PDA

View Full Version : Taylor 214 of Martin DRS 2



Dewy
4 januari 2013, 15:45
Goedemiddag allemaal,

Ik kom net terug van Feedback in Rotterdam omdat ik een aantal gitaren even uit wou proberen.
M'n gitaar is verkocht en ik ben opzoek naar een nieuwe. Uiteindelijk bleven er voor mij twee gitaren
over die ik zelf enorm fijn vond spelen. Dat waren de Taylor 214CE en de Martin DRS 2. Qua prijs verschillen ze iets van 100,- geloof ik. Ik speel gitaar om mezelf te begeleiden met zingen, en verder speel ik voornamelijk rock en country. Welke van deze twee zouden jullie me aanraden en motiveer je antwoord.


Alvast bedankt.

Rizz
4 januari 2013, 15:59
Goedemiddag allemaal,

Ik kom net terug van Feedback in Rotterdam omdat ik een aantal gitaren even uit wou proberen.
M'n gitaar is verkocht en ik ben opzoek naar een nieuwe. Uiteindelijk bleven er voor mij twee gitaren
over die ik zelf enorm fijn vond spelen. Dat waren de Taylor 214CE en de Martin DRS 2. Qua prijs verschillen ze iets van 100,- geloof ik. Ik speel gitaar om mezelf te begeleiden met zingen, en verder speel ik voornamelijk rock en country. Welke van deze twee zouden jullie me aanraden en motiveer je antwoord.


Alvast bedankt.

Ik ken alleen de 214ce en dat is een heel behoorlijke gitaar.. Als ik niet verliefd was geworden op de Eastman E10OM, was die het geworden.. De betere vraag is welke jij het beste van de twee vind.. Wij, ik kunnen van alles vinden, maar ik hoef er niet op te spelen! ;)

Ernest01
4 januari 2013, 16:27
In die prijsklasse had ik geen gelamineerde gitaar verwacht, zoals de Taylor.
Zou meer een volledig massieve gitaar zoeken, voor dat geld.
Evenals Rizz ben ik heel verrast door de Eastman gitaren. Daarin voldoende modellen
in jouw prijsklasse.
Verder herzelfde commentaar als Rizz - en als zovelen hier op het forum - wat wij vinden
is niet zo van belang. Het zijn jouw oren en handen die moeten bepalen welke het meest
bij jouw past.
Indien mogelijk zoveel mogelijk merken uitproberen ook.

Succes met de zoektocht !

mountainman
4 januari 2013, 16:40
Wat voor jou ook niet onbelangrijk is: combineert het geluid van de gitaar goed met je zang? De gitaren waar je op bent uitgekomen zijn wat dat betreft heel verschillend lijkt me.
De Martin is een dreadnought en die zijn over het algemeen wat luider. Dus zing je vrij rustig dan kan deze gitaar gaan overheersen.
Of speel je fingerstyle? Daar is die Taylor Grand Auditorium dan weer meer geschikt voor.

Dewy
4 januari 2013, 16:51
In die prijsklasse had ik geen gelamineerde gitaar verwacht, zoals de Taylor.
Zou meer een volledig massieve gitaar zoeken, voor dat geld.
Evenals Rizz ben ik heel verrast door de Eastman gitaren. Daarin voldoende modellen
in jouw prijsklasse.
Verder herzelfde commentaar als Rizz - en als zovelen hier op het forum - wat wij vinden
is niet zo van belang. Het zijn jouw oren en handen die moeten bepalen welke het meest
bij jouw past.
Indien mogelijk zoveel mogelijk merken uitproberen ook.

Succes met de zoektocht !




Allereerst, beide bedankt voor jullie reactie.
En bedankt voor de tip. Had geen Eastman gitaren zien staan bij FB dus deze heb ik nog niet
uitgeprobeerd, dat is inderdaad ook nog een optie. En tuurlijk snap ik dat ik een gitaar moet kopen
die het meeste bij me past, mijn vraag was alleen wat jullie in mijn situatie zouden doen, aangezien ik ze
beide enorm fijn vind spelen en dus geen keuze kan maken. En natuurlijk zijn nieuwe suggesties ook welkom. :)

Ernest01
4 januari 2013, 16:58
Mijn vraag was alleen wat jullie in mijn situatie zouden doen, aangezien ik ze
beide enorm fijn vind spelen en dus geen keuze kan maken.

In dat geval zou ik voor de Martin gaan...
Maar neem ook in overweging wat Mountainman zegt, niet onbelangrijk....

Rizz
4 januari 2013, 16:59
Laat het nog een paar dagen bezinken en ga dan naar een winkel waar ze al die merken hebben.. Casa Benelly in Den Haag maak je een goeie kans. Ik blijf weg bij feedback, omdat ik daar nauwelijks het gevoel krijg dat ik in een muziekwinkel sta. Het kan geen kwaad ze allebei en nog een paar meer in een ruimte met een andere akoestiek te horen..

synapse
4 januari 2013, 21:45
Allereerst, beide bedankt voor jullie reactie.
En bedankt voor de tip. Had geen Eastman gitaren zien staan bij FB dus deze heb ik nog niet
uitgeprobeerd, dat is inderdaad ook nog een optie. En tuurlijk snap ik dat ik een gitaar moet kopen
die het meeste bij me past, mijn vraag was alleen wat jullie in mijn situatie zouden doen, aangezien ik ze
beide enorm fijn vind spelen en dus geen keuze kan maken. En natuurlijk zijn nieuwe suggesties ook welkom. :)

Vorige week vrijdagavond hingen er zeker 10 Eastman gitaren bij FB R'dm!
Zijn echt een aanrader, fantastische prijs kwaliteit verhouding!
Keuze uit verschillende modellen en vele houtsoorten dus ook verschillende klankkleuren.