PDA

View Full Version : Gsystem: reparatie



Veekeren
3 januari 2013, 12:08
Via Ebay heb ik een Gsystem aangeschaft. Geweldig apparaat vind ik, helaas echter heeft de verkoper een aantal serieuze gebreken niet vermeld. Door mij lang genoeg aan het lijntje te houden heb ik uiteindelijk geen zaak kunnen maken... Paar keer beloofd te betalen, maar niet gedaan. Ik heb er niet goed genoeg op gezeten. Heb ik ook weer van geleerd, maar gevolg is dat ik zelf een reparatie zal moeten bekostigen.


De problemen zijn niet heel ernstig. Het gaat om een patchknop die wél werkt, maar niet meer vast zit, en een patchknop die zeer slecht tot niet reageert. Ik denk dat met het vervangen van de 2 pots, en bij 1 dus de knop vast zetten, het wel verholpen is.

Nu heb ik gevraagd bij "Music Service Center", volgens de site van TC Electronic de Nederlands reparateur, wat het ongeveer zou kosten. Antwoord was 125-150 euro als het slechts bij het vervangen van 2 potjes zou blijven, ongerepareerd retour minimaal 60 euro. Beide prijzen zijn ook nog eens zonder verzending en BTW.

Ligt het aan mij, of is dit toch wel schaamteloos veel? Ik hoop altijd dat bij high end gear de toegevoegde waarde ook zit in de after sales gaat zitten, niet dat after sales ook een bron van substantiele winst is. Wellicht is dat naïef van me :)

Hoe dan ook... heeft er iemand een idee voor een andere oplossing voor me? Wellicht kennen jullie iemand in de omgeving Den Haag / Rotterdam die zoiets ook zou kunnen repareren. Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten, ik wil best betalen, maar dan wel in alle redelijkheid :)

patrick0108
3 januari 2013, 14:46
Waarom geen contact meer met de verkoper?? Ik neem aan dat je getest heb of het eea overeengekomen ben.

Volgens mij weet je precies wat de verkoper vermeld heeft en wat niet, Dus lijkt het mij redelijk dat je verhaal gaat halen voor de niet gemelde defecten.

Als de verkoper redelijk is kom je er wel uit denk ik zo, Zo niet TERUG BRENGEN En niet geheel onbelangrijk GELD terug.
Tegenwoordig laten we ons te gemakkelijk in de maling nemen, om die reden haal ik vrijwel alles op en zorg voor voldoende contact gegevens.

Bij twijfel ga ik terug en heb al meerdere malen meegemaakt dat de koop niet door ging omdat ik nu eenmaal niet ga balen maar ik kom terug!!!!

Ik heb geen bezwaar tegen een defect maar niet melden is vragen om problemen.

Dus voordat je hem uit handen geef voor reparatie zou ik even contact opnemen met de verkoper en je wensen kenbaar maken om tot een oplossing te komen. LAAT HET ER NIET BIJ ZITTEN.

Veekeren
3 januari 2013, 14:57
Thanks voor je reply Patrick, maar op de verkoper hoef ik niet meer te rekenen. Ten eerste woont hij in het buitenland (zoals ik zei via Ebay aangeschaft), ten tweede reageert hij al lange tijd niet meer. Ik heb de Gsystem al een tijd in gebruik, en eigenlijk het hele gebeuren met die verkoper achter me gelaten. Ik heb dat verkeerd afgehandeld, ik kan nu niks meer beginnen.

Ik zou zoiets nu ook never meer via Ebay aanschaffen. Op het moment van aanschaf had ik al een tijd gewacht op een Gsystem op Marktplaats, helaas kwam die maar niet. Toen maar via Ebay geprobeerd. Iets wat meestal prima gaat, nu echter niet...

Dirk_Hendrik
3 januari 2013, 16:30
Ja, TC is inderdaad schandalig duur. Nou zijn die "potjes" geen pots maar rotary encoders en dus iets duurder maar in geen verhouding tot de 150 euro die je noemt. En 60 euro voor niets doen smaakt ook wat vies. Intussen rekenen aan-huis servicediensten soortgelijke bedragen als "voorrijkosten". Van zo'n bedrag rijd ik eeen week naar werk en terug....

Ik wil met liefde voor je aan de slag maar zit niet in de regio die je noemt. Je zou even met forumlid Cluseau contact op kunnen nemen. Die kan dit best en mag me PM-en als het gaat om de juiste rotary's vinden. Moet ik weer even door oude mail graven wat ik indertijfd gebruikte voor zo'n klus.

Voor die brakkke knop,
TC online benaderen waar je zo'n knop kunt krijgen (en "liegen" dat het bij de TC verkopende muziekwinkels niet lukt (dat lukt ook niet want Music Service Center reageert nooit)) . Vergeet niet in de registratie je adres op te geven. Goeie kans dat ze em je gratis toesturen.

Veekeren
3 januari 2013, 16:54
D_H, je zit aan je limiet op priveberichten! Stuur me anders je prive mail als je wilt.

Dirk_Hendrik
3 januari 2013, 18:48
opgeschoond ;)

patrick0108
3 januari 2013, 18:51
mooi aanbod zo van DH... komt er toch weer op neer dat we iets langer moeten sparen ipv geloven in de special price op de div sites:strat:

Veekeren
3 januari 2013, 22:11
Yes, ben heel blij met DH :)

Verder was het me niet eens zo om de prijs te doen toen. Oke, wel ten opzichte van de nieuwprijs, maar ik heb er voor een 2ehandsprijs niks geks voor betaald. Er werd alleen in Nl niks aangeboden.

Maar ach, het heeft wat frustratie en moeite extra gekost, maar als het niet al te erg tegen zit heb ik uiteindelijk nog altijd significant minder dan de nieuwprijs betaald :) Komt goed!

patrick0108
3 januari 2013, 22:25
mooi:ok: opgelost zo, Ik had vd week nog een ad op MP daar ik een controler zocht, reakties genoeg alleen filter ik gelijk (sorry voor degene met de goede bedoelingen) alle ad's eruit die maar net een paar dagen lid zijn. Verder heb ik in ondertussen leuke contacten opgebouwd bij div kleine gitaar zaken waar je leuk zaken kan doen met een flinke korting waar het kan... Met als voordeel dat ik 90% van de nieuwprijs terug kreeg voor div effecten die ik binnen een jaar weer terug bracht