PDA

View Full Version : Suggesties brugelement Tele



Raffel
2 januari 2013, 11:56
Hoi,

Ik wil het brugelement in mijn LC Comet gaan vervangen (rosewood nek) door een ander element, met name omdat ik van het icepick hoog af wil. Eisen: Twang maar wel veelzijdig (voor classic rock covers, blues rock en moderne leads), mag dus een beetje modern klinken. Moet niet te noisy zijn met wat meer gain (vandaar de AreaT in onderstaande lijstje)

Opties die ik tot nu toe heb gezien:

- Dimarzio AreaT
- Dimarzio Twang King
- SD Jerry Donahue

Ik neig nu naar de Jerry Donahue's maar ze zijn wel een beetje aan de prijs voor een single coil als je het mij vraagt.

Toch een goede investering? Andere suggesties?

zjanke
2 januari 2013, 13:36
Ik heb er een SD Quarterpounder inzitten. Ik weet niet precies waar je vandaan komt, maar je mag mijn gitaar wel een keer uitproberen.

Bernardduur
2 januari 2013, 14:40
De twee die ikzelf veel gebruik:
- Lindy Fralin blues specials; beetje overwound met daardoor minder hoog en meer mids. Twang en tele karakter met nog steeds een goede definitie en meer rock georienteerd.
- Bare Knuckle blackguard flat 50's; goede breed geluid die voor veel dingen inzetbaar is

Outline
2 januari 2013, 15:33
Ik sta op het punt om een setje Twang King's (nog nieuw in de verpakking, don't ask) op te ruimen. Indien dat je keus wordt: PM me maar.

TopRob
2 januari 2013, 16:35
Ik heb al een paar jaar een Seymour Duncan STL-2, oftewel "Hot for Tele" in de brug van mijn Comet (en een STR-2 in de halspositie). Deze pickup klinkt prima, ook met flink wat gain klinkt hij echt super en verliest daarbij niet de kenmerkende Tele-twang. Ik heb een tijdje Fender Original Vintage Telecaster Pickups in m'n Comet gehad, maar deze vond ik met een flinke dosis gain niet echt lekker klinken. De SD's zitten er nu weer in en gaan er voorlopig niet meer uit.

LRS
3 januari 2013, 08:46
Heb dit jaar een Am. Spec. Tele gescoord, met Texas Special elementen. Ik was altijd een beetje huiverig om het brugelement te gebruiken, maar niet met deze gitaar, klinkt echt super vet. Je kan het waarschijnlijk bij elke gitaarwinkel testen, er hangt altijd wel een exemplaar van deze gitaar.