PDA

View Full Version : volume pedaal



Ronald
19 juni 2003, 20:18
kzat ff wat prijzen van volume pedalen te bekijken ik vroeg me eigenlijk af waarom de ene duurder is dan de andere , waar zit `m de kwaliteit in? ik bedoel je kan er toch alleen de hardheid van het geluid mee regelen , hoe kan het ene pedaal dat dan beter doen dan een andere?

zijn er hier mensen die een volume pedaal gebruiken en welke gebruiken jullie dan ?

skanky
19 juni 2003, 21:00
Ik heb vanmiddag de boss fv50h gekocht voor 65 euro bij dirk witte in a'dam. Het pedaal werkt goed, het doet wat het moet doen. Je moet er alleen niet te hard op stampen, tis namelijk van kunsttof. De metalen versie de fv300h wordt helaas niet meer gemaakt.

RadiuS
20 juni 2003, 11:59
het prijsverschil zit m denk ik vooral in de degelijkheid, hoe lang gaat de otmeter mee, materiaal, merk, precisie misschien :???: . Ernie Ball is de standaard op volume pedaal markt.

Ronald
20 juni 2003, 13:45
ja maar wel ontzettend duur

wat zou een goed volume pedaal zijn voor rond de 60 euro ?

RadiuS
20 juni 2003, 14:56
eigenlijk heb ik geen idee, k heb er zelf geen een maar wil gaan sparen voor een ernie ball. Ik denk dat die Boss wel een goede goedkope is, maar k heb totaal geen ervaring met de dingen. :-?

urezna
20 juni 2003, 16:38
ik zou wel voor duurzaamheid gaan hoor, is uiteindelijk goedkoper en scheelt ergernis.
Ik heb goeie ervaringen met Morley spul, ik heb een gecombineerde volume en wah pedaal gehad, stevige metalten behuizing en hij werkt optisch, dus geen slijtage...
De enige reden dat ik m inruilde was dat ik de bad horsie 2 wilde hebben, volume pedaal gebruikte ik toch nooit. maar Morley heeft volgens mij ook aleen volumepedalen, en die kun je geloof ik ook nog eens instellen, hoe zacht en hard je de uiterste standen wilt hebben, dus kun je ook, als je hem helemaal uittrapt nog steeds een zacht volume houden, als je dat instelt....

Ronald
20 juni 2003, 20:56
de goedkoopste die ik zag , zag er kei stevig uit , twas duidelijk metaal , maar waarom is ie dan zo goed koop , een volume pedaal heeft toch geen geluid kwaliteit?

en je gaat er toch nie opstampen :-? dus waarom zou ie kapot gaan , bietje rustig doen met zo'n ding

Mithrandir
20 juni 2003, 21:31
Erop stampen is zo gebeurd als je lekker staat te spelen en een snelle swel wilt maken of snel terug moet naar een ander volume, zeker als je lekker op je kisten staat te springen.

En ik denk dat de dure en niet dure versies zich vooral onderscheiden in hoe ze je geluid in takt laten, het moet natuurlijk niet zo zijn dat een volume pedaal ervoor zorgt dat je geluid verandert want dat wil je niet. En de instelbaarheid speelt ook een rol, maar minder denk ik.

BramVersteeg
25 juli 2003, 00:48
Het verschil zal hem ook zitten in het vloeibaar overgaan naar steeds meer gain. Bij sommige goedkope volumepedalen hoor je eerst zachtjes het volume opkomen met weinig gain en dan opeens veel meer gain. Slechte overgang dus. Ook zal een goedkoop pedaal meer signaal verlies geven en meer zoemen.
Tsja, er moet toch verschil zijn. Anders maakte elk merk wel goedkopen volumepedalen :cool:
Grz. Bram

sash
25 juli 2003, 01:39
Het verschil zal hem ook zitten in het vloeibaar overgaan naar steeds meer gain. Bij sommige goedkope volumepedalen hoor je eerst zachtjes het volume opkomen met weinig gain en dan opeens veel meer gain.


?!

Bij volume wordt alleen het volume gevarieerd ongeacht de hoeveelheid gain. De gain blijft hetzelfde als ie naar laag volume gaat.

bas vincent
25 juli 2003, 07:46
Kijk eens op ebay. Daar staan regelmatig Ernie Ball volume pedalen aangeboden die voor rond de 60/70 dollar weggaan.

Harry
25 juli 2003, 09:58
ik heb een plastic ding van Roland, is nog stereo ook (lekker belangrijk). Ik meen me te herinneren dat ie me nog geen 100 gulden heeft gekost.

BramVersteeg
25 juli 2003, 11:42
Het verschil zal hem ook zitten in het vloeibaar overgaan naar steeds meer gain. Bij sommige goedkope volumepedalen hoor je eerst zachtjes het volume opkomen met weinig gain en dan opeens veel meer gain.


?!

Bij volume wordt alleen het volume gevarieerd ongeacht de hoeveelheid gain. De gain blijft hetzelfde als ie naar laag volume gaat.

Klopt, maar ik bedoel dat er, terwijl je het volume meer open zet, eerst weinig crunch te horen is en dan relatief veel meer als je het in een vloeiende lijn bekijkt. Als je begrijpt wat ik bedoel :lol:
Grz. Bram

sash
25 juli 2003, 14:10
Oh je bedoelt niet in mate van gain, maar in vloeiendheid van de volume pot. Nu begrijpen we elkaar :)

Ic3gl0vE
25 juli 2003, 15:24
ik heb een plastic ding van Roland, is nog stereo ook (lekker belangrijk). Ik meen me te herinneren dat ie me nog geen 100 gulden heeft gekost.

Roland heeft z'n prijzen wel flink opgevoerd hoor...

BramVersteeg
27 juli 2003, 15:01
idd :-D