PDA

View Full Version : Echo Chamber i.c.m. losse pedalen



Bram_Guitar
3 januari 2013, 23:23
Beste gitaristen,

Ik ben erg onder de indruk van de sound van een tape-echo (o.a. early-Van Halen en Jimmy Page). Nu sta ik op het punt er een te kopen, maar nu weet ik niet of ik hem door kan verbinden met mijn pedaaltjes. Zo had ik het in gedachten:

Amp > Echo Chamber> Pedalen> Gitaar

Nu is mijn vraag is dit mogelijk? Of kan dit ook op een andere manier?

Bij voorbaat dank!

Bram

patrick0108
3 januari 2013, 23:45
gewoon aansluiten maar:ok: Beetje vaag.. maar welke gitaar effecten zitten er tussen de gitaar en de Amp en hoe is de Thru output van de effecten daar elk pedaal het signaal iets veranderd:listen:

Bram_Guitar
4 januari 2013, 14:13
Voor het wat op te helderen.... hier (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/effecten/m625637332-melos-echo-chamber.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr) is de Echo Chamber waar ik het over heb!

zoon van Piet
4 januari 2013, 14:35
gewoon gitaar>pedalen>Melos>amp. maakt allemaal net zoveel uit, want dat ding verziekt je geluid toch al dusdanig dat van het oorspronkelijke karakter weinig overblijft.. Dit was destijds een van de goedkoopste echodingen die je kon kopen. het maakte leuke zwaar analoge echo's, maar voor de rest is het echt goedkoop prutswerk..

en het ding werkt met een 8track cassette. zie daar maar eens aan te komen..

Bernardduur
4 januari 2013, 14:45
De meeste van deze units werken met een eigen preamp...... dus deze gaat je signaal flink kleuren.....

Je kan ze prima doorverbinden met andere pedaaltjes! Heb daar nooit problemen mee gehad. Enige issues waren altijd ground loops vanwege gedeelde grounds.

Jedeel
4 januari 2013, 14:54
...
en het ding werkt met een 8track cassette. zie daar maar eens aan te komen..
...


Dit vind ik nog wel het belangrijkste punt of je hem wel of niet zou kopen!!!
Ik heb dat ding ook tig-tig jaren geleden gehad. Als je de cassette tegen de opname/weergave koppen drukt
dan blijft de Melos steeds opnemen en wissen. Daarmee gaat de kwaliteit van de tape behoorlijk achteruit.
Als je die cassettes niet meer kan kopen (en dat verwacht ik), dan zou ik deze aanschaf niet doen!

DemolitionColorScheme
4 januari 2013, 20:14
Sam Vreekamp van Tapeloops maakt volgens mij ook nog van die cartridges voor Melos units. Ik had een lange tijd geleden zo'n kleine Melos en heeft mij toen ook een nieuwe cartridge mèt tape geleverd.

Bernardduur
4 januari 2013, 23:04
Dat klopt ja! Die maakte toen ook nog de tape loops voor die Melos......... dat was toen nog een gedoe om die goed werkend te krijgen......

peter_heijnen
5 januari 2013, 12:01
En wat die sound van page en vh betreft, dat ging om de preamp van die machine. Daarvan kun je al dan niet clonen los kopen.

DemolitionColorScheme
5 januari 2013, 13:06
Dat klopt ja! Die maakte toen ook nog de tape loops voor die Melos......... dat was toen nog een gedoe om die goed werkend te krijgen......
Ja, klopt ... Ik ga echt nooit meer voor die Melos dingen, of althans cassette-based tape delays. Matchless had die toch ook een? Die schijnt wel goed te werken.

Bernardduur
5 januari 2013, 14:52
Yes! Daar zat een casettebandje in (denk gewoon een endless tape maar goed)

LemmyNL
5 januari 2013, 16:24
Ik heb een poos terug twee van deze gekocht
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/194467_446277015411280_1530312177_o.jpg

ook 8 track echo's. Ik heb er wel een pedaaltje bij, maar eigenlijk zet ik ze pas in de loop als ik ze nodig heb, in verband met het draaien van de tape. Wat ik er het meeste van merk is dat de output minder is dan zonder, dus ik moet 't een beetje tweaken als ik ze inschakel. Verder eigenlijk best tevreden mee.

Ik heb wel met opzet beide apparaten gekocht, zodat er altijd wel ééntje zou werken. Heb ze nu allebei werkend, een van de twee had aan het begin wat kuren. Tapes zijn nog wel te koop als je zoekt. Marktplaats en ebay, er zijn zelfs lege te koop, al heb ik hier ook een 'beschreven' tape liggen om te zien of ik daar nog iets mee aan kan als het een poosje in de echo heeft gedraaid... dan zou in theorie alles er afgepoetst moeten zijn. Ach, ideaal is het allemaal niet, maar daar koop je ook geen tapeecho voor.