PDA

View Full Version : Raadsel



Fietsbel
3 januari 2013, 07:22
Hoi, ik neem nu al 6 jaar op en mn apparatuur wordt steeds leuker. Gister een semiackoestische gitaar gekocht. Deze plug ik in in mijn KORG. Mn zang neem ik gelijktijdig op via computer (emu geluidskaart). Na opname importeer ik de gitaartrack in NTrack en zet hem onder de zang. Dit heeft altijd prima gewerkt.
Vannacht power aan laten staan van zowel Korg als computer.
De opname van de Korg is iets sneller........geen grapje.....of die van de computer is te langzaam.... De tracks passen niet meer op elkaar.
Of is de korg zo slim dat hij een snoer storing oppikt door gewoon in die 100e seconden even niet te recorden omdat hij geen input krijgt?

Heeft iemand dit ooit gehad of denkt iemand te weten waar dit aan ligt?

Ik baal eigenlijk best wel. Ik kan niet meer opnemen. :zz::dontgeti:

Grtn marjan

peter_heijnen
3 januari 2013, 08:39
Is de korg echt sneller (maw als je beide gelijk zou starten loopt ie dan steeds verder uit), of 'begint ie eerder' en loopt ie dan steeds datzelfde verschil vooruit?

paulusdeBKB
3 januari 2013, 09:35
En over wat voor KORG hebben we het hier?

Fietsbel
3 januari 2013, 14:01
D888 Korg digital recording studio.

Ik neem op mn computer een wave file op, gelijktijdig heb ik mn gitaar in de Korg in geplugd.
In Ntrack voeg ik deze wave files samen en gewoonlijk lopen ze gelijk.

Nu niet meer. Als de wavefiles in het begin gelijk lopen dan lopen ze 2 minuten later niet meer gelijk. De opname track van de korg is ietsje korter (of de track van de computer is langer ).

Ik heb de nacht ervoor de power aan laten staan. Ik vraag me af of dat iets beschadigd kan hebben of wat het anders kan zijn ?

Fietsbel
3 januari 2013, 14:30
Yeah! Het had idd met de power te maken. Ik leef hier met 110 volt. En mn korg had ik op blokje staan dat 110 naar 220 transformeert. Dat blokje kan er niet tegen als hij te lang op stroom zit. Die heb ik er tussen uitgehaald en nu loopt weer gelijk. Ben helemaal blij, yeahhh!!! Bedankt voor poging tot meedenken.
Vanavond nog een keer testen of ik voorbarig blij (nu ochtend hier en ruime minuut opgenomen) ben maar het lijkt er op :)!:)

paulusdeBKB
3 januari 2013, 14:37
Een nacht de power aan laten staan zou onder normale omstandigheden niets mogen beschadigen.

STAP 1: speel een liedje af van een CD-speler en neem dat op met zowel de Korg en de PC (ze nemen dus precies hetzelfde materiaal op).
STAP 2: zet de tracks onder elkaar in Ntrack en bekijk welke tracklengte overeenkomt met de tracklengte van de CD zelf. Die track is dus goed. Als blijkt dat de pc ernaast zit, kun je eens kijken of een herinstallatie van Ntrack helpt. Is het de Korg, dan zou ik hun serviceafdeling eens bellen.

Wellicht ten overvloede: je manier van opnemen klinkt me nodeloos complex in de oren. Waarom neem je niet alles op op 1 apparaat?

paulusdeBKB
3 januari 2013, 14:39
Kijk dat komt ervan als ik traag ben met mijn posts... de geschiedenis haalt me in :-)

Fijn dat het weer lijkt te werken, succes !

Fietsbel
3 januari 2013, 14:49
Ja, ik weet dat het onbenullig (en lastig!) is. De reden dat ik het toch zo doe is dat ik alleen op de Korg multitracks kan opnemen. Dus inderdaad , daar zou ik mn mic in moeten pluggen. Ik heb een goede mic en die klinkt echter super als ik hem met de emu geluidskaart opneem. Op de korg vind ik de zang opname kwaliteit zozo met die microfoon (rode ntk).
Bedankt Paulus de boskabouter :)!