PDA

View Full Version : power attenuator welke modellen welke ervaringen?



ieme
31 december 2012, 20:22
wie gebruikt power attenuators? ik gebruik voor mn vox ac30 een weber power mass maar ben benieuwd naar ervaringen met marshall power break, mango attenuator, dr-z airbreak of een andere attenuator om je versterker goed te laten klinken op beheersbaar volume.

tot volgend jaar!

the sure thing
1 januari 2013, 00:39
Marshall heeft er 2: power break en de attenuator (19" versie). Die laatste is ok, die 1e niet zo.

zjanke
1 januari 2013, 04:38
Gebruikte... Ik heb met een THD gewerkt en het is prima om een plankgas volume terug te brengen naar een aanvaardbaar optreed niveau. Volle bak buizenoversturing op slaapkamerniveau lukt volgens mij niet...

bluegate
1 januari 2013, 06:56
Ik heb goede ervaring met een Weber 100W Mass.
Maar ik gebruik 'm anders.
De Weber laat ik al het vermogen van de buizenamp dissiperen, en gebruik de line out om het geluid door te versterken.
hiervoor heb ik een kleine 100W mono solidstate eindversterker die mijn gitaarcab aanstuurt.

Vind dit beter klinken dan de buizenversterker temmen.

reckless_life
1 januari 2013, 14:10
Ik ben er ook benieuwd naar, maar ik denk dat een attenuator vooral van toepassing is voor versterkers zonder master volume.

Als je versterker een master volume heeft, heb je dan eigenlijk nog veel aan een attenuator?
Ik vraag me af of in zo'n gevallen het zijn geld nog waard is?

Heynis
1 januari 2013, 15:17
Als je je eindbuizen wilt oversturen wel.

Ik heb zelf een Weber Speaker Mass om m'n Koch Multitone in bedwang te houden. Deze versterker heeft heel veel laag, tenzij je hem snoeihard zet. Met de load box er tussen kan ik hem dus zowel strak trekken, als het volume naar beschaafdere niveaus brengen.

Achter m'n Mesa werkt het dan weer totaal niet. Met de load box erachter wordt het geluid dunner, en daar heb ik deze versterker nou net niet voor gekocht. Daarnaast klinkt deze (combo) versterker gewoon veel lekkerder als de speaker een beetje moet werken.

Ik denk dat een load box dus wel degelijk zijn waarde kan hebben, maar dat het vrij afhankelijk is van de setup die je geruikt. Met name de speakers die je gebruikt lijken invloed te hebben op het eindresultaat.

driesp
2 januari 2013, 12:53
Heb onlangs de Aracom besteld, moet hem wel uit US laten overkomen daar er geen dealers in europa zijn.. Wat wel jammer is.

Volgens velen toch de beste, maar zal er heel veel aan hebben denk ik.
Naar het schijnt werken de goedkopere modellen wel goed, maar vanaf je meer dan 6dB moet remmen, blijft er niets meer van de sound over.

yavin
2 januari 2013, 14:06
Ik gebruik ook de Weber voor mijn AC30. Klinkt prima, heb er geen klachten over.
Ik heb wel heel veel goeds gehoord over de Mango, zeker in combinatie met de AC30, al heb ik daar zelf geen ervaring mee.