PDA

View Full Version : Nut / topkam verwisselen



Negative K3 fan
19 juni 2003, 19:57
Ik heb nu een gore plastic topkam (wil graag been), zijn die krengen zelf makkelijk te verwisselen? Iemand ervaring of moet ik het gewoon laten doen.

ben???
19 juni 2003, 20:03
kweenie hoe t met elektrische zit...

op me akoestische zit ie gewoon los, hij was er af gevallen toen ik me hals schoonmaakte

wietse
19 juni 2003, 20:28
meestal zit ie vastgeplakt effe voorzichtig wrikken met een kleine schroevendraaier eronder of met een tang krijg je ze meestal gemakkelijk los.
moet je wel zorgen dat je nieuwe topkam precies even hoog is als de oude anders krijg je problemen met je afstelling.

hansoonk
19 juni 2003, 23:20
Ik denk niet dat het echt makkelijk is, maar wel te doen. Als je een topkam koopt, dan is het een recht stukje been, waar je zelf de snaren in moet vijlen. Dat is een precies werkje. Bij de verschillende gitaarbouwers kun je setjes vijlen (6 verschillende maten) en mallen kopen. Je bent dan wel een bult geld kwijt en volgens mij heb je dat niet echt nodig. Ik denk dat je met een goede vijl en een goede mal (de oude kam??? en een 3 mm dik plaatje tussen de kam en de eerste fret) een heel eind komt.

Matje
20 juni 2003, 07:02
Ik denk niet dat het echt makkelijk is, maar wel te doen. Als je een topkam koopt, dan is het een recht stukje been, waar je zelf de snaren in moet vijlen. Dat is een precies werkje. Bij de verschillende gitaarbouwers kun je setjes vijlen (6 verschillende maten) en mallen kopen. Je bent dan wel een bult geld kwijt en volgens mij heb je dat niet echt nodig. Ik denk dat je met een goede vijl en een goede mal (de oude kam??? en een 3 mm dik plaatje tussen de kam en de eerste fret) een heel eind komt.


volgens mij is het dan dus goedkoper om het te laten doen, weet je ook zeker dat het goed gebeurd.

Lacrymosa
20 juni 2003, 08:51
er zijn ook topkammen te verkrijgen die al ingeveild zijn

CheerS!!

wietse
20 juni 2003, 14:59
er zijn ook topkammen te verkrijgen die al ingeveild zijn

CheerS!!

ik koop ze tenminste ook altijd al kant en klaar ,maar dat zijn plastic weet niet hoe dat met been is.