PDA

View Full Version : strat gold hardware



debill71
1 januari 2013, 14:01
Hoi,

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Ik heb een Fender mim roadworn 60,s sunburst. Past op deze gitaar zonder aanpassingen de gehele golden hardware set van de fender SRV met lefty trem? Ik bedoel dan de set met de neckplate, vintage tuners enz.

Ik zou zelf denken van wel maar ik zag in de US iemand adverteren met een tremset en hij vermeldt in zijn advertentie dat dit niet op MIM strat,s past?? Zit er verschil in de body.s?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp.

Mr.Fingers
1 januari 2013, 14:04
Lefty trem niet, al de rest zou sowieso moeten passen.

Met het "niet op MIM"-passen doelt hij op de mexican standard reeks (dewelke metrische maatvoering gebruikt). Jij hebt een classic '60, en die gebruikt Amerikaanse hardware (Angelsaksische maatvoering) van de American Vintage Reeks.

debill71
1 januari 2013, 14:18
Bedankt voor je snelle reactie. Ik zit net de trem te bekijken en die zal niet gaan passen inderdaad. Maar je uitleg helpt me verder met de rest van de hardware. Toch jammer dat de lefty trem er niet op kan. :(
Ik zie dat Smitty op zijn heavy relic ook gold hardware schroeft welke vintage oogt. Misschien eens kijken of zoiets past.

Tabula Rasa
1 januari 2013, 14:23
Lefty trem zou kunnen passen, maar dan moet je wel een freesmachine pakken. (wat denk je dat de tech van SRV gedaan heeft)?

debill71
1 januari 2013, 14:24
Okay, maar zit ik dan met een gat naast de nieuwe trem welke niet afgedekt wordt?

Stratman70
1 januari 2013, 14:51
Yep! Bij De SRV man was dat gat opgevuld.

debill71
1 januari 2013, 14:57
Hmmz. Dan blijf ik fijn bij een gewone trem. Beetje zonde een gat te behouden. Ik zal eens gaan kijken waar standaard goede gold hardware te krijgen is. Tips uiteraard welkom. Ik begrijp uit bovenstaande antwoorden dat ik in elk geval bij usa hardware moet kijken.

Tabula Rasa
1 januari 2013, 15:01
Dat gat valt wel mee hoor. Is maar een klein dingetje. Je kan er altijd een blokje in lijmen.

uiteindelijk gaat het maar om zo'n klein stukkie:

http://img13.imageshack.us/img13/1305/dsc0445kn.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/13/dsc0445kn.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

debill71
1 januari 2013, 15:09
Ik kwam er net een op het net tegen die idd hetzelfde gat had. Vind ik toch vrij jammer voor mijn nieuwe gitaar. Ik zal eens overpeinzen wat te doen. Goud trekt me gewoon op deze kleurstelling en dat lijkt me geen probleem.

Tabula Rasa
1 januari 2013, 15:11
Dan koop je toch gewoon een rechtshandige tremelo? Dacht dat je juist sprecifiek een lefty wilde hebben, maar het gaat je puur om de kleur.

debill71
1 januari 2013, 15:23
Liefst had ik gold met een lefty trem als het zou passen. Als ik met een gat blijft zitten dan wil ik in elk geval wel naar goud en een zwarte pick guard maar laat ik de body standaard. Dan is de optie die overblijft dus een gehele hardware set zoals op diverse usa strats. Maar ja, als het zonder gaten gepast had was ik voor een lefty trem gegaan.