PDA

View Full Version : ff voorstellen



StickingFiddle
3 januari 2013, 23:42
Hallo, ik ben Mourice 21 jaartjes alweer en meld me bij deze aan op dit fantastische forum :)! Hedendaags vertoef ik mijn tijd als industrieel product ontwerper student en hou ik er van om lekker met mijn gitaar te pingelen, als ik weer eens vrije tijd vindt in mijn drukke studentenleven (elke dag dus :cooler:).

Ik verdien mijn geld als verkoper bij een autobedrijf in Deventer en rijdt dan weer terug naar mijn kamertje in Enschede. Momenteel speel ik akoestisch maar dat gaat de komende weken veranderen, ik ga namelijk voor de elektrische variant.

Ik hoop hier wat meer ervaring op te doen over het ruige gitaristen leven, en de goodies die daarbij komen kijken.

Groeten -Mourice

patrick0108
3 januari 2013, 23:54
hoi mourice welkom.... Al lijkt me voor een student een akoestische gitaar toch de goedkoopste oplossing.......

Rizz
3 januari 2013, 23:57
Welkom!

En waarom electrisch? Akoestisch is veel mooier en dat hoeft echt niet goedkoper te zijn! :D

patrick0108
4 januari 2013, 00:04
Welkom!

En waarom electrisch? Akoestisch is veel mooier en dat hoeft echt niet goedkoper te zijn! :D

Electrisch is duurder Ja hoor zeker... als je het mooi wil laten klinken......:satisfie:

StickingFiddle
4 januari 2013, 00:22
Jazeker is akoestisch fantastisch! Maar voor mijn gevoel kan je meer kanten van het spelen bezoeken met elektrisch. Ik was van plan om een epiphone les Paul custom te kopen (het design is echt fantastisch) en een Vox ValveTronix VT40 Plus als amp. Dat moet wel goedkomen toch? Het is tenslotten een investering in plezier en ontspanning, dat is "priceless" toch ;)?

Rizz
4 januari 2013, 00:26
Electrisch is duurder Ja hoor zeker... als je het mooi wil laten klinken......:satisfie:

Zeker nog nooit een Greenfield van 25K in je handen gehad? En daar heb je alleen je vingers bij nodig en geen pedaaltjes om je onzekerheid achter te verbergen! :hide:

Rizz
4 januari 2013, 00:29
Jazeker is akoestisch fantastisch! Maar voor mijn gevoel kan je meer kanten van het spelen bezoeken met elektrisch. Ik was van plan om een epiphone les Paul custom te kopen (het design is echt fantastisch) en een Vox ValveTronix VT40 Plus als amp. Dat moet wel goedkomen toch? Het is tenslotten een investering in plezier en ontspanning, dat is "priceless" toch ;)?

Zeker waar en ik maakte slechts een grapje om mijn eigen onkunde op electrisch vlak te verbergen.. Ik ben er nooit aan toe gekomen, misschien komt dat nog, zit wel vreselijk te GASsen op een (semi) hollow en krakende, vuile gitaarklanken.. Misschien misschien..

StickingFiddle
4 januari 2013, 00:35
Nee dat geluk heb ik nog nooit gehad... Maar ik bedoelde het ook niet negatief :). Ik wil gewoon van beide wat meekrijgen.

Rizz
4 januari 2013, 00:57
Twee gesprekjes tegelijkertijd... ;)

Je hebt gelijk, Mourice. Het maakt je een veelzijdiger speler, daar ben ik van ovetuigd!..

Nu dan, Veel plezier hier! Ik ga maffen..

Duhsjaak
4 januari 2013, 01:28
Hi S
Eigenlijk Hi SF, maar een verwijzing naar mijn (ooit) favoriete boekvorm/leesvoer lijkt mij wel leuk zonder ook maar het idee te hebben ook je het wel zou waarderen.

Ik ben de tegenhanger van Rizz. In alle opzichten. Niet alleen veel knapper en gezegend met (dank zij geniaal gitaar spel) een uitgelezen selectie gitaar babes, maar ook op gitaar gebied. Ik speel alleen maar elektrisch. Dat is, als je je relatie met de buren in een 7 onder 1 kap op prijs stelt en mijn niveau van spelen hebt, een groot voordeel.

Want in plaats van een VOX versterker spulletje, zou je kunnen kiezen voor een VOX inplug ding waar je zó je koptelefoon (door sommigen hardnekkig: Hoofdtelefoon genoemd - heb jij een hoofd?) in kunt prikken.

Tenzij jij als student beschikt over een landgoed en je je wat kabaal kunt permitteren.

O ja, nòg een belangrijk verschil tussen Rizz en mij: Mijn jongste kind is afgestudeerd aan de Design Academy in Eindhoven. En IK hou niet van opscheppen. Smiley!

Waarmee nog geen verklaring is gevonden van jouw alias. De naam waarmee je jezelf kenbaar maakt. StickingFiddle. Maar ik hoop dat je dat nog eens uitlegt.
Welkom en veel plezier hier!
Vriendelijke groet (de overeenkomst met Rizz, daar ben ik best trots op!), Gus

(En Rizz ouwehoert meer dan ik. Nòg een verschil.......)

StickingFiddle
4 januari 2013, 15:01
StickingFiddle is een naam die ik ooit is heb opgepikt tijdens het gamen (jaja) das mijn nickname op het net, gewoon omdat het kan. Ik zie dat je goed bent in inschatten :P, ik woon inderdaad met 7 mensen in één studentenhuis, gelukkig zit er wel en headphone ingang op de vox dus als ze gaan klagen kan hij altijd wat harder, dan went dat wel. Waarschijnlijk ga ik toch voor een tokai, die schijnen nog weer iets beter te zijn.