PDA

View Full Version : beste goedkope tuners



Nobler
4 januari 2013, 15:03
Ik zoek voor wat (zowel Gibson-achtige als Fender-achtige) gitaren tuners ter vervanging van de niet al te beste tuners die er nu op zitten. Hoe ze er uitzien en of er gaatjes voor bijgeboord moeten worden boeit niet zo veel, want het gaat om goedkope gitaren.

Er is zo ontzettend veel keus en ze verschillen nogal in prijs, zodat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik zou graag weten wat naar jullie mening de de goedkoopste tuners zijn (merk en typeaanduiding) die je zonder meer goed kunt noemen.

barno
4 januari 2013, 15:05
de merkloze tuners die Guitar Supplies verkoopt, zijn dik in orde.
Gotoh tuners zijn ook niet zo duur en heel goed

Kakihara
4 januari 2013, 15:12
Ik heb die goedkoopste tuners (http://guitarsupplies.nl/index.php?item=gotoh_reg_-style-tuners_-chrome_-6-in-line&action=article&group_id=20000025&aid=172&lang=NL) van Guitarsupplies op mijn inelkaarschroeftele en in combinatie met een deftige nut doen ze hun werk meer dan behoorlijk.

LemmyNL
4 januari 2013, 15:22
Ik heb nog een setje merkloze voor je, is dat wat? 6 in lijn, niks bijzonders aan-stijl.

Napoje
4 januari 2013, 15:22
als het locking tuners moeten zijn: deze (http://guitarsupplies.nl/index.php?item=tuners-6x1-chrome-backlocking&action=article&group_id=20000025&aid=2475&lang=NL) heb ik op 2 gitaren en zijn prima

stijnkenens
4 januari 2013, 15:36
Die goedkope die Kakihara toont heb ik eens op een mini tele gezet, ze voldoen, maar goed vind ik ze niet. je voelt gewoon de worm in het tandwiel snijden, wat volgens mij resulteert in losse tuners na enkele maanden / jaren. Toonvast blijft een tuner normaal gezien wel, maar ik heb graag dat ze redelijk direct reageren, niet dat je pas na een kwartslag voelt dat de worm het tandwiel aanzet ...

Neem dan liever schallers, zien er hetzelfde uit, en voelt toch beter aan, imo !



s.

Nobler
4 januari 2013, 15:37
@ LemmyNL: ik ben niet geïnteresseerd in overnamen van merkloze tuners. Ook (@ Napoje) hoeven het geen locking tuners te zijn. Niks fancy, ik wil alleen dat ik iets kan kopen wat een verbetering is ten opzichte van de middelmatige tuners waar veel goedkoper gitaren mee uitgerust zijn, en waarmee eventuele stemproblemen over zijn, en omdat het goedkope gitaren betreft wil ik daar ook weer niet méér aan uitgeven dan strikt nodig.

Gezien de goede ervaringen met Guitarsupplies wil ik er daar wel wat van bestellen, (€ 16,95 per set is goed te doen), maar ik wacht even af of er andere suggesties zijn.

Edit: na het lezen van de reactie van Stijnekens denk ik inderdaad even beter te kunnen afwachten. Het gaat me ook om nauwkeurig te kunnen stemmen, dus dan moeten ze redelijk bestand zijn tegen slijtage waardoor speling ontstaat.