PDA

View Full Version : Aanschaf 6 snarige bas



Kilian
2 januari 2013, 01:05
Hallo,

ik ben opzoek naar een 6 snarige basgitaar, mijn budget keuze is helaas niet zo ruim, en daarom hoopte ik op internet te kunne kijken voor een 2 de handje, maar de keuze is nog al beperkt, ik weer dat je voor 450 al een peavey grind bass heb of een ltd maar ik hoopte voor dat prijsje een mooie 2de hands te kunnen vinden, iemand ideeën?

Duhsjaak
2 januari 2013, 02:28
Hi K
Op andere plaatsen zie je, dat ik behoorlijk fel kan zijn tegen mensen die een duidelijke vraag helemaal naar hun hand zetten en hem anders beantwoorden dan hij is gesteld.

Ditmaal val ik zelf in die kuil. Niet alleen duurder dan dat je voor ogen hebt, maar ook de enige bas die ik ken en die is uitgevoerd met tremolo. Duurder dus dan dat je voor ogen hebt en extreem in zijn uitgangspunten; ik gok het maar.

De 4 snarige versie die ik heb, bevalt al een jaar of drie bijzonder goed.

http://digitaar-wil-ik.nl/

Daarna moet je zelf doorklikken naar Bassen en kijken bij Sidejack IV. Een bas waarbij je broekspijpen wapperen om je kuiten!

Verder een idee om GN'er basvarken eens een PM te zenden? Niet alleen een aardige gast, maar bovendien iemand die 'wat' weet van B&CH. Zeer veel gitaar voor je geld.

Succes met je zoektocht!
Vriendelijke groet, Gus

Tunes
5 januari 2013, 14:51
Welke bassen ?
Het is niet makkelijk zoeken, wat een slechte site.
Maar wel gevonden, leuk aanbod.

arcane
5 januari 2013, 15:23
Ik heb de Peavey Grind bass, maar dan als 5-snarige. Erg fijn ding.

Jeroenvanhulsteijn
5 januari 2013, 20:39
Kijk ook eens op het 6-snaar topic (http://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=36545&start=0&st=0&sk=t&sd=a) van basgitaarforum.nl. Die kunnen je er ook een hoop over vertellen.

Er staan ook wel 6-snarigen te koop daar. Maar die liggen boven je budget (Yamaha TRB-6, Vd End). Hoewel zo'n 6-snarige Peavey Grind wel voor die prijs te krijgen is. Ik geloof dat er op basgitaarforum iemand is die zo'n Peavey verkoopt.

BarcodeImage
11 januari 2013, 08:22
Als ik verdrietig ben, ik luister altijd muziek. Gitar breng me veel geluk eigenlijk.

Jeffrey Kroonenberg
14 januari 2013, 21:23
Ik ga zelf deze bestellen: Zie dit (http://www.thomann.de/nl/harley_benton_hbb600tbk_6string_ebass.htm)!!
Ik lees op deze website goede Reviews Zie dit (http://www.gitaar.net/forum/index.php?read,4,315747,315803)!!
Het gaat om het vogende:
Huismerk Thomann.de
Harley Benton B-600 TBK Modern Series

Hopen dat je hier wat aan hebt :)

Basvarken
17 januari 2013, 11:44
Hi K

Verder een idee om GN'er basvarken eens een PM te zenden? Niet alleen een aardige gast, maar bovendien iemand die 'wat' weet van B&CH. Zeer veel gitaar voor je geld.



Dankje Gus. Maar helaas -voor Kilian- gaat BaCH niet verder dan 5 snaren op een bas...
Voor 6 snaren moet je toch écht de afdeling gitaren hebben ;-)

Duhsjaak
17 januari 2013, 12:53
Hi
Nou, da's mooi pech! En niks ten nadele van Harley Benton (smiley) maar als ik het voor het zeggen had koos ik toch liever B&CH.
De TS is maar weer geinformeerd. Daar ging het toch om!
Dank voor je moeite!
Vriendelijke groet, Gus

Kilian
18 januari 2013, 18:03
hoi allemaal,

thx voor de hulp, ben uiteindelijk voor een peavey grind bas gegaan (maar het nieuwe model) met beter brug, zwaarder houd, en zonder hap voor de pop's zit er alleen aan te denken om er actieve elektronica er in te zette.

muziekschuur
18 januari 2013, 23:11
Zou ik niet doen... Waarom? Te veel keuzes. Je kan beter "actieve" Eq op je versterker gebruiken. Er zitten duidelijk bij Peavey enkele liefhebbers die het voor elkaar krijgen exellente instrumenten aan te bieden tegen bodemprijzen. Ga eerst eens ontdekken wat deze bas te bieden heeft.

Het eerste wat je zou kunnen doen is een nieuwe set bassnaren monteren. Er is veel verschil tussen de snaren die af fabriek worden gemonteerd en die uit je doosje van een gerespecteerd merk komen.

Verder: straplocks, strap en een mooie koffer voor je bas. Een bas is een lang end hout die makkelijk tegen deurposten, meubels, trappen en ander moois aanslaat. Ben je gehecht aan de bas, dan een mooie koffer. Die houdt hem heel maar ook in een constante omgeving.

Heb je al een mooie basversterker? De nieuwe Warwick toppen zijn qua transistor amps erg mooi. Al met al is er veel leuk spul op de markt.