PDA

View Full Version : Gezocht: Leraar(es) om pentatonische schaal/toonladders te leren!



Jorikm
3 januari 2013, 19:18
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een tijdje mijn gitaar weer van het stof ontdaan en ben nu weer serieus bezig met gitaarspelen.
Echter ben ik bang dat ik weer op hetzelfde probleem stuit als die van 2 jaar terug, waardoor ik uiteindelijk met spelen ben gestopt. Mijn kunnen blijft nu een beetje hangen bij het leren van tablatures en ik wil graag wat meer over de pentatonische schaal en toonladders leren.
Is er misschien iemand die mij, dan al niet via internet/msn(wordt dat ook nog eens gebruikt) of iets dergelijks, het een en ander kan bijbrengen wat betreft deze dingen? Ik heb internet al afgezocht maar komt steeds bij een aantal willekeurige toonladders maar dan kan ik er nog niets mee, hoe ik ze moet gebruiken e.d.

Reageren mag in deze thread maar ook via PM! :)

Jorik.

JimiDylan
3 januari 2013, 23:04
-=Jeroen=- heeft in het sub-forum speeltechnieken en theorie een heel topic met een vrij goed overzicht en dito uitleg over van alles en nog wat, waaronder pentatonische toonladders. Zie daarvoor dus: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?80690-Mijn-Lessen-Toonladders-(barr%E9)-akkoorden-harmonieleer-en-meer

Mocht je echt nog specifieke vragen hebben kan je me eventueel altijd een pm sturen ;-)

Jorikm
30 januari 2013, 06:54
Thanks JimiDylan! Ga dat topic even goed bestuderen! Mochten er nog vragen zijn dan hoor je het wel! Jorik