PDA

View Full Version : Element kaduuk??



Robert&Co
2 januari 2013, 17:21
Goeiedag,

Vanmiddag was ik van plan om even versterkt te spelen, dus hup, kabels erin en spelen maar!
Op een gegeven moment viel het me op dat volume minder werd, en ik zit zo wat aan de knoppen van m'n elementje te draaien, begint het lampje van de batterij te branden, en 2 tellen daarna was ie dood.
Nu gaan batterijen uiteraard leeg, maar deze zit er nog geen 2 week in.
Ik heb de batterij er uit gehaald, even 'geproefd' en er zit sowieso nog voldoende stroom in.
Maargoed, ik dacht een nieuwe batterij er in en weer verder spelen.. Mooi niet dus..
Ik krijg het element met geen enkele mogelijkheid aan de praat, ook niet met nieuwe batterijen (heb 2 x een nieuwe er in gedaan)

Het gaat hier trouwens om een Fishman Aura Pro acoustic pickup.

Heeft iemand van jullie een idee wat er loos is of ook zoiets heeft meegemaakt??

Groeten Robert

Fingerpick
3 januari 2013, 00:05
Zitten de kabeltjes nog op hun plaats?
Misschien even een mailtje naar Fishman sturen...?

Robert&Co
4 januari 2013, 13:27
Ben vanmorgen even bij een gitaardokter geweest.
En nu blijkt dat er ontzettend met de elektronica is geprutst!
Er is gesoldeerd op plekken waar het helemaal niet hoort, het aluminiumlaagje op de piëzo is er af gehaald (waarschijnlijk toen de brug geveild is) en zo kan ik nog wel even doorgaan..
Het element wordt nu onderzocht door een elektro-man, aan de hand daar van maar even verder kijken..
En zo wordt de gitaar die ik voor zo'n scherpe prijs gekocht heb toch nog weer duur.
Een nieuw Aura Pro element zit op 575 euro, die prijs/kwaliteit verhouding klopt in mijn ogen bij lange na niet. Mocht ie toch niet meer te redden zijn dan komt er een andere in.
Kan iemand me een ander goed element aanbevelen? Denk dat ik voor 300 toch wel een goed element kan krijgen?

LaurentB
4 januari 2013, 18:28
300 euro voor een element??? Ik heb een Fishman Infinity Matrix (of zoiets; waar sláán die namen op?) voor circa 100 euro gekocht voor mijn Crafter. En dat is een heel behoorlijk element. Of is die 300 euro inclusief inbouwkosten? Maar dan nog, dat is bizar.

Robert&Co
4 januari 2013, 19:56
Haha ja idd, ze verzinnen mooie namen he..
Maar die 300 is wat ik maximaal wil uitgeven aan een element, als het goed en goedkoper kan is natuurlijk alleen maar beter!
Ik weet alleen nog niet, mocht er een ander element in moeten, wat ik er dan in wil.. zodoende mijn vraag of iemand misschien iets kan adviseren :)