PDA

View Full Version : is deze epihone les paul black beauty echt ??



thelover10
4 januari 2013, 02:09
http://www.youtube.com/watch?v=bBtIEAIuXY0&feature=youtu.be

heb deze gekocht, maar heb zo mijn bedenkingen,................. :( elementen zijn niet goudkleurig,. niet alle schroefjes goudkleur,. afwerking,... ik weet t niet......... iemand hier die er mij meer over kan vertellen ??

Venlonaer
4 januari 2013, 08:59
Ja hij is echt. Diamont inlay zit goed. Tuners staan recht en de binding loop mooi over bij de topkam :ok:

thelover10
4 januari 2013, 09:18
Ja hij is echt. Diamont inlay zit goed. Tuners staan recht en de binding loop mooi over bij de topkam :ok:

Hoi, Velonaer, thx voor je reactie ! maar het feit dat niet elk schroefje goudkleurig is,. en dat de elementen niet goudkleurig zijn etc etc? doet dat nix ter zake ? ik ben maar een leek, en ben me nu pas na aankoop er in gaan verdiepen,.... zit nu weer overal info te zoeken,. het kwam net bij me op dat het een epi les paul standaard zou kunnen zijn,.. waar men zelf wat gouden hardware zoals de stem knoppen, ( of hoe je noem je dat ) en de brug,. of ben jij er zeker van dat het om een Black Beauty gaat ? wachtend op je antwoord,. en nogmaals kei bedankt alvast,. !

Misery Signals
4 januari 2013, 11:19
Serieus, waarom zou je in godsnaam een Epiphone gaan vervalsen? Op een Gibson valt er zo 2500 Euro te winnen, op een Epi... 250?
Deze Epi is gewoon een Peter Frampton kloon... Kan ook wel zijn dat het een gewone is maar achteraf aangepast aan de Frampton specs, zoals ik aan de knoppen en rhytm/lead plaatje kan zien die een andere kleur hebben. Vind ook niet dat de witte pickup ringen heel mooi recht staan en goed de welving van de body matchen dus met kans aftermarket (al is zo'n afwerking bij Epiphone wel vaker brak). Haal die middelste pickup er eens uit dan weet je of het gat origineel is of achteraf bij gezet.

http://static.productreview.com.au/pr.products/gibson-peter-frampton-les-paul_4d073b5587144.jpg

MS

Terminus
4 januari 2013, 11:24
Serieus, waarom zou je in godsnaam een Epiphone gaan vervalsen? Op een Gibson valt er zo 2500 Euro te winnen, op een Epi... 250?

MS

Omdat mensen net zoals jou denken en zonder argwaan een toch vrij dure nepiphone kopen. Het is bekend dat in ieder geval de Customs en Zakk Wylde Epiphones nagemaakt worden.

HaroldA
4 januari 2013, 11:37
Serieus, waarom zou je in godsnaam een Epiphone gaan vervalsen?

Wat Terminus ook al zei: een "kenner" ziet direct dat een Gibson nep is, Epiphone heeft zelf al zoveel problemen met de originelen, dat de scheve neppers niet van echt te onderscheiden zijn.

Zo zijn er ook veel meer valse briefjes van €5 in omloop dan van €200. Niemand controleert een briefje van €5.

thelover10
4 januari 2013, 14:03
Serieus, waarom zou je in godsnaam een Epiphone gaan vervalsen? Op een Gibson valt er zo 2500 Euro te winnen, op een Epi... 250?
Deze Epi is gewoon een Peter Frampton kloon... Kan ook wel zijn dat het een gewone is maar achteraf aangepast aan de Frampton specs, zoals ik aan de knoppen en rhytm/lead plaatje kan zien die een andere kleur hebben. Vind ook niet dat de witte pickup ringen heel mooi recht staan en goed de welving van de body matchen dus met kans aftermarket (al is zo'n afwerking bij Epiphone wel vaker brak). Haal die middelste pickup er eens uit dan weet je of het gat origineel is of achteraf bij gezet.

http://static.productreview.com.au/pr.products/gibson-peter-frampton-les-paul_4d073b5587144.jpg

MS

ik was er ook niet van uit gegaan, dat men epiphones zou vervalsen,.. maar blijkbaar gebeurd dit dus toch ,... zoals iemand stelt met vals briefje van 50 controleert niemand, etc etc.

maar goed, jij denkt dus dat het wel een echte Epiphone is, maar geen black beauty ? maar ik kan nergens een originele epiphone Peter Frampton vinden,... weet niet of die ooit zijn verkocht,. dus als het geen black beauty is, is de kans dus groot dat het een standard epiphone is, die men wat heeft omgebouwd naar een model wat lijkt op een gibson peter frampton ? en die element er uit halen ,. pfff ben niet zo handig, bang dat ik meer kapot maak dan me lief is,... en dan nog zal ik aan dat gat nix kunnen afleiden ,...

het probleem voor mij is, dat als het geen black beauty uitvoering is, dat een nieuwe epi les paul standard in de winkel ongeveer 300 euro kost,. en de black beauty kost nieuw ruim 600, ik echter heb deze gekocht tweedehands voor 350,...

Misery Signals
4 januari 2013, 14:07
Toch geen buil die 350? Ik vind deze best mooi. Het kan als een upgrade beschouwd worden met wat goede wil. Ik denk dat het een geupgrade Black Beauty Epi is hoor, zeker met die inleg erop. Pickup gat slijpen, wat witte ringen kopen, andere elementen en aansluiten, erin en hup klaar.

Wel metdertijd de middelste pickup wat laten rechten en die ringetjes iets passender slijpen of andere kopen. met wat goede wil en wat upgrades ooit van pickups (gesteld dat er merkloze dingen in zitten) ga je hier nog wel plezier aan beleven denk ik. Als alle elementen vervangen zijn zou ik ze toch eens controleren. mss zijn het wel van een goed merk?

BTW dit plaatje haal ik zo van het net af??
http://images03.olx.fr/ui/1/51/20/11065120_1.jpg

MS

thelover10
4 januari 2013, 14:19
mja, klopt MS, die 350 val je ook geen buil aan,. en ik was al van plan hem naar een shop te brengen, en uhm, ja soort van beurtje laten geven,. :) zoals gezegt zelf niet 1 van de handigste,...

maar jij vind dus dat ik met deze gitaar voor 350 euro, tweedehands, 10 jaar oud,. zoals serie nummer aangeeft made in korea,. beter af ben dan met een nieuwe uit de winkel, epi standaard voor 300 euro ?

ps. idd zie ik ook dat plaatje , echter op een franse site,. maar er is weinig over te vinden verders

Misery Signals
4 januari 2013, 14:20
Weet ik niet, heb hem niet bespeeld he... In alle geval zou ik hem niet inruilen voor een nieuwe Standard maar dat is smaak...

MS

bat
4 januari 2013, 15:22
Serieus, waarom zou je in godsnaam een Epiphone gaan vervalsen? Op een Gibson valt er zo 2500 Euro te winnen, op een Epi... 250?


Omdat mensen net zoals jou denken en zonder argwaan een toch vrij dure nepiphone kopen. Het is bekend dat in ieder geval de Customs en Zakk Wylde Epiphones nagemaakt worden.
Niet alleen de "luxere" Epiphones, ook de standard modellen. Het lijkt erop dat de hype inmiddels wat over is, maar een jaar of 3 geleden werd je ermee plat gegooid op marktplaats, de handelaartjes die hele partijen uit China haalden en 100 euro onder de prijs voor een echte verkochten met een mooi verhaal erbij. Helaas steeds minder vaak van echt te onderscheiden, omdat de nabouwers steeds beter werden (niet zelden hebben ze eerder zelfs "echte" gebouwd voor Gibson) en Epiphone steeds slechter.

Deze... 10 jaar oud, ik zou me er niet al teveel zorgen over maken.