 12:24
Lekker gespeeld hoor! Vooral wanneer je goed los gaat richting het einde. Het stukje waar je de zanglijnen speelt had van mij iets uitbundiger gemogen, omdat ik daar de schreeuwen van mw. Adelle in m'n hoofd had. Ik vond je een beetje verzuipen in de mix daar. Later in het nummer had ik daar veel minder last van.

En er hangt volgens mij aardig wat ruis aan je gitaartrack, maar daar doe e niet zo veel aan...
Dank je. Het klopt helemaal wat je zegt. Ik hou er nogal van dat de gitaar wat dieper in de mix zit, maar het was net een beetje té. Dit heb ik inmiddels verholpen. En helaas die ruis inderdaad. Ik hoop dat ik het nog verholpen krijg.


Eerlijk gezegd luister ik liever deze versie dan het origineel!
Ik vind jouw gitaarbends lekkerder om naar te luisteren dan Adele's 'snikken'.

Kortom: Petje af!!!!Dank je wel! Supergaaf om te lezen!


Het is weer heel goed, zoals gebruikelijk.

Thanks man!


Hi S
Lekker klinkende LP :mmmm:. En dan weet ik niet eens zeker of ik de goeie smiley heb gekozen.

Een prima klinkende backing track help zeker. Maar dat blijft alleen backing als de solist niks bijzonders doet. En je speelt de backers naar de dingest, dus daarover geen klagen.

Je kiest iets meer voor warmere elementen dan dat ik onder die omstandigheden zou hebben gedaan. Daar is niks mee mis, maar je moet dan daarmee een beetje rekening houden met de mix. Die prikken er wat minder door. Verder een puur volwassen stukkie werk natuurlijk. Petje af.

Voordeel van een intumental: Je hoeft niemand in de rug te duwen. Zie het beroemde gebaartje dat onze UK huisvrouw van Dusty Springfield heeft gepikt.

Voor de rest: Zie je sig.
Vriendelijke groet, Gus
Hey Gus, wederom bedankt man! Super! Het is trouwens niet op een LP gespeeld hoor. Het is echt op een strat met singlecoils gespeeld. Maar mijn uitdaging zit 'm in om mijn strat te laten klinken als een humbuckergitaar en daar blijk ik dus wel in geslaagd te zijn.
De backing was ook nog best een klus, omdat ik met de karaokeversie niet echt blij was, omdat daar nog achtergrondzang in zat, dus gaat ie later over naar een andere backingtrack (dat hoor je ook aan de drums), die dus niet van het originele nummer is.


Mooi gespeeld!

Thanks!

Mitch
5 januari 2013, 13:35
Ghehe, ik heb 'm eerst geluisterd en daarna pas de posts gelezen, maar inderdaad: da's duidelijk een strat die alleen in het intro zijn ware aard verraadt en daarna in de transformatie gaat :D Nou vraag ik me altijd af waarom mensen hun strat willen laten klinken als een LP? Zelfs EC heeft daar een handje van gehad, maakt me toch nieuwsgierig.
Maar leuk gespeeld! Het is een mooi nummer, al irriteert dat extreem langzaam wegbuigen van haar stem me nogal. Je had me dus helemaal gelukkig gemaakt als je die wat minder Adele getimed had, hahaha.
Hoe heb je het opgenomen trouwens? Ik doe daar zelf helemaal niks mee maar blijft het toch altijd leuk vinden als ik dit soort dingen hoor.

Henri H
5 januari 2013, 15:53
Eerlijk gezegd luister ik liever deze versie dan het origineel!
Ik vind jouw gitaarbends lekkerder om naar te luisteren dan Adele's 'snikken'.

Kortom: Petje af!!!!+1 :gitarist:

Duhsjaak
5 januari 2013, 18:46
Hi S
Zie je wel dat dat gekloot met die smilies nergens over gaat? Waarom denk je dat ie er staat?
Ik doe geen smilies meer hoor. Ik kies kennelijk niet de goede!
Ik heb een eenzame hoek op GN gemaakt. De Smilefabeet.
Bevalt me wel!
Vriendelijke groet, Gus

arnoldtims
5 januari 2013, 19:02
:listen: :airguitar: :ok:

Kijk zo makkelijk zijn smilies.:hide:

Duhsjaak
6 januari 2013, 11:12
Hi
@Arnoldtims
Ja, maar kennelijk maakt het uit welke je kiest, voordat men begrijpt dat ik zeg dat ie op een LP speelt, terwijl die smiley op die plaats nou juist een indicatie is, dat ik door heb dat dat niet zo is.

Misschien probeer ik er teveel mee? 't Is kennelijk een taal die ik nog niet onder de knie heb.
Vriendelijke groet,

Stratman70
6 januari 2013, 13:37
Hi
@Arnoldtims
Ja, maar kennelijk maakt het uit welke je kiest, voordat men begrijpt dat ik zeg dat ie op een LP speelt, terwijl die smiley op die plaats nou juist een indicatie is, dat ik door heb dat dat niet zo is.

Misschien probeer ik er teveel mee? 't Is kennelijk een taal die ik nog niet onder de knie heb.
Vriendelijke groet,
Haha die Gus, ik vertaalde die smiley echt met "EWow, te gek LP geluid, love it!", zoiets...
Ik had dan iets gedaan van "Wat een gaaf LP geluid heb je. :soinnocent:"
maar misschien is dat ook niet de juiste smiley...
Hoe dan ook: ik zie het als een vet compliment, omdat ik dus denk dat je me eigenlijk wil zeggen dat ik een vet geluid heb.

@arnoldtims: thanks! (er van uitgaande dat de smilies boven je tekst op mijn muziek van toepassing zijn, toch?)

-geert-
6 januari 2013, 15:52
Gaaf. Lekkere sound hoor, vooral rond de 1:30 vind ik em heel erg goed klinken ook bij de backing enzo.

arnoldtims
6 januari 2013, 19:25
@arnoldtims: thanks! (er van uitgaande dat de smilies boven je tekst op mijn muziek van toepassing zijn, toch?)

Ja ik:lovelove: the:strat:

Stratman70
7 januari 2013, 00:53
Thanks man!


Ghehe, ik heb 'm eerst geluisterd en daarna pas de posts gelezen, maar inderdaad: da's duidelijk een strat die alleen in het intro zijn ware aard verraadt en daarna in de transformatie gaat :D Nou vraag ik me altijd af waarom mensen hun strat willen laten klinken als een LP? Zelfs EC heeft daar een handje van gehad, maakt me toch nieuwsgierig.
Maar leuk gespeeld! Het is een mooi nummer, al irriteert dat extreem langzaam wegbuigen van haar stem me nogal. Je had me dus helemaal gelukkig gemaakt als je die wat minder Adele getimed had, hahaha.
Hoe heb je het opgenomen trouwens? Ik doe daar zelf helemaal niks mee maar blijft het toch altijd leuk vinden als ik dit soort dingen hoor.Hey Mitch, dank je voor het luisteren en je reactie. Ik vind die langzame wegbuigingen in haar stem juist wel mooi, dus daarom wilde ik die ook doen op de gitaar.

Ik wil mijn gitaar niet écht als een LP laten klinken, maar gewoon zo vet als een gitaar met een humbucker, dat is eigenlijk de gedachte erachter. Ach, Jan Akkerman deed zijn Les Paul weer laten klinken als een Strat :D

Ik heb het zo opgenomen:

gitaar==>treblebooster==>Roland Cub20x==>PC/Magix Samplitude musicstudio
Maar neem jij zelf nooit iets op dan? Omdat je zegt dat je daar zelf helemaal niks mee doet?


+1 :gitarist:Ook jij alsnog bedankt voor het luisteren en je reactie!

Stratman70
7 januari 2013, 13:27
Gaaf. Lekkere sound hoor, vooral rond de 1:30 vind ik em heel erg goed klinken ook bij de backing enzo.Dank je wel! Gaaf om te lezen.

Mitch
7 januari 2013, 14:58
Nee, ik heb al tijden geen recordingprogramma meer op mijn computers staan. Klungelen met backing tracks heb ik ook nooit gedaan, ik ben dar een hele slechte doe-het-zelver in. Ik heb meer studiotijd gehad dan thuisstudiotijd hahaha. Maar als ik dit dan weer zo hoor krijg ik daar toch wel zin in. Ik heb nog een Beringer X V-Amp rondslingeren ergens, misschien toch eens kijken hoe dat klinkt, de computer in. Thanks.

Stratman70
9 januari 2013, 14:11
Nee, ik heb al tijden geen recordingprogramma meer op mijn computers staan. Klungelen met backing tracks heb ik ook nooit gedaan, ik ben dar een hele slechte doe-het-zelver in. Ik heb meer studiotijd gehad dan thuisstudiotijd hahaha. Maar als ik dit dan weer zo hoor krijg ik daar toch wel zin in. Ik heb nog een Beringer X V-Amp rondslingeren ergens, misschien toch eens kijken hoe dat klinkt, de computer in. Thanks.
Nou succes ermee en laat eens wat horen zou ik zeggen.

Op radio2 wordt er een wedstrijd georganiseerd: de beste gitarist van Nederland (door de Roodshow en Gitarist) en stuur deze maar eens voor de grap in, mezelf wel bewust dat ik beslist niet in de categorie 'beste gitarist van...' thuishoor, maar gezien de positieve reacties hier en elders van mensen die 'm beluisteren, stuur ik 'm dus maar wel in.

Als youtube filmpje moet ie ingestuurd worden, dus ik heb er maar wat beeld bij geplakt. Ziet er niet uit, maar het gaat mij puur om de muziek.


http://www.youtube.com/watch?v=VMw6u9vFuNI

pasqual
12 januari 2013, 23:59
Ik vind jouw feel met het nummer erg lekker: goeie zuivere bends en mooie vibrato. Wat je geluid betreft ben ik het niet over de gehele linie met je eens. De cleane en licht overstuurde passages zijn inderdaad mooi maar als je meer vervorming gaat gebruiken is het niet geheel mijn smaak. Ik vind het zeker niet lelijk maar gewoon niet helemaal mijn smaak. Lullig voor je dat je het nummer opnieuw hebt moeten inspelen voor de contest. We krijgen heftige concurrentie gezien de andere inzendingen. Heb je dat filmpje gezien van die 13 jarige knul Melle die Hotel Calnifornia doet van The Eagels? wat een talent!!

bluegate
13 januari 2013, 11:11
Goed gedaan, klinkt prima!
Moest wennen aan het origineel, maar toen ik 'm een paar keer gehoord had vond ik het een mooi nummer.
Je hebt het goed gedaan om daar een instrumentale versie van te maken.
:ok:

FNaRK
16 januari 2013, 20:18
ook een leuk bewerking


http://www.youtube.com/watch?v=QtoQTSciENs

Duhsjaak
16 januari 2013, 22:00
Hi Strat en FNaRK
Ik vind
- deze uitvoering geniaal
- het geruststellend dat deze gast die convocatie waarschijnlijk niet heeft gelezen

Maar afgezien van melig gelul, wat een leuke performance. Het spelplezier spat ervan af.
Iedereen die, door verbouwing/verhuizing 'vrijwillig' weer onder dit dak is, steekt hierbij zijn duim op.
Geniaal!
Maar dit sympathieke geweld zal Strat niet uit het lood slaan. Hij gaat onverstoorbaar verder. Wel wijzer, nu hij weet wat vuige concurrenten in het schild voeren.
GoGoGo Strat!
Vriendelijke groet, Gus

Stratman70
17 januari 2013, 23:59
Goed gedaan, klinkt prima!
Moest wennen aan het origineel, maar toen ik 'm een paar keer gehoord had vond ik het een mooi nummer.
Je hebt het goed gedaan om daar een instrumentale versie van te maken.
:ok:Hey Bluegate thanks! ga jij je Hocus Pocus nog inzenden?

@ FNaRK: haha... ja geniaal, als ik dan zo'n gast zie dan stel ik helemaal niks voor met mijn gitaartje, maar toch... wat Duhsjaak zegt:


Hi Strat en FNaRK

Maar dit sympathieke geweld zal Strat niet uit het lood slaan. Hij gaat onverstoorbaar verder. Wel wijzer, nu hij weet wat vuige concurrenten in het schild voeren.
GoGoGo Strat!
Vriendelijke groet, Gus
En zo is het Gus! As long as people want to hear my music, I'll go!!!