PDA

View Full Version : Probleem met Boss GT-10 op 4 CM



RonnyV
3 januari 2013, 08:56
Beste mensen,

Ik heb mijn GT-10 altijd gebruikt als preamp en sloot deze aan op de return van de fxloop van mijn Bugera 333XL. Dit klinkt lekker maar nu ik een nieuwe gitaar heb (Fender Road worn player hss) en deze super goed klinkt met de kanalen van mijn versterker wilde ik de 4 kabel methode eens gaan gebruiken van mijn GT-10.

http://gyazo.com/485d68fbe772352e988802e301db852c.png

Hiermee heb ik de mogelijkheid om effecten zowel voor als achter de "send" in mijn fx loop te zetten. Dus distortions, compressors etc ervoor en chorus, reverb etc er na.

Ik loop echter tegen het volgende probleem aan.... het klinkt alsof mijn gt-10 mijn guitar input van mijn amp te hard instuurt.... Op clean hoor ik niks geks (mijn versterker heeft een 100% clean kanaal welke niet overstuurt) maar op mijn drive kanalen op de amp gaan de wat hogere noten noisy klinken... alsof er een soort van digital clipping ontstaat... of mijn input dus te hard word ingestuurd...of mogelijk dat de output van mijn gt-10 te veel treble meeneemt... maar alles staat op neutraal ingesteld...
Gebruik ik de 3 cable method... dus mijn effecten allemaal na de preamp en mijn gt-10 dus enkel via de fx loop aangesloten van mijn amp, dan heb ik dit probleem niet...
Het doet zich dus enkel voor wanneer de GT-10 op mijn amp input zit aangesloten...

Ik heb al gespeeld met return en send volume op zowel mijn amp als mijn gt-10 maar hiermee los ik het ook niet....
Kortom... ik heb geeeen idee...

Iemand hier ervaring mee?

RonnyV
4 januari 2013, 09:00
Niemand ervaring mee? ;-)

DarknessAwaits
4 januari 2013, 09:18
De enige suggestie die ik kon bedenken heb je al uitgevoerd: input gain aanpassen.

Misschien kun je, als het hier verder stil blijft, ook je vraag eens op het Boss forum posten? Dat hebben ze vast wel, dan vergroot je in ieder geval je kansen.

Succes!

edje kadetje
4 januari 2013, 10:10
De enige suggestie die ik kon bedenken heb je al uitgevoerd: input gain aanpassen.

Misschien kun je, als het hier verder stil blijft, ook je vraag eens op het Boss forum posten? Dat hebben ze vast wel, dan vergroot je in ieder geval je kansen.

Succes!

ja er is een boss forum speciaal voor gt-gebruikers. Er is een uitgebreide sectie voor 4cm.

hier de link:
http://www.bossgtcentral.com/forum.php

RonnyV
4 januari 2013, 11:50
Thanx! ik heb daar even rond geneusd... maar kan geen verklaring vinden... mogelijk de kabels... ze adviseren 3 meter... ik gebruik 6 meter... maar daar zal het niet aan liggen... Ik ga het wel even testen natuurlijk.

Ik zoek rustig verder :)

DarknessAwaits
4 januari 2013, 12:31
Langere kabels betekend uiteindelijk minder signaal (of je het gaat merken is een tweede). Lijkt me niet dat het daaraan zal liggen.