PDA

View Full Version : STRYMON TIMELINE midi controler (!)



SBe
4 januari 2013, 00:42
Even een tip:

Sinds deze zomer een Strymon Timeline delay gekocht, altijd zeer tevreden van geweest maar toch een paar zaken die me totaal niet aanstonden zoals:

* De manier om steeds twee switchen gelijk in te duwen om van bank te switchen was mij nogal omslachtig en kan live soms nogal vervelend zijn.
* Ik maak thuis bijna constant loops en de loopfunctie ging me zwaar tegen, omslachtig om tijdens een loop van delay te veranderen, niet mogelijk om de laatste toegevoegde loop er weer uit te halen etc...

Op youtube een filmpje tegengekomen waar men gebruikt maakt van een midi-controler speciaal voor de Timeline, leek mij eigenlijk wel best interessant en na wat extra research bestelde ik mij deze:
http://www.disasterareaamps.com/shop/dmc-3

Vandaag in de post, goed gebouwd klein pedaaltje met drie switchen, geen handleiding... Deze eerst even van op hun website gedownload en via midi-kabeltje aangesloten aan m'n Timeline.

Nu 4uur later..

Wat een leuk ding, dit is echt een dikke aanrader voor iedereen die een Timeline gebruikt!
Je kan kiezen uit verschillende functies, aangeduid door een gekleurd ledje, waaronder de eerste controle geeft over de verschillende banken of over elke delay apart, zeer praktisch, als je de up of down switch inhoud schiet je ook door de verschillende pre-sets.
De volgende functie is de controler voor de looper, opnemen - start / stop - wegwissen laatste toegevoegde loop etc... zeer leuk en veel praktischer dan op de timeline zelf. Ook mogelijk om tijdens het lopen van de loop een nieuwe delay te selecteren. Dus verschillende lagen met verschillende delays zonder de loop functie uit te zetten.
Etc...

Ik was aan het twijfelen om me toch weer een loop-pedaaltje aan te schaffen daar de timeline hier voor mij wat in tekort schoot. Bij deze verholpen voor minder dan de kost van een extra pedaal.

Dikke aanrader! :mmmm:

patrick0108
4 januari 2013, 01:31
Goede uitleg en Tip:satisfie: en een groot nadeel vd timeline opgelost hiermee, ik had hetzelfde probleem en heb het opgelost met de gsc controler van g-lab (net onder de 200 nieuw) met als voordeel 4 extra loops.

link voor de uitleg en werking g-lab gsc:
http://www.glab.com.pl/gsc_en

Gretsch 5120
6 januari 2013, 16:33
Goede uitleg en Tip:satisfie: en een groot nadeel vd timeline opgelost hiermee, ik had hetzelfde probleem en heb het opgelost met de gsc controler van g-lab (net onder de 200 nieuw) met als voordeel 4 extra loops.


Tikkie nieuwsgierig...waar koop je een gsc controler nieuw voor 200 eurie? :crazyhappy:

patrick0108
6 januari 2013, 18:50
Tikkie nieuwsgierig...waar koop je een gsc controler nieuw voor 200 eurie? :crazyhappy:

De gsc controller had ik na een beetje over weer mailen met de Guitar King voor eenmalig 199.......
De gsc2 met extra opties en 6 loops staat hiet op gn markt voor ik dacht 300 maar wie weet je kan altijd even een pm sturen:ok:

ook staat er nu een midi controller voor 150 op mp maar dan mis je wel het voordeel van je loops

Henri H
6 januari 2013, 22:22
Ik blijf het een beetje omslachtig vinden, zo'n extra pedaal, best groot, en dan moet er ook nog een midi-stekker in die ruimte inneemt.
Maar goed, als jij er maar :cheerup: mee bent.

SBe
6 januari 2013, 23:51
Ik blijf het een beetje omslachtig vinden, zo'n extra pedaal, best groot, en dan moet er ook nog een midi-stekker in die ruimte inneemt.
Maar goed, als jij er maar :cheerup: mee bent.

Dacht ik eerst ook maar het maakt alles net minder omslachtig, de bediening wordt eerder simpel en intuïtief. Is zowat het kleinste pedaaltje op m'n board, over de midi-kabel heb je wel een punt - ik moet eens op zoek gaan naar een kleiner kabeltje, zal wel bestaan zeker..

Huidige setup met de DMC-3 controler:

http://i50.tinypic.com/qxp5hg.jpg

Henri H
7 januari 2013, 00:14
Mooi board! :ok:

patrick0108
7 januari 2013, 00:32
Huidige setup met de DMC-3 controler:

Mooi die setup:strat: Hoe is de opstelling als ik vragen mag?

dml
7 januari 2013, 06:35
Is zowat het kleinste pedaaltje op m'n board, over de midi-kabel heb je wel een punt - ik moet eens op zoek gaan naar een kleiner kabeltje, zal wel bestaan zeker..


Haakse DIN-plug is ietsje compacter.

bluegate
7 januari 2013, 11:35
Ik heb van het weekeinde de DMC-6 ontvangen en ben er erg blij mee.
Lekker compact en simpel te programmeren, heb wel een custom firmware die mij het volgende geeft:
Switch 6 = Switch tussen PC en CC mode
PC mode: Sw1 - 5 PC, lang ingedrukt houden bank keuze.
CC mode: Sw1 - 5 verschillende CC's, kan status aan/uit zetten. Lang ingedrukt houden is opslaan in preset onder PC.
Werkt prima.

Ga wel de firmware zelf aanpassen, vind de tijd voor lang ingedrukt houden te lang.
En ik wil andere CC's koppelen aan de Sw1 - 5.
Misschien nog wat gekke dingen testen.

patrick0108
7 januari 2013, 12:25
[QUOTE=bluegate;2936845]Ik heb van het weekeinde de DMC-6 ontvangen en ben er erg blij mee.
Lekker compact en simpel te programmeren, heb wel een custom firmware die mij het volgende geeft:
Switch 6 = Switch tussen PC en CC mode
PC mode: Sw1 - 5 PC, lang ingedrukt houden bank keuze.
CC mode: Sw1 - 5 verschillende CC's, kan status aan/uit zetten. Lang ingedrukt houden is opslaan in preset onder PC.
Werkt prima.

zag op youtube een filmpje met de DMC-5 en de timeline/mobius, de DMC-6 is idd compact en niet al te duur zou ik zeggen:ok:

SBe
7 januari 2013, 18:40
Mooi board! :ok:

Thanks!


Huidige setup met de DMC-3 controler:

Mooi die setup:strat: Hoe is de opstelling als ik vragen mag?

Thanks, mag je zeker.

Ik heb de laatste tijd vooral pedalen er af genomen omdat ik van de pedaltrain pro vanaf wil, dat ding is mij te zwaar en te lomp om elke week weer mee te nemen.
Nu vooral een keuze aan het maken tussen de verschillende drives die er nog op staan, er mogen er max twee blijven staan....
En dan hopelijk naar een kleiner pedalboard.

De line up:

Jam pedals: Fuzz Phrase
RMC-3 wah
Jam pedals: Dynaross compressor
Rockbox: red dog (low gain OD/boost)
Velvet pedals: Minotaur (Klon clone)
Rockbox: baby blues (low/med gain een beetje supro achtige OD)
Rockbox: Boiling point (med/high gain OD)
Roger mayer: voodoo vibe jr. (Staat te koop en wordt vervangen door een Jam pedals retro Vibe- ongeveer zelfde sound maar kleiner)
Jam pedals: waterfall chorus
Ernie ball volume met tuner out naar polytune
Strymon: flint (reverb en trem)
Strymon: Timeline met midi DMC-3
Y-A-B box

Volgorde na de drives is nog niet 100%, altijd 'work in progress' zeker :soinnocent:

patrick0108
7 januari 2013, 19:02
Thanks!



Thanks, mag je zeker.

Ik heb de laatste tijd vooral pedalen er af genomen omdat ik van de pedaltrain pro vanaf wil, dat ding is mij te zwaar en te lomp om elke week weer mee te nemen.
Nu vooral een keuze aan het maken tussen de verschillende drives die er nog op staan, er mogen er max twee blijven staan....
En dan hopelijk naar een kleiner pedalboard.

De line up:

Jam pedals: Fuzz Phrase
RMC-3 wah
Jam pedals: Dynaross compressor
Rockbox: red dog (low gain OD/boost)
Velvet pedals: Minotaur (Klon clone)
Rockbox: baby blues (low/med gain een beetje supro achtige OD)
Rockbox: Boiling point (med/high gain OD)
Roger mayer: voodoo vibe jr. (Staat te koop en wordt vervangen door een Jam pedals retro Vibe- ongeveer zelfde sound maar kleiner)
Jam pedals: waterfall chorus
Ernie ball volume met tuner out naar polytune
Strymon: flint (reverb en trem)
Strymon: Timeline met midi DMC-3
Y-A-B box

Volgorde na de drives is nog niet 100%, altijd 'work in progress' zeker :soinnocent:

klopt gelukkig beperkt mijn pedalboard momentueel de extra effects al ben ik wel onderde indruk van je waterfall chorus, probleem is dat bij mij de CM drive eruit moet dan.