PDA

View Full Version : Fender Blues Deluxe i.c.m. Line 6 PodXT



sandert1978
3 januari 2013, 08:30
Ik speel sinds ruim een jaar (live en rep) over een Fender Blues Deluxe 40 watt buizencombo. Ik gebruik een aantal pedalen(TS9, Boss DD5, booster en een Vox Satchurator) om mijn geluid mee te kleuren en 'that's it'. De meest gebruikte gitaren zijn 2 Fender Strats, Epiphone Sheraton en 2 Ibanez gitaren. Een superset-up en makkelijk om te verplaatsen en werkt voor mij in 9 van de 10 gevallen.

Nu heb ik nog een PodXT (1e gen) heb liggen, die ik steeds weer vaker pak sinds ik een nieuwe Ibanez Prestige heb gekocht, omdat de gitaar vraagt om gains en drives en effecten die ik uit mijn Fender combo en pedalen niet kan halen, zeker niet thuis.

Nu heb ik een tijdje terug al een Vox Satchurator gekocht om i.c.m. de Epi of strats een Marshall-achtige drive te halen. Dit lukt prima voor de meeste van onze rock-songs, maar soms wil je meer...

Om nou niet weer een nieuwe amp te gaan kopen, omdat ik hem a) voor het meeste werk niet nodig heb en b) het 'gitarenpotje' volgens mijn vriendin wel weer even leeg is nu er een kleine is, wil ik gebruikmaken van wat ik heb.

Zijn er forumleden die ervaring hebben met een PodXT of vergelijkbare variant qua modeling over de poweramp van een Fender buizencombo? En ook op hoge volumes, dus live en in oefenruimte. Ik weet dat een Ibanez Prestige over een Fender tweedversterker nou niet de meest voor de hand liggende combi is, maar voor die ene van de 10 keer;)

Ik wil de (mono)output van de PodXt dus direct in de eindtrap (FX return) van de Fender prikken omdat ik dan volledig gebruik zou maken van de mogelijkheden van de Pod en de buizen eindversterkig van de Fender heb zonder preamp. Of zijn er andere interessante (aansluit)mogelijkheden?

Morgen wil ik het sowieso op hoog volume in de oefenruimte uitproberen, maar hoor graag of er nog tips zijn.