PDA

View Full Version : behringer v amp 2



witterwit
3 januari 2013, 18:06
Hallo allemaal, wie kan er iets negatiefs en of positiefs vertellen over de v amp 2 ?

arcane
3 januari 2013, 18:09
tja dat ding is echt enorm verouderd. Inmiddels zijn er veel betere modellers verschenen. Ik zou het ding laten liggen.

witterwit
3 januari 2013, 18:11
wat is een beter model?

kunk
3 januari 2013, 18:47
Heb een geupgrade V-Amp1 die ik nog steeds regelmatig gebruik.
Heb de line out aangesloten op de line in van mijn computer. De line out van de computer heb ik op een oude Akai stereo set aangesloten met B&W luidsprekers en dat klinkt echt niet verkeerd.
Vooral voor het maken van opname's via de computer dus ook erg handig.

Met andere woorden als je voor een paar centen iets zoekt voor thuis en niet al te hoge eisen stelt kun je er veel plezier aan beleven.
Wat betreft de kwaliteit van de V-Amp, heb dat ding al meer dan 10 jaar en werkt nog steeds 100%.:ok:

arcane
3 januari 2013, 22:30
wat is een beter model?

Waar wil je het voor gebruiken?

Useless
4 januari 2013, 12:54
Heb hem ook gehad en vond hem zeker niet slecht ( voor het geld )
Kan je nu wel 2dehands zeer goedkoop kopen, denk ik.

arcane
4 januari 2013, 15:55
Heb hem ook gehad en vond hem zeker niet slecht ( voor het geld )
Kan je nu wel 2dehands zeer goedkoop kopen, denk ik.

Ik heb zelf de v-amp pro gehad (dat is de 19" rack versie van de v-amp 2). Dat was zo'n dikke 10 jaar geleden denk ik. Toen vond ik het wel goed klinken, maar inmiddels weet ik wel beter. Als je er erg goedkoop kunt aankomen is er op zich niets mis mee, maar ik zou er niet teveel geld aan uitgeven.

harrie-beton
4 januari 2013, 19:13
maximaal 30 euro, de v-amp2 is een toenmalige kloon van de pod 2.0 - klinkt ook net zo en in 2001 was dat redelijk. Er zijn inmiddels betere apparaten voor het geld. Denk aan de nieuwe generatie pod (xt - x3 en nu de HD), tonelab, zoom, boss gt8 / gt10.


Op marktplaats staan er een paar voor +50 euro, die moet je laten liggen.

witterwit
9 januari 2013, 12:49
maximaal 30 euro, ik heb inderdaad een paar tientjes gegeven voor een v amp die amper gebruikt is. het gaat mij ook zuiver om de effecten die het aan boord heeft. je zult toch altijd het verschil blijven horen tussen modelling en het echte buizengeluid. als je echter in een rijtjeswoning zit kun je niet een buizenversterker lekker laten vervormen op een aanvaardbaar geluidsvolume. buren etc.

Napoje
9 januari 2013, 13:25
d'r zit hoor een leuke dubbele footswitch bij die je ook gewoon op versterkers kan gebruiken.

harrie-beton
9 januari 2013, 14:15
De v-amp is niet beroerd. Als je een computer hebt met MIDI input kan je een editor downloaden om de patches te bewaren en instellen. Je gitaar wordt er niet MIDI van maar je kan de effecten dan sneller programmeren.
Zal wel op leeftijd zijn en weet niet of je het gaat lukken onder Windows Vista of hoger. LINK editor: http://www.behringer.com/EN/support/V-Amp-Downloads.aspx