PDA

View Full Version : Even voorstellen: Cheyenne



Aussie
1 januari 2013, 17:42
Hey allemaal,

Ik lees sinds een aantal dagen mee op dit forum en vond een voorsteltopic wel op zijn plaats. Bij deze dus.

Ik ben Cheyenne, 13 jaar en woon in Arnhem. Ik zit hier ook op school en zit nu in leerjaar 3, ik doe VWO met Latijn en Grieks. Aankomende periode zal ik mijn profielkeuze gaan maken en dan wil ik Natuur & Techniek gaan doen met Natuur, Leven & Technologie en Biologie. Bovendien zal ik dan als extra vak Latijn erbij gaan doen.

Tot zover over mijn school, ik hoop dat dit al een beetje een indruk geeft waar mijn interesses liggen.
Ik bezit op dit moment een Gomez 001 4/4-model klassieke gitaar winered sunburst en ik probeer door middel van een zelfstudieboek en YouTube gitaar te leren spelen. Sinds een snaar is geknapt ben ik op zoek naar een nieuwe gitaar, het liefst nu een akoestische western gitaar of een elektrische solid-body. Ik vind namelijk dat ik met mijn huidige gitaar te veel spanning op mijn vingers moet zetten om akkoorden aan te slaan, omdat de afstand tussen de snaren en een fret ongeveer tussen de 0,5 en 1 cm ligt, en ik ken gitaren waarbij deze afstand kleiner is.

Mijn hobby's zijn zwemmen, hamsters en dansen. Ik ben over het algemeen best wel sportief aangelegd. Hamsters vind ik ontzettend leuke dieren, en ik wil binnenkort een eigen fokkerij opstarten die kleinschalig met Syrische hamsters fokt. Hier heb ik het over Hamstery Aussie (*Klik*). (http://www.aussie.nl.ae). Ik volg dansles, HipHop.

Hebben jullie nog vragen, stel ze vooral!! Ik hoop hiermee een goede indruk van mijzelf gegeven te hebben.

Greetz,
Aussie :cooler:

EDIT: Fotootje bij??
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/547449_311355648983265_149064495_n.jpg

Bassa
1 januari 2013, 17:46
Ten eerste: welkom op dit forum!
En je kan gewoon die snaar makkelijk vervangen en de gitaar laten afstellen.

Ukeloeder
1 januari 2013, 17:51
Nou nou, een volle agenda! Je hoeft je niet te vervelen in elk geval. Is Cheyenne je echte voornaam, begrijp ik dat goed? Bijzonder ongebruikelijk, lijkt me. Wel weer erg mooi. Zou zomaar mijn nickname kunnen zijn als ik me niet Ukeloeder liet noemen hier... gedane zaken nemen slecht moeilijk keer.
Ik schrijf je een langer bericht dan ik gewoonlijk doe om nieuwelingen te verwelkomen anders schrik je je een hoedje wanneer mijn vriend Duhsjaak zijn gezicht laat zien in je introductiedraadje. Om te voorkomen dat 'ie nu van de weeromstuit slechts "Hi, welkom" typt, vermeld ik er alvast bij dat 'ie niet moet denken daar heel vaak mee weg te komen.
Om een lang verhaal kort te maken; Welkom!

Tabula Rasa
1 januari 2013, 18:13
Mooie openingspost. Welkom. Let niet op Ukeloeder, Cheyenne is niet geheel ongebruikelijk als voornaam.

Aussie
1 januari 2013, 18:20
Nou nou, een volle agenda! Je hoeft je niet te vervelen in elk geval. Is Cheyenne je echte voornaam, begrijp ik dat goed? Bijzonder ongebruikelijk, lijkt me. Wel weer erg mooi. Zou zomaar mijn nickname kunnen zijn als ik me niet Ukeloeder liet noemen hier... gedane zaken nemen slecht moeilijk keer.
Ik schrijf je een langer bericht dan ik gewoonlijk doe om nieuwelingen te verwelkomen anders schrik je je een hoedje wanneer mijn vriend Duhsjaak zijn gezicht laat zien in je introductiedraadje. Om te voorkomen dat 'ie nu van de weeromstuit slechts "Hi, welkom" typt, vermeld ik er alvast bij dat 'ie niet moet denken daar heel vaak mee weg te komen.
Om een lang verhaal kort te maken; Welkom!

Bedankt!! Vervelen doe ik me zelden tot niet. En Cheyenne is inderdaad mijn echte voornaam, wij zijn in de familie zo'n beetje van niet geheel gebruikelijke voornamen.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

@Bassa
Dat laat in inderdaad in eerste instantie doen. Dan hoop ik dat met andere snaren en natuurlijk goed geluid mijn gitaar iets fijner wordt te bespelen, maar ik heb zo'n beetje in mijn achterhoofd dat dat hem niet helemaal wordt.

Duhsjaak
1 januari 2013, 21:24
Mooie openingspost. Welkom. Let niet op Ukeloeder, Cheyenne is niet geheel ongebruikelijk als voornaam.

Hi C
Ik kom uit een beetje excentrieke familie. Andere excentriekelingen vonden dat wel cool, vandaar dat er intens contact was tussen twee hoog en drie hoog, en dat ik als kind praatte met mensen die een grote invloed hebben gehad op mijn doen en denken.

En waar ik nog met plezier aan terug denk. Een behoorlijk bekende dame zei dus tegen mij: 'Doe nooit wat je moeder zegt, dan wordt je een gelukkig mens'. En met haar bril op je neus, zag zelfs het ATAG of ETNA fornuis eruit als je moeder.

Als je dat vertelt, zijn er steevast een paar mensen, die de vraag stellen waar ik de wiet vandaan haal etc. etc. etc......
Truth of the matter is: Er staat alleen hi boven mijn post. Wil nog niet zeggen dat ik dat ben.

Toen Ukeloeder eens luisterde naar een paar van mijn liedjes, zei hij dat ik nodig eens wat meerstemmigs zou moeten doen. Dat had ik nog nooit gedaan.

Dat ben ik ook niet gaan doen, maar door wat ie zei, ben ik wel gaan experimenteren met de koortjes die übertrendy waren in de periode 1958/1963.

Als Tabu (zie quote) dus zegt, let maar niet op Ukeloeder, dan ben ik zo vrij protest aan te tekenen. Hij slaat de plank hier helemaal mis. Gebeurt niet vaak, da's waar!

Met Annie in het achterhoofd: Luister niet naar je moeder, luister wel naar Uke en doe precies ermee wat je leuk lijkt.

Hartelijk welkom! Veel plezier hier en met je muziek.
Vriendelijke groet, Gus

PS Nou, kort stukkie toch? Je moet niet alles geloven wat ze zeggen!

Ukeloeder
1 januari 2013, 22:25
Mooie openingspost. Welkom. Let niet op Ukeloeder, Cheyenne is niet geheel ongebruikelijk als voornaam.

Hahaha. Goede raad; Let niet op het Loeder. Kan zo op een tegeltje.
TR is van de interpunctie denk ik. Misschien kan 'ie "bijzonder, ongebruikelijk" beter waarderen?

http://i271.photobucket.com/albums/jj138/saintOlav/tegeltjeukeloeder.jpg

Duhsjaak
2 januari 2013, 03:49
Hi C
het wordt steeds meer een aangenaam gesprek tussen een paar beschaafde heren. En of het nog over jou gaat?

@Ukeloeder
Waanzinnig! Maar iets teveel je best gedaan. Tegeltjes wijsheden werden verzonnen toen half NL nog nauwelijks zijn eigen naam kon schrijven.

Er moet dus iets taalkundig ongemakkelijks inzitten.
Mijn versie:

https://dl.dropbox.com/u/13906770/tegelgenerator%201.jpg

Hope you like it!!!
Vriendelijke groet, Gus

Ukeloeder
2 januari 2013, 11:24
...van veel nut! Whahahaha! Het moet blijkbaar ook een onwaarheid bevatten.

da Liks
2 januari 2013, 11:43
Justkonmade kan een voorbeeld aan je nemen zie ik al. Veel plezier met Latijn en Grieks, nooit spijt van gehad! Welkom op t forum..

Tabula Rasa
2 januari 2013, 13:09
Whahhaaa, dat tegeltje wil ik ook op de plee.

Aussie
2 januari 2013, 13:58
:roll::roll: Nou, in ieder geval allemaal bedankt voor het welkom heten. En ik zit nog te denken wat ik van de rest moet denken. XD

Ukeloeder
2 januari 2013, 14:00
http://i271.photobucket.com/albums/jj138/saintOlav/joriszittekakken.jpg

sorry Cheyenne, ik laat het draadje nu in vree.

Tabula Rasa
2 januari 2013, 14:02
http://www.tegelspreukmaker.nl/tegelgenerator.php?tt=Joris zit te kakken[n]Eind’lijk even rust[n]Maar sluit toch die deur[n]want de potente geur[n]bederft een beer nog d’eetlust&fs=100&yp=50&lh=120&ltt=1&tg=1&tk=003370&bf=&fx=0&fy=0&se=0

sorry Cheyenne, ik laat het draadje nu in vree.


Whahahaaaa.. die sla ik op, bedankt.

Rizz
2 januari 2013, 15:43
:roll::roll: Nou, in ieder geval allemaal bedankt voor het welkom heten. En ik zit nog te denken wat ik van de rest moet denken. XD

Niet denken, gewoon over laten waaien, ze hebben toch niets beters te doen.. :D

Welkom!

crazycow
2 januari 2013, 18:15
Welkom Cheyenne (schrijf ik het nou goed)?

0,5 tot 1 cm tussen de snaren en de fretten is wel heel erg veel, daar zou ik ook moeite mee hebben. Daar valt bijna niet op te spelen, dus snel goed af laten stellen! Dat scheelt een hoop speelplezier :)

Als 't 'm dan toch niet is (die gitaar) let er dan wel op dat een steelstring/western gitaar nog wat lastiger speelt dan een (goed afgestelde) klassieke gitaar, maar als je voorkeur daar naar uitgaat gewoon doen; in het begin blijft er weinig over van het vel van je vingertoppen maar het went vanzelf en het gaat ook snel over (als je regelmatig speelt tenminste). Een elektrische gitaar speelt over het algemeen weer wat makkelijker.

Succes met spelen (en je hamsters)!