PDA

View Full Version : Solo album Luc Op Den Camp



Ijselrobo 07
1 januari 2013, 12:06
Eerst; een gelukkig, succesvol en muzikaal 2013 voor iedereen!

Sinds augustus heb ik aan een eigen album gewerkt, en nu is het eindelijk af! Ik zou graag jullie menig willen horen.
Het album bestaat uit 7 nummers, 2 covers en 5 eigen geschreven nummers.
Alles wat je op het album hoort is door mijzelf ingespeeld.

klik hier (http://www.youtube.com/channel/UC2bT3vpOx-Ajp1QPycYNbrw/videos?flow=grid&view=0) op ze (via Youtube) te beluisteren!

Groet,
Luc

Stratman70
1 januari 2013, 13:35
Ik vind het reuze knap gedaan, alles zo in je eentje ingespeeld hebt! Mijn complimenten!

Ik heb ook wel wat kritische puntjes:
De nummers boeien niet altijd even goed, maar er staan wel enkele hele leuke nummers op. In die zin vind ik het erg wisselend: van echt goed tot toch ook wel erg matige (uitvoeringen van) nummers (zoals Song For The Girl I Love en de BeeGees cover). Dat geldt ook voor je gitaarspel op zich: heel wisselend.
Je stem gaat me na verloop van tijd wat vervelen eerlijk gezegd.

Hoogtepunten vind ik War, The Blue, Mad And Angry Professor en I'm Different.
Dat is ook gewoon ronduit goed gedaan!

Al met al mijn complimenten en nogmaals: knap gedaan!

Duhsjaak
3 januari 2013, 21:25
Hi Luc
kijk, zo'n naam kan ik tenminste onthouden.
Je bent een fijne gast.

Ik heb er 3 gedaan. Wordt vervolgd....
Vriendelijke groet, Gus
(inderdaad, less is more - 1 u is echt genoeg naturlijk)

Duhsjaak
4 januari 2013, 02:39
Hi Luc
De 'bericht bewerken' knop doet het niet.
Waarom is een raadsel.

Hoe dan ook. Ik ben het voor het grootste deel eens met Stratje. Da's minder belangrijk. Wat het allemaal interessant maakt is de gedachte dat je het kennelijk met plezier in elkaar hebt gestoken.

Daarvoor kun je niet genoeg worden geprezen. Iets dat Strat ook terecht doet.

Misschien mag ik je een andere werkwijze onder je aandacht brengen?
Die werkwijze doe ik zelf ook. Da's niet de reden waarom dat een goede werkwijze zou zijn natuurlijk.

Ik ren iedere dag na het eten even mijn hok in. Ik schrijf een liedje en ren mijn hok weer uit. Dat lijkt idioot en misschien IS dat het ook. Maar het leven is te leuk om te lang in je hok te zitten.

Bij mij vragen gezin, vrienden, vriendinnen dan weer aandacht en da's leuk. No man lives on an island. Ik zou een stil eiland voor een aantal dagen leuk vinden en daarna vooral vervelend.

Natuurlijk duurt het even voordat je de slag te pakken hebt, maar daarna werkt het heel leuk. Het maakt je namelijk onafhankelijk van de vraag of iets lukt of niet. Niet onverschillig, maar het speelt allemaal niet meer zo'n rol.

Het maakt je onafhankelijker van de vraag of je je energie steekt in de goeie liedjes. Want deze manier van werken geeft je veel meer te kiezen. Als je in 4 maanden 100 liedjes maakt, wedden dat er een flink aantal hele leuke tussen zitten? En dat het merendeel bagger is, who cares? Je kiest gewoon een leuk liedje uit en daar ga je je op richten. Misschien werk je dat uit. Misschien hou je het in de vorm van een ruwe schets, totdat je er iemand voor probeert te interesseren. Een zaaleigenaar bijvoorbeeld. Dan maak je er een demo van.

Door mijn methode van werken wordt jij niet perse beter, maar wordt je gemiddelde prestatie consistenter. En dat is mooi meegenomen.
Denk er maar eens over. En omdat je niet meer 4 maanden steekt in 7 liedjes, is de kans levensgroot dat je je enthousiasme bewaart.
En dat (plus de babes) is toch waarom je het doet?
Succes.

Vriendelijke groet, Gus