PDA

View Full Version : Scuffham S-Gear



roger
1 januari 2013, 17:56
Hoi,

Allereerst wil ik jullie veel geluk en gezondheid wensen voor 2013!

Afgelopen Kerstmis heb ik Scuffham Amps S-Gear aangeschaft, een software gitaarversterker die je standalone maar ook als VST in bv Cubase kunt gebruiken. Ik had al Guitar-Rig5 en Amplitube Fender die bij een Mustang versterker geleverd werd, maar in mijn oren klink Scuffham vele malen beter! Het zijn maar 3 versterkers en 3 effecten, maar ze klinken echt goed! Je kunt een 15 dagen versie downloaden op www.scuffhamamps.com (http://www.scuffhamamps.com). Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Hier een stukje wat ik vanmorgen opgenomen heb...

Grtz Roger



http://youtu.be/2l0uHH6svWI

peter_heijnen
2 januari 2013, 12:54
Klinkt goed, ik ga de trial maar eens doen denk ik.

Terminus
2 januari 2013, 17:50
Ik ben met de trial bezig, geweldige amp sim. Vooral de impulses zijn uitstekend. Alledrie de amps doen gewoon de geluiden die je zou verwachten uitstekend. De Dumble sim dubbelt als Fender clean en de Marshall heeft een aantal mods ingebouwd om een sound met wat meer pit dan een normale plexi te krijgen. De Soldano klinkt geweldig, maar de EQ is wat eigenzinnig: soms heeft de voicing, vooral de mids, echt geen zin in de door jou gekozen cabinet. Daarnaast zou voor metal een TubeScreamer op zijn plaats zijn, maar met een VST kun je dat zelf oplossen.
Een beetje jammer is het feit dat het geen midi learn heeft (en verder een vrij matige en onhandige midi-implementatie heeft). Ook accepteert het wel stereo signaal als input maar maakt hij dat tot zover ik weet tot een mono signaal, erg onhandig. Het is niet Amplitube in termen van onhandige interface, maar ook zeker geen Guitar Rig wat interfaces betreft.

Al met al is het wel het beste en simpelste geluid dat je kunt krijgen, zeker de Fender cleans en lichte dirt waar veel ampsims moeite mee hebben zijn uitstekend. Een Dumble sim is sowieso altijd welkom omdat je enige alternatief daarvoor Amplitube is. Tel daarbij op dat de impulse loader zich prima kan meten met die van de nieuwste Guitar Rig en Amplitube zorgt ervoor dat het misschien wel de beste amp sim is voor wie weinig geklooi en veel tone zoekt.