PDA

View Full Version : Two-Rock amps: ervaringen? En beter/anders dan Hook?



the sure thing
3 januari 2013, 22:03
Hallo,

Ik heb al heel lang een Hook Little Lenny op mijn verlanglijstje staan. Ik speel al jaren tevreden op mijn Hook R40 maar gebruik het 2e kanaal nooit. De Little Lenny is een 1kanaals topje en ideaal voor mijn wensen. Maar.... Aangewakkerd door een test in Gitarist: de 1kanaals versterkers van Two-Rock hebben nu ook mijn interesse! Two-Rock is wel wat duurder...... Heeft iemand toevallig de 1kanaals topjes/combo's van Two_Rock getest en wat waren je bevindingen? En toevallig ook vergeleken met een Hook?

Chris Winsemius
3 januari 2013, 22:25
laatste wat (1 kanaals) two rock dingen meegemaakt (kleine ampjes)

saai, als of je op een boekhouder of zo speelt

(scheurkanaal r20/40 vond ik zelf wat transistor-achtig)

edit: cleane kanalen hooks vond ik makkelijker te bespelen/in te stellen dan die "goedkopere" two rocks maar dit is zeer persoonlijk

groovieguitarguus
3 januari 2013, 22:44
Two Rock heeft natuurlijk de naam.... Ook heeft een Hook een erg populair imago...
Toch zou ik ook eens een The Valve proberen... persoonlijk erg happy!!! En dat al voor een tijdje... ;-)

arjanb01
4 januari 2013, 06:57
Two rock saai ??? WTf?? Luister maar eens naar Matt schofield wereldsound. Probeer zijn sig model eens!

the sure thing
4 januari 2013, 07:45
... Dat model bedoel ik dus niet, het gaat mij om de 1kanaals modellen. De opmerking van CMW kan ik mij wel wat bij voorstellen. Maar: ik ben ook geheel niet op zoek naar Mojo, wel een crispy clean sound met headroom.

arjanb01
4 januari 2013, 07:55
Neem een fender twin reverb of een deluxe reverb RI bijvoorbeeld ? Waarom een Hook ?

the sure thing
4 januari 2013, 08:47
Omdat ik het clean van een Hook veel mooier vind!

Fireburst
4 januari 2013, 10:06
... Dat model bedoel ik dus niet, het gaat mij om de 1kanaals modellen. De opmerking van CMW kan ik mij wel wat bij voorstellen. Maar: ik ben ook geheel niet op zoek naar Mojo, wel een crispy clean sound met headroom.

Daar schijnt de Bogner Barcelona heel goed in te zijn...

Pepe
4 januari 2013, 10:28
Geen Mojo maar crispy clean....dat klinkt als Novanex...

the sure thing
4 januari 2013, 10:37
Graag ff on topic houden.... Mensen ervaringen met het clean van Two-rock?

Merelvh
4 januari 2013, 10:51
Ik werk bij een gitaarwinkel en daar hebben wij veel Two-Rock staan. Ik heb dan eigenlijk alleen de Studio Pro 22 en 35 geprobeerd (combo's). En ik vind het echt fantastisch. Het clean is het mooiste clean wat ik ooit heb gehoord, maar het moet bij je passen. De amp is erg direct en eerlijk en de sound is zo dik maar toch heel dynamisch en gearticuleerd. Ik heb ze niet met een Hook vergeleken dus daar kan ik niet echt iets over zeggen.
Victoria Amps hebben ook een fantastisch clean. Maar de Two Rock SP 22 vind ik geschikter voor thuis, de Victoria komt echt tot zn recht als hij voluit staat. Ik heb het dan over de Ivy League 112 en de Silver Sonic.

Tristan
4 januari 2013, 11:33
Ik zou voor een cleane meer Fender achtige amp ook richting Victoria kijken, of naar de AST Pro van Swart amps, die lijkt me echt waanzinnig.
Als de Bogner Barcelona een beetje klinkt als de Palermo die ik laatst getest heb dan zou ik er met een grote boog omheen lopen, wat was dat een rare zompige en schelle bak, bovendien lijkt de kwaliteit van Bogner een beetje verleden tijd te zijn want het cabinet van de combo ratelde dat het een lieve lust was.
Heb je de Brunetti SingleMan al eens geprobeerd, dat zou ook nog wat voor je kunnen zijn, ik hoor er veel positieve verhalen over in ieder geval, ik heb 'm zelf nog niet getest omdat het me niet echt trekt (ik ben qua cleansound meer een Vox man).

StevenStrat
4 januari 2013, 11:47
Zelf heb ik een Two-Rock custom reverb sig V3.

Heb de hook silverstar en R20, R40 getest (alsook de captain).


Ik zou je aanraden om een Hook te kopen.


Niet omdat ze beter klinken (want ik vind TR mooier en voller van sound), maar omdat je ze kan laten servicen bij Vd Haar.


wat zoek je overigens in een clean sound ?
want ik denk niet dat de little lenny beter gaat klinken dan je R40.

Rick trodat
4 januari 2013, 12:32
Ik vind de little lenny een fijne alround amp met gewoon een goed basis geluid en een hele mooie reverb. Hij klinkt veel minder direct dan andere hooks of two rock en wordt veel vergeleken met fender blackface. Zet dat laatste maar uit je hoofd vind ik. De amp is veel meer mid focused dan een fender blackface achtige amp. De reverb is wel heel mooi en uniek.Ik vind het een goede allround amp, die in tegenstelling tot andere hooks, minder uitgesproken is in de sound. Je kan er met pedalen makkelijk mee rocken, maar jazz, blues gaat ook prima. Persoonlijk hou ik echter meer van amps met veel karakter en daarom valt deze dan ook af voor mij.

Ik heb ookwel eens over de exo gespeeld van two rock. Clean is daarvan best mooi, zo ook het uiterlijk. Maar kon me niet echt bekoren.

the sure thing
4 januari 2013, 15:40
Zelf heb ik een Two-Rock custom reverb sig V3.

Heb de hook silverstar en R20, R40 getest (alsook de captain).


Ik zou je aanraden om een Hook te kopen.


Niet omdat ze beter klinken (want ik vind TR mooier en voller van sound), maar omdat je ze kan laten servicen bij Vd Haar.


wat zoek je overigens in een clean sound ?
want ik denk niet dat de little lenny beter gaat klinken dan je R40.

Ik ben ook erg tevreden met het clean van de R40: het is prachtig! Alleen ik heb nu 2x 1x12 cabinetjes en wil er een klein topje op.... En die R40 is loodzwaar (en te groot). Ik wil een handzaam setje. Ik zoek geen Fender clean: dat is mij te "los". Ik houd enorm van directe amps. Het clean van de CAE amp vind ik ook geweldig.

Tristan
4 januari 2013, 16:00
Ah, voor een strakkere clean maar wel met een lekkere feel zou ik juist eerder in de richting van Vox achtige amps kijken, de Jackson Ampworks Newcastle of Newcastle 30 lijken me wat dat betreft mooie opties voor je: www.jacksonampworks.com
Deze amps zijn ontzettend licht en handzaam maar de sound die eruit komt is gigantisch driedimensionaal, 18 watt of 30 watt lijkt niet zoveel maar omdat de sound zo open en helder is en de spreiding zo groot hoor je precies alles dat je speelt.
Misschien is Mesa Boogie trouwens ook een goede optie in dit geval, een oude DC-5 of een Blue Angel ofzo, die vond ik clean altijd wel erg mooi klinken.

alfred
4 januari 2013, 19:15
Ik heb zelf al een jaartje de Two Rock Studio Pro 35.

Het clean is werkelijk fantastisch!
Het klinkt vol, warm en ook de Reverb klinkt goed.
Met de uittrekbare toonregeling kun je nog Bright,Mid en extra Bass toevoegen.
Vooral die laatste is erg gaaf!
Met een strat, single coils zit je gelijk in de buurt van het John Mayer geluid.
Als je de Gain wat verder opendraait wordt het clean wat steviger en ga je meer naar het Matt Schofield geluid.

De Silverface Princeton Reverb en de Deluxe Reverb die ik heb klinker ook lekker, maar wat softer,minder stevig van geluid.

Ik heb een tijdje terug de Two Rock Custom Reverb V3 getest en het cleane kanaal daarvan klinkt nog beter dan de Studio Pro, maar goed de CR is ook meer dan een keer zo duur.

Overigens komen er binnenkort meerdere nieuwe Two Rock's uit, o.a. de Studio pro +, met een Boost en een Tremelo.

the sure thing
4 januari 2013, 19:59
Ik heb zelf al een jaartje de Two Rock Studio Pro 35.

Het clean is werkelijk fantastisch!
Het klinkt vol, warm en ook de Reverb klinkt goed.
Met de uittrekbare toonregeling kun je nog Bright,Mid en extra Bass toevoegen.
Vooral die laatste is erg gaaf!
Met een strat, single coils zit je gelijk in de buurt van het John Mayer geluid.
Als je de Gain wat verder opendraait wordt het clean wat steviger en ga je meer naar het Matt Schofield geluid.

.

... en hoe klinkt deze amp met humbuckers? Bijvoorbeeld met een Gibson LP/ES? Of een PRS? genoeg headroom om op hoog volume cleane jazz-dingen te doen?

alfred
4 januari 2013, 20:08
Doordat je een gain regeling hebt kun je de amp goed aanpassen op single coils of humbuckers.
Ook zit er nog een Return volume op die werkt als een master.

Met een PRS Humbucker blijft het lang clean.
Veel oversturing kun je er ook niet uithalen, het is voornamelijk een clean bedoelde amp.

Ik gebruik de Two Rock alleen maar thuis dus super hoog volume heb ik niet geprobeerd.

Het beste is toch gewoon naast elkaar testen, waarschijlijk heeft Haar ook wel iets staan.
Max guitars volgens hun site ook.

StevenStrat
4 januari 2013, 21:03
Ik ben ook erg tevreden met het clean van de R40: het is prachtig! Alleen ik heb nu 2x 1x12 cabinetjes en wil er een klein topje op.... En die R40 is loodzwaar (en te groot). Ik wil een handzaam setje. Ik zoek geen Fender clean: dat is mij te "los". Ik houd enorm van directe amps. Het clean van de CAE amp vind ik ook geweldig.

mogelijkheid: je kan je R40 laten steken in een head door Leendert.


Hooks zijn idd enorm direct.

Een Fender vind ikzelf ook direct, een Two-Rock niet. Dat is waar ik zo van hou. Ze 'leven' bijna, ze reageren wat sponzig, je zit niet direct tegen de muur.



Een clean dat ik bijna even mooi vond dan TR (en mooier dan hook) was de matchless clubman head. Maar te direct voor mij.


Mijn tip dus: matchless clubman !

the sure thing
4 januari 2013, 23:35
Mijn R40 zit al in een head...

Bad Cat en Matchless allebei bij vdHaar uitgeprobeerd, maar klonk pas lekker op een te hoo volume. Bij een te laag volume vond ik ze te droog.

EDIT: ik ga binnenkort maar eens langs bij vdHaar!

tillens
5 januari 2013, 15:31
Ik heb de matchless clubman en de mesa blue angel! De clubman is prachtig clean, heel 3d soundend. Plus 1 dus voor Steven Strat! Daarnaast sluit ik me aan bij Tristan. Een blue angel heeft een prachtige bouw, goede clean amp die je amper over z'n nek krijgt. 6v6 en el 84 kun je uit kiezen maar je kunt ze ook combineren! Ik heb de head, erg schaars dat wel.

Tristan
5 januari 2013, 16:07
Nog even een bump voor Jackson Ampworks dan, als de Bad Cat en Matchless amps je te droog zijn is dat misschien toch wel wat voor je, ze hebben ze bij Guitar King in Boekel. www.guitarking.nl
Het is altijd de moeite waard om daar even langs te gaan want ze hebben mooie testruimtes en een sloot aan amps, bijna alle Hooks (inclusief de Little Lenny) hebben ze daar op voorraad.
Een Matamp of oude stijl Orange zou ook nog wat voor je kunnen zijn bedenk ik me net, een Hiwatt is dan waarschijnlijk weer te droog als ik het goed inschat (die vond ik zelf ook een beetje stug).

the sure thing
5 januari 2013, 17:23
Oude orange is qua clean ook super. Jackson amps is ook een optie, maar sommigen hebben geen reverb? Andere genoemde opties: dat zijn 2 of 3 kanaals amps, dan kan ik mijn R40 net zo goed houden. Die klinkt toch veel beter :-p

Tristan
5 januari 2013, 20:18
Ik heb er overheen gelezen dat je graag reverb wil, Orange en Jackson Ampworks hebben dat inderdaad meestal niet, naar mijn mening hebben ze dat ook niet nodig. :D
Het limiteert natuurlijk wel weer je opties.
De Mesa Blue Angel is naar wat ik me kan herinneren wel een single channel amp.

the sure thing
5 januari 2013, 20:46
Stond de mesa blue angel er niet om bekend op op hoog volume "harsh" oftewel kil te worden?

allochthomas
5 januari 2013, 20:56
Ik heb zelf tijdens de zoektocht naar een geschikte versterker een HOOK captain geprobeerd. Fenomenaal maar wel eigenwijs, maakte niet uit wat je er in stuurde, hij bleef klinken als een HOOK

Lexvandoef
6 januari 2013, 15:39
Ik heb zelf tijdens de zoektocht naar een geschikte versterker een HOOK captain geprobeerd. Fenomenaal maar wel eigenwijs, maakte niet uit wat je er in stuurde, hij bleef klinken als een HOOK

Tja, hij heeft duidelijk een karakter waar je van moet houden, maar elke gitaar die ik door mijn Captain 34 stuur behoudt heel goed zijn eigen karakter en ook nukkigheden, dat direct transparante met eigen sausje kan erg killing zijn, maar ook geweldig. Je moet er wel mee om kunnen gaan en er van houden. :)

@TST: Ik speel nu in de band ook op een Matchless Phoenix achtige (tijdens repetities en kleine gigs) en die heeft ook een heel erg direct, 3D achtige karakter. Qua voicing anders dan mijn HOOK, maar qua directheid en feel wel net zo lekker. Maar goed, die Matchless dingen zijn ook ontiegelijk zwaar, dus daar schiet je niet zoveel mee op denk....

tillens
11 januari 2013, 12:08
Stond de mesa blue angel er niet om bekend op op hoog volume "harsh" oftewel kil te worden?

Ik kan beamen, dat is dus niet zo. Je mag em best komen beluisteren als je wilt.

ateng
12 januari 2013, 14:12
Even off topic... beschrijf is ff hoe een versterker 3D klinkt. Dat een versterker stug, direct, hifi of clean met belletjes kan klinken kan ik nog snappen maar 3D?

Tristan
13 januari 2013, 01:13
Ik associeer dat met een breed geluid, alsof de ruimte als het ware gevuld wordt met de sound uit de amp, de ene amp heeft dit veel meer dan de andere.
Sommige mensen associeren het denk ik ook met een geluid dat heel aanslaggevoelig is, dus dat je als je zacht aanslaat bijna een soort compressie hoort, bij harder aanslaan hoor je de volle dynamiek en als je nog harder aanslaat dan vlakt de sound weer een beetje af qua dynamiek maar wordt het geluid voller.
Mijn Marshall 2061X is een 20 watt ampje, maar als ik het dingetje op 2 heb staan zeggen de geluidsmensen bij veel podia al dat het behoorlijk stevig is, dat is feitelijk denk ik niet zo maar de sound is zo puur en vult de ruimte op zo'n manier dat er niet veel van nodig is.
Een echt goede amp moet dit naar mijn mening ook hebben en dan zonder dat het geluid schel, vervelend of op een andere manier storend wordt.

heavy-metal-thunder
13 januari 2013, 18:59
Neem een fender twin reverb of een deluxe reverb RI bijvoorbeeld ? Waarom een Hook ?

inderdaad. ik heb nog niet zolang een Hook captain 6L6. mooi, organisch, dynamisch clean. Tot ik er eergisteren mijn Fender Vibrolux (begin jaren 70) naast zat.... met een goed Stratje, ik kan me echt niet veel beter clean voorstellen.

Brum
13 januari 2013, 19:01
Ik geloof eigenlijk ook niet zo in zoiets als 3D geluid uit een versterker... Bepaalde frequenties zijn gewoon duidelijker hoorbaar is mijn overtuiging en dan is het ook nog eens afhankelijk wat van stijl muziek, het geluid van de rest van de band, de rest van je apparatuur, speakers/speakerkast/bouw van een combo, enz. Waarom snijden veel Marshalls zo makkelijk door de mix? Ik denk dat dat is omdat het hoog-midden gebied nogal prominent aanwezig is, zeker bij de plexi-achtigen. Maar dat heeft mijns inziens niet zoveel te maken met zoiets als 3D geluid. Then again, iedereen ervaart het op zijn/haar manier uiteindelijk.

the sure thing
13 januari 2013, 20:15
inderdaad. ik heb nog niet zolang een Hook captain 6L6. mooi, organisch, dynamisch clean. Tot ik er eergisteren mijn Fender Vibrolux (begin jaren 70) naast zat.... met een goed Stratje, ik kan me echt niet veel beter clean voorstellen.

Ik ben niet op zoek naar Fender clean, hoe prachtig ook. Het moderne clean van Hook, matchless, bad cat, two rock enz. vind ik persoonlijk mooier, beter bruikbaar voor in een band. Daarnaast reageert dit imho beter op pedalen.

arjanb01
13 januari 2013, 20:19
De fender amp die slecht reageert op pedalen moet ik nog tegenkomen. Wel is het zo dat fenders wat losser zijn, minder strak dan moderne amps als engl, matchless etc....

the sure thing
13 januari 2013, 21:11
... Bijna alle oude buizen-Fenders zijn toch kieskeuriger mbt overdrive en distortionpedalen dan moderne boetiek-buizenamps.

heavy-metal-thunder
13 januari 2013, 22:38
... Bijna alle oude buizen-Fenders zijn toch kieskeuriger mbt overdrive en distortionpedalen dan moderne boetiek-buizenamps.


dat vind ik ook wel, ja. niet alles gaat er goed op, kan soms wel vies klinken. Een tubescreamer vb, klinkt toch direct anders op de captain dan op mijn Vibrolux.

VDB
13 januari 2013, 23:49
Al eens aan Dr Z amps reeks gedacht?

Pepe
14 januari 2013, 00:02
... Bijna alle oude buizen-Fenders zijn toch kieskeuriger mbt overdrive en distortionpedalen dan moderne boetiek-buizenamps.

Het kan die generalisatie niet maken maar mijn hollow body P90's zijn vrij kieskeurig en mijn vintage Fender handelen dat vrij elegant af terwijl de Matchless daar niet echt blij van wordt.

kassie
14 januari 2013, 16:36
Even off topic... beschrijf is ff hoe een versterker 3D klinkt. Dat een versterker stug, direct, hifi of clean met belletjes kan klinken kan ik nog snappen maar 3D?

Het wordt wel eens omschreven dat bepaalde designs een natuurlijke reverb weergave hebben. Mijn Marshall Silver Jubilee heeft dat totaal niet. Zo vlak als een deur, mijn DIY Trainwreck Express clone heeft dat wel. Geen fx loop en een simpel circuit, maar heeft wel die 3d klank.

Chris Winsemius
14 januari 2013, 16:46
Geen Mojo maar crispy clean....dat klinkt als Novanex...
:)
ah, vintage made in ze nethurlands solid state!!!!!!!
Ooit een ex-medewerker van dat bedrijf meegemaakt

ateng
15 januari 2013, 00:42
Het wordt wel eens omschreven dat bepaalde designs een natuurlijke reverb weergave hebben. Mijn Marshall Silver Jubilee heeft dat totaal niet. Zo vlak als een deur, mijn DIY Trainwreck Express clone heeft dat wel. Geen fx loop en een simpel circuit, maar heeft wel die 3d klank.

Maar wat is die 3D klank dan en hoe klinkt het? Dat je Marshall vlak klinkt kan ik nog snappen maar 3D?

kassie
15 januari 2013, 02:51
Maar wat is die 3D klank dan en hoe klinkt het? Dat je Marshall vlak klinkt kan ik nog snappen maar 3D?

't valt het best te omschrijven als een lichte reverb of chorus achtig iets... Ik noem het zelf geen 3d overigens. het is dus niet echt een klank. Zou vaak te maken hebben met speaker/kast/ en de kamer. Maar ik ervaar het dus ook bij een losse speaker op mijn vloerbedekking. Wordt vaak ervaren in simpele circuits (vox ac15, oude fenders, trainwreck)... die dus ook erg dynamisch zijn op je aanslag, je hoort dus zeg maar meerdere harmonische frequenties opstapelen en die reageren op een dusdanige manier met elkaar dat er een soort subtiel reverb/stereo/chorus/3d dan wel ruimtelijk effect komt. Het komt er gewoon op neer of een versterker droog klinkt van zichzelf of niet. Makkelijke test is om op v1 te tikken.. bij mijn express clone hoor ik duidelijk een soort van lichte galm, bij mijn jubilee niet. Maakt het overigens uit? Niet veel. Maar het zogenaamde 3d effect is geen snake oil.

http://www.thegearpage.net/board/archive/index.php/t-828415.html

Pepe
15 januari 2013, 09:59
Tis vooral, zoals Kassie zegt, een kast ding wat mij betreft, dat het geluid de ruimte rondom vult. In tegenstelling tot kasten die het geluid als een straal projecteren. Het is wat anders dan droog/nat, dat wijd ik dan weer meer aan de amp. Maar het is mijn definitie, ik heb daar niet over hoeven stemmen.

the sure thing
23 januari 2013, 13:33
BUMP! Maandagavond laat kwam ik thuis en zag op MP een 2e hands Little Lenny.... NOg geen 60km bij mij vandaan!!! Zojuist opgehaald..... PICS!!

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/HookLL5_zps8ef49931.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/HookLL4_zps4a81331b.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/HookLL3_zpscff42795.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/HookLL2_zps95a2e776.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/HookLL1_zps43915069.jpg

the sure thing
23 januari 2013, 13:35
Net even op gespeeld (niet op mijn eigen speaker, maar een kastje van iemand anders): DIT DING BLIJFT CLEAN!! Ook op hoog volume. EN ook met humbuckers. Prachtig modern clean, goed veelzijdig instelbaar.